Citroen

Yeni Citroën C5 Aircross: Hybrid mi, elektrikli mi?

Yeni Citroën C5 Aircross, Türkiye’de Hybrid 145 ve 502 km menzilli elektrikli ë-C5 versiyonlarıyla satışta. Hangisini almalı; Hybrid mi, elektrikli mi?

Yeni Citroën C5 Aircross Türkiye’de: Hybrid 145 mi, 502 km menzilli elektrikli ë-C5 mi?

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross’u Türkiye’de hem Hybrid 145 hem de tamamen elektrikli ë-C5 Aircross olarak yollara çıkarıyor. 2.200.000 TL’den başlayan lansman fiyatıyla C-SUV sınıfına giren model; konfor odaklı süspansiyon yapısı, 13 inç dikey multimedya ekranı, gelişmiş sürüş destek sistemleri ve elektrikliye geçişi kolaylaştıran motor seçenekleriyle dikkat çekiyor.

Yeni Citroën C5 Aircross'ta neler değişti?

Citroën, C-SUV sınıfındaki C5 Aircross’un ikinci neslini Türkiye’de Plus ve Max donanım seviyeleriyle satışa çıkardı. Lansmana özel 2.200.000 TL’den başlayan fiyatlarla konumlanan yeni C5 Aircross, markanın elektrikli ve elektrifikasyon odaklı yeni yüzünü temsil eden amiral gemisi rolünü üstleniyor.

STLA Medium platformu üzerine geliştirilen model; 4.652 mm uzunluk, 1.936 mm genişlik, ve 2.784 mm aks mesafesi ile hem arka diz mesafesi hem de bagaj hacminde aile kullanımını önceleyen bir paket sunuyor. 565 litre ile 1.668 litre arasında değişen bagaj hacmi ve ek 40 litrelik saklama alanları, özellikle uzun yol ve çocuklu aileler için ciddi bir pratiklik avantajına işaret ediyor.

Tasarımda aerodinamik ve kaslı gövde yakıt/enerji tüketimini nasıl etkiliyor?

Yeni C5 Aircross, önceki neslin daha yuvarlak ve yumuşak çizgilerinden ayrışarak daha keskin, kaslı ve dik duruşlu bir tasarıma geçiyor. Bu dönüşüm sadece görünüş için değil, aerodinamiği iyileştirerek tüketim ve menzil üzerinde de olumlu etki yaratma hedefi taşıyor.

1,69 m yükseklik korunurken hava akışı iyileştiriliyor, 200 mm yerden yükseklik ile SUV karakteri korunuyor, 20 inç Obsidyen alaşım jantlar ve 740 mm tekerlek çevresi ile özellikle elektrikli versiyonda verimlilik ve yol tutuş dengeleniyor, Opsiyonel çift renk tavan ve Citroën’e özgü renkli klipsler, kişiselleştirme isteyen kullanıcıları hedefliyor.

Sonuçta, C5 Aircross kağıt üzerinde; hem şehir içi hibrit kullanımlarda hem de uzun menzilli elektrikli yolculuklarda verimliliği destekleyen, aerodinamiği düşünülmüş bir C-SUV profili çiziyor.

C-Zen Lounge kabin gerçekten “tekerlekli oturma odası” hissi veriyor mu?

Citroën, iç mekânı C-Zen Lounge olarak tanımlıyor ve bu iddiayı destekleyecek somut birkaç nokta var:

  • Kanepe tarzı yatay ön konsol, yumuşak malzeme kullanımı ve kapılara kadar uzanan kumaş kaplama,

  • Standart Citroën Advanced Comfort® koltuklar, uzun yol konforunu artıracak sünger yoğunluğu ve destek yapısıyla,

  • Max donanımda 8 yönlü elektrikli, ısıtmalı/soğutmalı ve masaj fonksiyonlu ön koltuklar,

  • Arka koltuk sırtlıklarında 21°–33° arasında eğim ayarı, uzun yolda aileler için ciddi bir artı,

  • Opsiyonel gelişmiş kabin içi hava kalite sistemi ve ısı pompası ile hem iç hava kalitesi hem de elektrikli versiyonda menzil verimliliği.

Bu tabloya, 8 farklı renk seçeneği sunan ambiyans aydınlatma ve geniş panoramik cam tavanı da eklediğimizde, C5 Aircross’un iç mekânı gerçekten segment ortalamasının üzerinde “salon konforu” hedefliyor. Özellikle elektrikli versiyonda ısı pompasının standart olması, kış kullanımında menzili korumak adına önemli bir teknik detay.

13 inç dikey ekran ve yeni arayüz günlük kullanımda ne kazandırıyor?

Yeni Citroën C5 Aircross, Stellantis bünyesindeki modeller arasında 13 inç dikey HD dokunmatik ekran ile öne çıkıyor. Bu ekran sadece büyük olmakla kalmıyor, yapısıyla da günlük kullanımda fark yaratmayı hedefliyor:

  • Saat, dış sıcaklık, telefon şarj durumu gibi bilgiler için sabit durum çubuğu,

  • 3D navigasyon, medya ve widget’lar için kişiselleştirilebilir ana alan,

  • Birden fazla ana ekran sayfası ve sayfa başına 16 widget’e kadar atama imkânı,

  • Sürücü ve yolcu için klima ayarlarına direkt dokunmatik erişim,

  • Apple CarPlay/Android Auto uyumlu kablosuz bağlantı,

  • Aynı anda iki akıllı telefon için Bluetooth bağlantısı,

  • Orta konsola entegre kablosuz şarj alanı.

Burada en önemli nokta, bu ekranın ve arayüzün sadece “gösterişli” olmaması; navigasyon, telefon, medya ve araç ayarlarına hızlı erişimi önceliklendiren bir ergonomiyle düşünülmüş olması. Özellikle araçla çok vakit geçiren kullanıcılar için bu tip arayüz detayları, konfor kadar önemli hâle geliyor.

"2025 yılı sonunda gerek toplam satış gerekse pazar payı bakımından Citroën markasının Türkiye’deki tarihi rekoruna imza atmaya hazırlanıyoruz. Bu seneyi tüm binek modellerimizi yenilemiş olarak tamamlayacağız. Bu yeni model serisinin sonuncusunu da aralık ayı itibarıyla pazara sunduğumuz yeni C5 Aircross modelimiz oluşturuyor. Artık markamız elektrikli araçlara, teknolojiye daha yoğunlaşmış bir marka olarak öne çıkıyor. Bunun en somut ve en yeni örneğini de yeni Citroën C5 Aircross temsil ediyor. Yeni C5 Aircross’un gelişiyle beraber markamızın prestij algısını daha yukarıya taşıyor olacağız."

Bora Duran - Citroën Marka Direktörü

Citroën Advanced Comfort süspansiyon “uçan halı” hissini ne kadar destekliyor?

C5 Aircross’un kimliğinin merkezinde yine Citroën Advanced Comfort® süspansiyon sistemi var. Bu sistem; bozuk yollarda kabin içi darbe hissini azaltmak, gövde salınımlarını sönümlemek ve özellikle Türkiye’de sık karşılaşılan yama, çukur ve kasis senaryolarında SUV’u “sinir bozucu” olmaktan uzaklaştırmak için tasarlanmış.

  • Kademeli hidrolik amortisörler, enerjiyi klasik amortisörler gibi sert tepkiyle geri yansıtmak yerine emip dağıtmayı hedefliyor,
  • Küçük darbelerde pürüzsüzlük, büyük darbelerde gövde kontrolü arasında denge kuruluyor.
  • Fiyat-performans açısından bakıldığında; bu yapı, sadece donanım listesinde görünen bir “konfor maddesi” değil, uzun kullanımda yorgunluk azaltan ve aileleri cezbeden bir özellik olarak öne çıkıyor.

Yeni C5 Aircross’ta sürücüye hangi teknolojik güvenlik ve aydınlatma destekleri sunuluyor?

Max donanım seviyesinde sunulan Citroën Matrix LED farlar, gece sürüşünde hem sürücünün görüşünü artırıyor hem de karşıdan gelen sürücülerin gözünü kamaştırmadan ışık dağılımını otomatik ayarlıyor. Her bir farda:

  • Diğer araçlara göre açılıp kapanan 20 LED modül,
  • Trafik işaretlerini algıladığında ışık yoğunluğunu düşürerek yansıma kaynaklı göz kamaşmasını azaltan yapı bulunuyor.
  • Buna ek olarak:
  • Gelişmiş Head-up Display, temel sürüş bilgilerini ön cama yansıtarak gözün yoldan ayrılma ihtiyacını azaltıyor.
  • Arka Çapraz Uyarı, Genişletilmiş Kör Nokta Uyarı ve çevre görüş sistemi; özellikle büyük gövdeli SUV’larda park ve şerit değişimi stresini azaltan önemli yardımcılar.

Hybrid 145 HP mi, tamamen elektrikli ë-C5 Aircross mu?
C5 Aircross Hybrid 145 kimlere hitap ediyor?

Yeni C5 Aircross Hybrid 145, 48V hibrit sistem ile geliyor ve bu teknoloji harici şarj gerektirmiyor. Teknik tablo şöyle:

  • 1.2 litre, 3 silindirli turbo benzinli motor – 136 HP (100 kW),
  • 12 HP / 9 kW (maks. 28 HP / 21 kW) elektrik motoru,
  • Sürücü koltuğu altına yerleştirilmiş 0,9 kWsa batarya,
  • Toplam 145 HP kombine sistem gücü,
  • Yeni nesil 6 ileri eDCS çift kavramalı otomatik şanzıman,
  • Şehir içinde %50’ye varan tam elektrikli sürüş oranı,
  • WLTP’ye göre ortalama 950 km menzil,
  • Klasik benzinli motora göre yaklaşık %15 daha düşük yakıt tüketimi.

Bu yapı;

  • Evinde/işinde şarj altyapısı olmayan,
  • Uzun yoldan çok şehir içi ve çevre yolunda kullanım yapan,
  • “Şarja girmekle uğraşmayayım ama yakıt tüketimi düşsün, vergi ve işletme maliyetim makul olsun” diyen kullanıcılar için güçlü bir geçiş çözümü sunuyor.

Fiyat-performans penceresinden bakıldığında, lansmana özel başlangıç fiyatının da genellikle hibrit versiyonlar için referans alınacağı düşünülürse, Hybrid 145; C-SUV alıp akaryakıt tüketimini aşağı çekmek isteyen ama tam elektrikli adımına hazır olmayanlar için mantıklı konumda görünüyor.

Tam elektrikli ë-C5 Aircross menzilde neler vadediyor?

Yeni ë-C5 Aircross, STLA Medium platformunun getirdiği esneklikle tamamen elektrikli olarak da sunuluyor:

  • 210 HP / 157 kW elektrik motoru,
  • 73 kWsa batarya,
  • WLTP ortalamasına göre 502 km menzil,
  • Şehir içi kullanımda 640 km’ye varan menzil,
  • %20’den %80’e şarj:
  • 7,4 kW AC duvar tipi şarj cihazıyla 6 saat 45 dakika,
  • 11 kW AC ile 4 saat 30 dakika,
  • 160 kW DC ultra hızlı şarj ile 30 dakika.

Isı pompasının tüm donanım seviyelerinde standart olması, özellikle kış şartlarında menzil kaybını sınırlamaya yardımcı oluyor. Ayrıca; 3 kademeli rejeneratif fren, Normal, Eco ve Sport sürüş modları, kullanıcının sürüş stiline göre menzil ve performans dengesini ayarlamasına izin veriyor.

Burada fiyat-performans denklemi biraz farklı çalışıyor: Satın alma maliyeti hibrite göre daha yüksek olma eğiliminde olsa da, Elektrik birim maliyetinin avantajı, düşük bakım giderleri ve özellikle düzenli şehir içi kullanımda menzil rahatlığı; toplam sahip olma maliyeti tarafında elektrikli ë-C5 Aircross’u öne çıkarma potansiyeline sahip.

Kısaca: Hybrid 145, altyapı ve alışkanlıklarını çok zorlamadan tüketimi düşürmek isteyenler için, Tam elektrikli ë-C5 Aircross ise “artık içten yanmalı motordan kopayım, uzun menzil ve konforlu elektrikli bir C-SUV kullanayım” diyenler için daha mantıklı bir seçenek olarak öne çıkıyor.

Aileler için C5 Aircross ne kadar mantıklı bir C-SUV?

C5 Aircross, özellikle aile odaklı kullanıcılar için şu artılarıyla öne çıkıyor:

  • 2,78 m aks mesafesi ile arka diz mesafesinde segment üstü alan,
  • 565–1.668 litre arasında değişen bagaj hacmi,
  • 75 litrelik çift kademeli bagaj zemini ve ekstra 40 litrelik iç saklama alanı,
  • Eller serbest açılıp kapanabilen elektrikli bagaj kapağı,
  • Arka koltuklar için opsiyonel ısıtma ve ayarlı sırt açısı,
  • Geniş panoramik cam tavan ile ferah iç hacim.

Bu paket, hem hafta içi şehir hayatında hem de hafta sonu aile yolculuklarında pratiklik – konfor – teknoloji üçlüsünü aynı gövdede arayan kullanıcıları hedefliyor.

{ "vars": { "account": "G-HXWPNJRGX4" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }