Braunschweig Teknik Üniversitesi (TU Braunschweig) ile birlikte yürütülen yeni araştırma projesi kapsamında geliştirilen vakum tabanlı analiz sistemi, lastik aşınma parçacıklarının oluştuğu anda tespit edilmesini sağlıyor. Bu yöntem sayesinde elde edilen detaylı veriler, lastik tasarımlarında daha isabetli optimizasyonlar yapılmasına imkân tanıyor.
Yeni analiz yöntemi, tahrik tekerleğinin arkasına yerleştirilen özel bir vakum cihazı ve gelişmiş parçacık sensörleri sayesinde en ince aşınma partiküllerini bile gerçek zamanlı olarak tespit edebiliyor. OLRAP (Online Analysis of Tyre Wear Particles at the Point of Origin and Differentiation from Other Sources) adlı araştırma projesi kapsamında geliştirilen sistem, sürüş esnasında oluşan parçacıkların kaynağını da (lastik, fren, yol yüzeyi) ayırt edebiliyor.
Sürdürülebilirliğe yönelik güçlü adımlar
Araştırmalardan elde edilen veriler, yalnızca ürün geliştirme süreçlerine değil, aynı zamanda 2028 itibarıyla yürürlüğe girmesi planlanan AB Euro 7 standartlarına hazırlık açısından da kritik öneme sahip. Continental, bu doğrultuda daha az aşınan ve daha uzun ömürlü lastikler geliştirmeyi sürdürüyor. Örneğin EcoContact 6 serisi, bir önceki modele kıyasla kilometre başına %30 daha az aşınma üretirken, %20’ye varan oranlarda daha uzun ömür sunuyor.





