Sektöre ilk adımlarını 1971 yılında atarak bu gün geldiğimiz noktada 55 yılı geride bırakan Motor Aşin, Türkiye'nin en köklü yedek parça ve otomotiv satış sonrası şirketlerinden biri olma pozisyonunu güçlendirerek sürdürüyor. Sadece 20 metrekarelik bir dükkândan bugün 200’den fazla markanın distribütörlüğüyle yılda 2,5 Milyon adet yedek parça satışı yapan büyük bir ekosisteme ulaşan Motor Aşin’in CEO’su ve İTO (İstanbul Ticaret Odası) 52. Meslek Komitesi “Kara Taşıtları, Yedek Parçaları ve Ekipmanları” Başkanı Saim Aşçı geçtiğimiz akşam otomotiv basını ile bir araya geldi.

Skoda, 2025’in İlk 9 Ayında Satışlarını Yüzde 14 Artırdı
Skoda, 2025’in İlk 9 Ayında Satışlarını Yüzde 14 Artırdı
İçeriği Görüntüle

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Saim Aşçı, gecenin açılış konuşmasında ise Motor Aşin'in 55 yılını özetledi. Saim Aşçı, “55 yılda yaklaşık 30 milyon adet parça satışı gerçekleştirdik. O günlerde mekanik dayanıklılığı konuşurken, şimdi yazılımı konuşuyoruz” açıklamasını yaptı.

“Egzoz, debriyaj, yağ filtresi gibi geleneksel parçalara olan talep azalırken; batarya, inverter, elektronik modül gibi parçalarda yüzde 80’i aşan talep artışı gözleniyor” ifadelerine yer veren Motor Aşin CEO’su Saim Aşçı, “2030’da bu oranın yüzde 15’e çıkmasıyla birlikte bu değişimin daha da hızlanacağını öngörüyoruz” diyerek özetle şunları anlattı:

“1970’lerde sektörümüz, ‘hangi parça daha uzun ömürlü’ sorusuna cevap arıyordu. Bugünse ‘hangi sistem daha akıllı’ sorusuna. Mekanik çağdan dijital çağa geçişin tam ortasındayız. Tüm bu sürece sahaya 30 milyon adetlik yedek parça sağlayarak tanıklık ettik. 55 yıl önce mekanikten, tornavidadan, lokma takımından bahsediyorduk. Bugün ise yazılım, veri analitiği ve batarya mühendisliğiyle aynı ruh devam ediyor. Türkiye’nin SSH sektörü, bu iki dünyanın sentezinde şekilleniyor. Dünya’da da bu iki alanın sentezi daha fazla ön plana çıkacak. Benzinli araçlardan ve alternatif yakıtlı araçlardan söz etmeye devam edeceğiz. Otomotiv satış sonrası sektörü aynı zamanda Türkiye için sadece bir iş alanı değil, bir mühendislik hikayesidir. 1970’lerin emeğini 2030’un teknolojisiyle birleştirebilen firmalar, ülkemizi küresel tedarik zincirinde üst lige taşıyacaktır.”

Benzinli ve dizel araçlar için parça ihtiyacı devam edecek

Benzinli, dizel ve hibrit araçlarda da yazılım teknolojisinin önemli bir noktaya ulaştığını aktaran Aşçı, “İçten yanmalı araçlarda da yazılım verimlilik ve sürdürülebilirlik anlamında kritik bir görev alıyor. Ancak mekanik parçalar, sarf malzemeleri ihtiyacı da 2045 yılına kadar devam edecek. Elektrikli araçlardaki yükseliş trendi bir süre yatay konuma geçerken, jeopolitik konular nedeniyle hibrit, hidrojen, alternatif yakıt gibi hususların da ön plana çıkacağını görüyoruz. Ülkemizdeki elektrikli araç sayısı milyonlara ulaşsa da var olan benzinli ve dizel araçların bakım ihtiyacı sürecek” dedi.