Chery

7 Koltuklu Yeni Chery TIGGO8'in Fiyatı ve Tüm Özellikleri

7 koltuklu yeni Chery TIGGO8 Türkiye’de satışa çıktı. Peki bu SUV, geniş ailelere gerçekten ne vadediyor? İşte Fiyatı ve Tüm Özellikleri.

Chery TIGGO8 Türkiye’de: Bu Fiyata Alınır mı? 7 koltuklu lüks SUV TIGGO8 showroom’larda! İşte fiyat, donanım ve alınır mı sorusunun tüm yanıtları…

Chery’nin 7 Koltuklu Lüks SUV’u Yeni TIGGO8

Çinli otomotiv devi Chery, 7 koltuklu amiral gemisi TIGGO8’i Türkiye’de 2 milyon 599 bin TL’den başlayan lansman fiyatıyla satışa sundu. Prestige donanım seviyesiyle gelen model, geniş aileleri hedefleyen üst düzey konfor, güvenlik ve teknoloji özellikleriyle dikkat çekiyor. Marka ayrıca ticari müşterilere 400.000 TL, 6 ay, %0,99 faizli kredi desteği sunduğunu açıkladı.

Bu Fiyata Alınır mı?

Türkiye SUV pazarında rekabet çok sert. 7 koltuklu SUV’lerde fiyatlar 3,5–6 milyon TL arası değişirken Chery TIGGO8’in 2,6 milyon TL’lik lansman etiketi, segment ortalamasının oldukça altında.

Peki bu fiyat avantajı, donanım kalitesiyle birleştiğinde “alınır” mı?
Teknik özellikler, güvenlik donanımı ve iç mekân kalitesine bakılınca ilk bakışta cevap ciddi şekilde “evet olabilir” yönünde.

Daha Premium, Daha Modern Tasarım

Yeni TIGGO8, tamamen yenilenmiş dış yüzüyle öne çıkıyor.

Öne çıkan tasarım yenilikleri:

  • Yeni “ters üçgen elmas” ızgara
  • Daha keskin far tasarımı
  • Çiçek desenli dinamik alaşım jantlar
  • Gizli kapı kolları

5 yeni renk seçeneği: Taş Beyaz, Kuzey Yeşili, Bambu Gri, Karbon Siyah, Kum Gri

Chery bu modelde ilk kez premium SUV algısını belirgin şekilde artırmış görünüyor. Akıllı Kokpit: Verdiği His Bu Fiyata Üst Segment bir araç sahibi olma avantajı sunuyor. Chery’nin burada iddiası büyük: “Teknoloji, araçtaki herkesin faydalanması içindir.”

Yeni iç mekân, önceki modele göre ciddi şekilde premiumlaştırılmış.

Kabinde öne çıkan yenilikler:

  • Yumuşak yüzey alanı %79’a çıkarılmış
  • 15.6 inç çerçevesiz dev ekran
  • 64 renk ambiyans aydınlatma
  • Kolon tipi yeni vites seçici
  • Gelişmiş 540° kamera sistemi
  • Koltuk başlığı hoparlörleri
  • 12 hoparlörlü yeni ses sistemi

Özellikle koltuk başlığı hoparlörleri, bu segmentte kolay kolay görülmeyen bir özellik.

Chery’nin en çok üzerinde durduğu yenilik koltuklar.

  • Masaj
  • Bacak desteği
  • Tek tuş tam yatma

Bu üçlü, özellikle uzun yola çıkan geniş ailelerin çok işine yarayacak türden. Euro NCAP 5 Yıldız Güvenlik: Peki Gerçekte Ne Sunuyor? Yeni TIGGO8 güvenlik tarafında neler sunuyor?

Güvenlik tarafında neler var?

  • Euro NCAP 5 yıldız
  • 9 hava yastığı standart
  • %65 yüksek mukavemetli çelik gövde
  • 19 farklı L2+ sürüş destek sistemi
  • ACC
  • AEB
  • LKA
  • Kör nokta uyarısı
  • Trafik işareti okuma
  • Otoyol asistanı
  • Bu sınıfta tam dolu güvenlik sunan ender modellerden.
  • Performans ve Sürüş: Gücü Yeter mi?
  • Kaput altında:
  • 1.6 TGDI benzinli motor
  • 145 HP güç — 275 Nm tork
  • 7 ileri ıslak tip DCT otomatik şanzıman
  • 7.8 lt/100 km tüketim

145 HP 7 koltuklu büyük SUV için kağıt üzerinde mütevazı görünse de 275 Nm tork, günlük kullanımda yeterli performansı sağlıyor gibi gözüküyor.

Süspansiyon mimarisi: Önde McPherson, arkada bağımsız çok kollu. Bu da özellikle şehir içi kasislerde ve uzun yol konforunda avantaj sağlıyor.

Kimler İçin Mantıklı Bir Tercih?

✔ Fiyat/performans odaklı SUV arayan kullanıcılar
✔ Teknoloji ve donanımı yüksek araç isteyenler
✔ 7 koltuklu araç ihtiyacı olanlar

Türkiye’de 7 koltuklu SUV pazarı

Türkiye’de 7 koltuklu SUV pazarına baktığımızda, fiyatların 1,9 milyon TL’den başlayıp 6 milyon TL’nin üzerine kadar uzandığını görüyoruz. Yani segment, hem “erişilebilir aile SUV’ları” hem de “premium büyük SUV’lar” arasında geniş bir yelpazeye sahip. 2,6 milyon TL’lik lansman fiyatıyla TIGGO8’in bu yelpazedeki konumunun nasıl şekilleneceği ise henüz net değil.

Modelin sunduğu donanım seviyesi, teknolojik yenilikleri ve güvenlik ekipmanları dikkate değer; ancak pazardaki diğer 7 koltuklu SUV’larla karşılaştırıldığında kullanıcıların hangi kriteri önceleyeceği belirleyici olacak gibi görünüyor.
Örneğin bazı kullanıcılar Avrupa markalarının uzun vadeli değer korumasını tercih ederken, bazıları donanım zenginliğini veya fiyat avantajını daha öne koyabiliyor.

Sonuç: TIGGO8, Türkiye SUV Pazarında Dengeleri Değiştirir mi?

7 koltuklu SUV’lar arasında yapılan teknik karşılaştırmalarda, modellerin ayrıştığı temel noktalar genellikle motor-verimlilik dengesi, şasi mimarisi, güvenlik entegrasyon seviyesi ve elektronik altyapı kararlılığı oluyor. TIGGO8’in bu parametrelerdeki performansını anlamak için veriye dayalı bir değerlendirme gerekiyor.

Öncelikle motor tarafında 1.6 TGDI ünitenin 145 HP / 275 Nm değerleri, sınıf ortalamasının altında bir maksimum güç üretse de, tork eğrisinin düşük devirlere konumlanması günlük kullanımda yeterli ivmeyi sağlayacak biçimde optimize edilmiş görünüyor. Ancak aracın 7 koltuklu yapı nedeniyle artan gövde kütlesi, özellikle tam yüklü kullanımda motor-şanzıman kombinasyonunun uzun vadeli termal yönetim performansını önemli bir değişken hâline getiriyor.

Şasi tarafında önde McPherson, arkada çok kollu bağımsız süspansiyon yapısı, segment için doğru bir tercih ve konfor/kararlılık dengesini hedefliyor. Fakat bu mimarinin darbe emiş davranışı, yol izolasyonu ve yüksek hızda yön kararlılığı gibi kritik metrikler, ancak bağımsız testlerle doğru şekilde değerlendirilebilir.

Elektronik sistemlerde sunulan 19 adet L2+ sürüş destek fonksiyonunun sorunsuz entegrasyonu, bu sınıftaki en belirleyici performans göstergelerinden biri olabilir. Zira ADAS sistemlerinde yazılım istikrarı, sensör kalibrasyon sürekliliği ve müdahale zamanlaması, gerçek dünyada markadan bağımsız olarak her model için kritik rol oynar. TIGGO8’in bu alandaki başarısını belirleyecek olan da, gerçek sürüş koşullarında bu sistemlerin tutarlılık seviyesi olacaktır.

Güvenlik tarafında 9 hava yastığı ve Euro NCAP 5 yıldız derecelendirmesi, iyi bir temel oluşturuyor. Ancak çarpışma testlerinde uzunlamasına gövde bükülme davranışı, batarya bulunmasa da yüksek sıcaklık altındaki turbo beslemeli motorlarla ilgili ısıl dayanım, kabin içi deformasyon seviyeleri gibi alt kırılımlar, modelin gerçek etkisini belirleyecek teknik detaylardır.

TIGGO8’in 7 koltuklu SUV pazarındaki teknik dengeyi değiştirip değiştirmeyeceğini söylemek için;

  • yük altında performans sürekliliği,
  • şanzıman ısı yönetimi,
  • ADAS kararlılık seviyeleri,
  • uzun yol tüketim verileri,
  • fren yorgunluk testleri,
  • yüksek hız NVH değerleri (gürültü-titreşim-sertlik) gibi parametreleri içeren bağımsız test sonuçlarının görülmesi gerekir.

Bu nedenle, TIGGO8’in teknik anlamda pazarda nasıl bir konum elde edeceği, ancak gerçek kullanıcı verileri, uzun dönem testleri ve üçüncü taraf ölçümlerin ardından netleşecektir.

{ "vars": { "account": "G-HXWPNJRGX4" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }