MAN

MAN, otobüs işletmeciliğini sürdürülebilir bir şekilde kârlı hale getirmek için planladığı kapsamlı önlemler paketi doğrultusunda, bölümü yeniden yapılandırdı ve yeni yönetimi belirledi. Yeni oluşturulan ‘Head of Bus (HoB) görevine getirilen Barbaros Oktay, tüm otobüs fonksiyonlarının tek çatı altında toplandığı, mühendislik, üretim, satış ve kalite alanlarının yönetiminden sorumlu olarak doğrudan CEO'ya bağlı olacak.

“Oktay, deneyimli ve yetkinliği kanıtlanmış bir yönetici”

Barbaros Oktay’ın MAN’daki 19 yıllık kariyeri

Otobüs pazarında gecikmeli toparlanma

2019'da yaklaşık 7.400 adet olan otobüs segmentindeki satışlar, 2021'de yaklaşık 4.600 adede kadar düşmüştü. Son 2022’de olumsuz şartlar geçerliliğini korudu ve satışlar 2021 yılına göre yaklaşık 180 adet artarak yaklaşık 4.800 araca yükselse de, Corona krizinden ağır darbe alan otobüs pazarındaki toparlanma gecikmeli olarak devam ediyor. Rusya-Ukrayna krizine ek olarak, Avrupa'daki genel ekonomik durumun halen netleşmemesi, buna bağlı olarak artan malzeme ve enerji maliyetleri nedeniyle farklı zorluklar da pazarı etkiliyor.

Scania, Meiller ve Wielton markaları Ömer Madazlıoğlu’na emanet Scania, Meiller ve Wielton markaları Ömer Madazlıoğlu’na emanet

Sürdürülebilir kârlı bir otobüs işi için kapsamlı önlemler

Pazardaki gergin duruma rağmen MAN’ın otobüs segmentinin geleceğine güvenle bakabileceğine inanan CEO Alexander Vlaskamp, şöyle konuştu:

"MAN, başta şehiriçi ve şehirlerarası otobüsler olmak üzere, pazardaki en modern ve yenilikçi otobüs portföylerinden birine sahip. Ödüllü araçlarımız, işletmeciler, sürücüler ve yolcular tarafından son derece iyi karşılanmakta. Üstün nitelikli ürünlerimiz, motivasyonu yüksek ekibimiz ve müşterilerimize yakınlığımız, otobüs segmentindeki olumlu gelişmeler için en iyi ön koşulları oluşturmaktadır."

Editör: Abdullah KURTAY