Tarih Yazıldı: Kalle Rovanperä, Finlandiya'da Zaferle Coştu! 129,95 km/s Ortalama Hızla Rekor Kırdı, Toyota Tüm Sıralamayı Süpürdü!
Ralli sporu nefes kesti, Finlandiya ormanlarında ise tarih yeniden yazıldı. Kalle Rovanperä ve yardımcı pilotu Jonne Halttunen, kendi evlerinde, binlerce taraftarın gözleri önünde muazzam bir zaferle Secto Finlandiya Rallisi’ni kazandı. Üstelik bu sadece bir galibiyet değil; Dünya Ralli Şampiyonası'nın (WRC) tarihine geçen, hız, dayanıklılık ve stratejinin mükemmel birleşimiyle elde edilen bir zaferdi.
8 Yıllık Hasrete Son, Evde Taçlı Zafer
24 yaşındaki Fin pilot, dört günlük mücadeleyi 129,95 km/s ortalama hızla tamamlayarak tarihteki en hızlı WRC rallisinin galibi oldu. Bu zaferle Rovanperä, 2017'den bu yana ev sahibi Fin sürücüler arasında ilk kez podyumun en üst basamağında yer aldı. Takımı Toyota Gazoo Racing ise yarış sonunda yalnızca galibiyeti değil, tüm ilk beşi de süpürerek tarihi bir 1-2-3-4-5 serisine imza attı.
Juha Kankkunen’in hem 1990 Portekiz’de pilot olarak hem de bugün yardımcı takım direktörü olarak yer aldığı bu eşsiz başarı, Toyota’yı Lancia’dan sonra WRC tarihinde tüm podyumu domine eden iki takımdan biri haline getirdi.
Sıra | Araç No | Sürücü | Yardımcı Sürücü | Takım / Araç | Toplam Süre | Fark (1.) |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | #69 | Kalle Rovanperä | Jonne Halttunen | Toyota GR Yaris Rally1 | 02:21:51.4 | — |
2 | #18 | Takamoto Katsuta | Aaron Johnston | Toyota GR Yaris Rally1 | 02:22:30.6 | +39.2 |
3 | #17 | Sébastien Ogier | Vincent Landais | Toyota GR Yaris Rally1 | 02:22:36.5 | +45.1 |
4 | #33 | Elfyn Evans | Scott Martin | Toyota GR Yaris Rally1 | 02:22:39.5 | +48.1 |
5 | #5 | Sami Pajari | Marko Salminen | Toyota GR Yaris Rally1 | 02:23:10.2 | +1:18.8 |
6 | #11 | Thierry Neuville | Martijn Wydaeghe | Hyundai i20 N Rally1 | 02:23:52.9 | +2:01.5 |
7 | #55 | Joshua McErlean | Eoin Treacy | Ford Puma Rally1 | 02:25:58.8 | +4:07.4 |
8 | #22 | Mārtinš Sesks | Renārs Francis | Ford Puma Rally1 | 02:27:08.6 | +5:17.2 |
9 | #13 | Grégoire Munster | Louis Louka | Ford Puma Rally1 | 02:27:16.3 | +5:24.9 |
10 | #8 | Ott Tänak | Martin Järveoja | Hyundai i20 N Rally1 | 02:29:29.8 | +7:38.4 |
Ouninpohja'da Sessiz Fırtına: Rovanperä’nın Ustalık Sürüşü
Rovanperä, rallinin başından itibaren tempo belirleyiciydi. Cuma günü liderliği ele geçirdikten sonra bir daha geriye bakmadı. Cumartesi günü, Hyundai sürücüleri Neuville ve Fourmaux’nun aynı etapta lastik patlatması ise rüzgârı tamamen Toyota lehine çevirdi. Pazar sabahı efsanevi Ouninpohja etabının iki geçişini de hatasız tamamlayan genç yıldız, bu kez hiçbir riski göze almadı. Puanlara ihtiyacı vardı; bunu da kusursuzlukla aldı.
"Gerçekten inanılmaz bir duygu. Bu yıl burada bunu yapmamız gerektiğini hissettim. Takım mükemmeldi, bu başarı hepimizin," dedi Rovanperä, zafer sonrası gözleri dolarak.
Podyum Savaşı: Katsuta Soğukkanlı, Ogier Dirençli, Evans Tehditkar
Rovanperä’nın ardından, Japon pilot Takamoto Katsuta, İsveç Rallisi’nden bu yana en iyi sonucunu alarak ikinci sıraya yerleşti. Ancak kolay olmadı; onun hemen arkasında Sébastien Ogier vardı. Sekiz kez dünya şampiyonu Fransız pilot, son günün büyük bölümünde Katsuta’ya baskı kurdu ancak 5,9 saniyelik farkı kapatamadı.
Podyumu son anda kaçıran isimse Elfyn Evans oldu. İngiliz sürücü, Ogier’in yalnızca 3 saniye gerisinde dördüncülüğü aldı. Sami Pajari, Toyota’nın büyük lokavtını tamamlayarak Neuville’in önünde beşinci sıraya yerleşti ve kariyerindeki en dikkat çekici sonucu elde etti.
Hyundai İçin Kayıp Bir Final, M-Sport İçin Sakin Kazanç
Hyundai'de işler yolunda gitmedi. Neuville altıncı sırada kalırken, Fourmaux finişe 1 km kala aracını kenara çekmek zorunda kaldı. Ott Tänak ise cuma günü yaşadığı olay nedeniyle aldığı beş dakikalık ceza sonrası 10. sırada kalabildi ve şampiyonadaki liderliğini kaybetti.
M-Sport Ford adına yarışan Josh McErlean, takım arkadaşları Sesks ve Munster’ı geride bırakarak yedinci oldu. Yarışı ilk 10’da tamamlayan tek Ford sürücüleri bu üçlü oldu.
Sıradaki Durak: Güney Amerika
WRC'nin sıradaki durağı ilk kez düzenlenecek Paraguay Rallisi. Encarnación’daki çakıl etaplar, 28-31 Ağustos tarihlerinde hem sürücüler hem de takımlar için yeni bir meydan okuma olacak.