Citroën, elektrikli araç pazarında üçüncü sıraya yükselerek dikkat çekti. Yeni ë-C3 ve ë-C3 Aircross’un başarısını Citroën Marka Direktörü Bora Duran anlattı.

Elektrikli pazarı podyum getirdi!

Temmuz ayında 1.362 adetlik elektrikli araç satışı gerçekleştiren Citroën, yüzde 7,9’luk pazar payıyla Türkiye elektrikli araç pazarında 3. sıraya yükseldi. Bu yükselişin ardında ise yeni modellerin güçlü performansı var.

Citroen Yeni E C4 Türkiye Pazarında Iyi Bir Elektrikli Seçenek OlduBora Duran, bu başarıyı şöyle özetliyor:

“Marka olarak temmuzda elektrikli araç pazarında üçüncü olarak podyuma çıktık. ë-C3 ve ë-C3 Aircross, elektrikli araç pazarındaki büyümemizde lokomotif görevini üstlendi. Her iki araç da pazarda çok hızlı şekilde kabul gördü. Tabii burada ë-C4 ve ë-C4 X’in de hakkını vermeliyiz, bizi çok iyi şekilde desteklediler.”

Citroen E C3 Elektrikli Pazarda Podyuma ÇıktıYeni ë-C3, segmentinde açık ara lider

Mayıs sonunda satışa sunulan yeni ë-C3, yalnızca 3 ayda 1.894 adetlik satışa ulaştı ve segmentinde yüzde 63 payla liderliğini ilan etti. Temmuz ayında tek başına 1.050 satış gerçekleştiren model, segmentinde yüzde 87’lik pay elde etti.

Marka Direktörü Bora DuranDuran, bu performansın tesadüf olmadığını belirtiyor:

“Yeni ë-C3, B segmentinde bizim için adeta bir oyun değiştirici oldu. Yıl sonunda 5.500 adetlik ë-C3 satışı hedefliyoruz. Bu model, hem fiyat/performans dengesiyle hem de hızlı kabul görmesiyle markamızın büyümesinde kritik bir rol oynuyor.”

ë-C3 Aircross ile hedef büyüyor

Yeni ë-C3 Aircross da Citroën’in elektrikli yükselişinde önemli bir oyuncu. İlk 7 ayda 1.222 adet satışa ulaşan model, temmuz ayında segmentinde yüzde 7’lik pay elde ederek 4. sıraya yerleşti.

Citroën Yeni C3'ü Sırbistan'daki Yeni Tesisinde Üretiyor
Citroën Yeni C3'ü Sırbistan'daki Yeni Tesisinde Üretiyor
İçeriği Görüntüle

Duran, devamla; “C3 Aircross’un elektrikli versiyonu yıl sonunda yaklaşık 9.500 adetlik satışa ulaşacak. Bu, pazar payımıza yüzde 1.3-1.4 civarında bir katkı sağlayacak. Yani hem ë-C3 hem de ë-C3 Aircross, yıl sonu hedefimiz olan 71 bin adetlik rekor satış için itici güç olacak” dedi.

Citroën’in elektrikli stratejisi: %8.1 pazar payı hedefi

Duran, Citroën’in yıl sonuna yönelik elektrikli araç vizyonunu da net şekilde ortaya koyuyor; “Elektrikli araç tarafında C3, C3 Aircross, C4 ve C4 X’in elektrikli versiyonlarıyla toplam pazardan yüzde 8.1’lik pay almayı hedefliyoruz. Bu modellerle satışımız hızlanırken, ticari tarafta da özellikle Berlingo ile baskın şekilde devam ediyoruz.”

Ticari araçlar ve filo gücü

Citroën, yalnızca elektrikli modellerle değil, ticari araçlarla da pazar payını büyütüyor. Bu konuda da Marka Direktörü Bora Duran'ın görüşleri şöyle; “Yılın ilk yarısında ticari tarafta hızlı ilerledik, yılın kalanında da agresif olmaya devam edeceğiz. Ayrıca C4 ve özellikle C4 X ile filo pazarında ciddi adetler yakaladık. Bu ivmeyi sürdüreceğiz.”