Hyundai, Hidrojen Teknolojisinde Vites Yükseltti
Hyundai, Hidrojen Teknolojisinde Vites Yükseltti
İçeriği Görüntüle

ALJ Türkiye, çevreye duyarlı sürdürülebilirlik adımları kapsamında önemli bir ağaçlandırma kampanyası başlattı. Toyota, Lexus ve BYD markalarıyla Türkiye'de faaliyet gösteren şirket, satılan her araç için 10 fidan dikme kararı aldı. Hedef: bir yılda 1.4 milyon fidanı toprakla buluşturmak.

OGEM-VAK iş birliğiyle yürütülecek proje, sadece bir yıllık değil, sürekli uygulanacak bir model olarak planlandı. ALJ Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, kampanyayı şu sözlerle değerlendirdi:

“İklim değişikliğiyle mücadelede en etkili yöntemlerden biri ağaçlandırma. Her yıl binlerce hektar orman yangınlarla yok oluyor. Biz bu bilinçle, iş yaptığımız topraklara karşı sorumluluğumuzu yerine getirmek istiyoruz. 1.4 milyon fidan, yaklaşık 1000 futbol sahası büyüklüğünde bir alan demek.”

Bozkurt ayrıca, çevre etkisini azaltma açısından otomobil satışına bağlı ağaçlandırmanın kritik bir adım olduğunu belirtti:

“Bu proje otomobilin çevresel etkisini dengelemede de önemli. Ayrıca çağrımız sadece kendi sektörümüze değil; tüm firmalara. Bu modeli yaygınlaştırarak Türkiye genelinde yılda 50-100 milyon ağaç dikimi mümkün olabilir.”

Ağaçlandırma çalışmaları, toprak yapısı ve bölge ihtiyaçlarına göre planlanacak. OGEM-VAK, sadece dikim değil, 3-5 yıl boyunca fidanların bakımı ve ekolojik bağımsızlığa ulaşması için de aktif rol üstlenecek. Proje kapsamında dikilecek fidanların %10’u ise meyve ağaçlarından oluşacak ve yaban hayatına da ev sahipliği yapacak.