Türkiye ikinci el otomobil pazarında 2025’in ilk 7 ayında en çok tercih edilen marka Renault oldu. Volkswagen ve Fiat ise listede ilk 3’te yer aldı. Segment bazında ise pazarın yarısından fazlasını C segmenti oluşturdu.
Türkiye’nin önde gelen online ikinci el araç platformu VavaCars, 2025 Ocak–Temmuz dönemine ilişkin satış verilerini açıkladı. Toplamda 2,9 milyonu aşkın aracın el değiştirdiği pazarda; Renault, Volkswagen ve Fiat en çok satan markalar oldu.
Segment Bazında İkinci El Otomobil Pazarı (Ocak–Temmuz 2025)
C Segmenti: %50,8 pay – Aile kullanımı ve geniş iç hacmiyle öne çıkıyor.
B Segmenti: %29,2 pay – Ekonomik ve şehir içi kullanım avantajıyla tercih ediliyor.
D Segmenti: %12,7 pay – Konfor ve prestij arayan kullanıcıların gözdesi.
En Çok Satan Modeller – Segmentlere Göre
Segment En Çok Satan Modeller (2025 Ocak–Temmuz)
- B Segmenti: Renault Clio – Hyundai i20 – Volkswagen Polo
- C Segmenti: Fiat Egea – Renault Megane – Toyota Corolla – Ford Focus
- D Segmenti Volkswagen Passat – BMW 3 Serisi – Skoda Superb
- SUV Segmenti: Nissan Qashqai – Dacia Duster – Volkswagen Tiguan – Peugeot 3008
C Segmenti Liderliği Bırakmıyor
Toplam satışların yarısını (%50,8) tek başına C segmenti oluşturdu. Yakıt ekonomisi, aile kullanımına uygunluğu ve geniş iç hacmiyle Fiat Egea, Renault Megane, Toyota Corolla ve Ford Focus öne çıkan modeller oldu.
SUV’da Nissan Qashqai Zirvede
SUV segmenti yükselişini sürdürürken, Nissan Qashqai 2025 yılının ilk yedi ayında da zirvede yer aldı. Qashqai’yi Dacia Duster, Volkswagen Tiguan ve Peugeot 3008 takip etti.
D Segmentinde Prestijli Seçenekler
Toplam satışların %12,7’sini oluşturan D segmentinde; Volkswagen Passat, BMW 3 Serisi ve Skoda Superb kullanıcıların en çok tercih ettiği modeller oldu.