Honda, 2027 yılından itibaren elektrikli motosiklet üretimine yönelik özel tesisler kuracak. 2030 yılına kadar Honda’nın 30'dan fazla elektrikli modeli tanıtılacak.
Dünyanın en büyük motosiklet üreticilerinden Honda, ‘Elektrikli Vizyonu’ doğrultusunda elektrikli motosiklet faaliyetlerine yönelik açıklama yaptı. Yapılan açıklama kapsamında 2030 yılında elektrikli motosikletlerinin küresel satış hedefi 500 binlik artış ile 4 milyon adet olarak güncellendi. Böylece Honda’nın 2020 yılında başlayan elektrikli motosiklet yatırımları 2030 yılında toplam 500 milyar yene (yaklaşık 3,4 milyar dolara) ulaşacak.
Elektrikli motosiklet çalışmalarına hız kazandırarak Çin’de Cube: ve Japonya ile Avrupa'da EM1 e: modellerini satışa sunan Honda, Japonya Mobilite Fuarı’nda sergilediği ilk elektrikli scooter modeli Honda SC e:’yi 2025 yılında kullanıcılarla buluşturmayı planlıyor. Buna paralel olarak Supersport, Naked, Offroad gibi farklı motosiklet segmentleri dahil olmak üzere 2030 yılına kadar Honda’nın 30'dan fazla elektrikli modeli tanıtılacak.
Honda mühendisleri elektrikli motosiklet deneyimini bir adım öteye taşıyor
Motosiklet üretimindeki bilgi birikimi ve tecrübesi ile içten yanmalı motosikletlerin gelişimi konusunda öncü markalardan biri olan Honda, elektrifikasyon çalışmaları için de güçlü yönlerinden faydalanacak. Bu kapsamda modüler bir platform kullanacağını açıklayan Honda, bu platform ile müşterilerin elektrikli motosikletlerindeki ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretecek.
Elektrikli motosikletlerin odak noktalarından biri olan batarya konusunda da ihtiyaca yönelik ürünleri geliştirmek için mühendislik çalışmalarına devam eden Honda, hali hazırda kullanılan üçlü lityum iyon bataryalara ek olarak 2025 yılında lityum ferro-fosfat (LFP) bataryaları kullanıma sunmak için araştırmalarını sürdürdüğünü de açıkladı.
Geleceğin motosiklet modelleri için Honda yatırımlarına devam ediyor
Honda, motosiklet üretimindeki dönüşüm kapsamında; 2030 yılına kadar bataryası kullanım ömrünü tamamlamış elektrikli modellere göre değiştirilebilir bataryalı modellerin üretim maliyetini yüzde 50 azaltmayı hedeflediğini açıkladı. Bu hedef kapsamında elektrikli modellerin üretimi için öncelikle içten yanmalı motosikletlerin üretildiği fabrikalardaki altyapı kullanılacak. 2030 yılı için açıklanan 4 milyon adetlik elektrikli motosiklet satış hedefi kapsamında ise 2027 yılından itibaren elektrikli motosiklet üretimine yönelik özel tesisler faaliyete başlayacak. Modüler platformlarının kullanılacağı tesislerde montaj hattı uzunluğu, geleneksel üretime göre yüzde 40 oranında azalacak. Özel üretim tesisleri ile yıllık 1 milyon adetlik üretim kapasitesi ile 50 milyar yen (yaklaşık 340 milyon dolar) yatırım gerçekleştirilecek.