Renault Group 2024 yılı üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. 2024 ilk 9 ayda Group geliri: 37,7 milyar Euro oldu. Renault markası Avrupa’da 3., hafif ticari araçlarda (LCV) Avrupa ve Fransa’da 1. sırada yer aldı. Clio, Avrupa genelinde tüm kanallarda en çok satan 2. araç oldu.

Dacia, Avrupa binek araç satışlarında 9. sırada, Avrupa perakende satış sıralamasında ise ilk 3’te yer aldı. Sandero, Avrupa genelinde tüm kanallarda en çok satan araç oldu.
Alpine, ürün atağı öncesinde yıl başından itibaren yüksek çift haneli bir büyüme kaydetti. 

Sürüş Dinamikleriyle Ünlü Hyundai IONIQ 5 N Şimdi Türkiye’de Sürüş Dinamikleriyle Ünlü Hyundai IONIQ 5 N Şimdi Türkiye’de

2025 için planlanan 7 yeni lansman

Renault Group Finans Direktörü Thierry Piéton “3.çeyrek gelirimiz, bu yılki benzeri görülmemiş ürün atağımızdan faydalanmaya başladı. Bu çeyrekte faturalarımızın %18'ini temsil eden 10 yeni lansman gerçekleştirdik. Araçların ilgili pazarlarda kademeli olarak sunulmasıyla bu eğilim önümüzdeki çeyreklerde de devam edecek ve 2025 için planlanan 7 yeni lansmanla birlikte daha da hızlanacak. Hem elektrikli hem de içten yanmalı & hibrit araçlardan oluşan bu cazip ve rekabetçi ürün yelpazesi, EV geçişinin hızına uyum sağlama esnekliğimizi ortaya koyarken, maliyet azaltımı ile birlikte Groupun performansı için de önemli bir destek olmaya devam ediyor.Bu zorlu ortamda, çevikliğimizi artırmak ve bir sonraki dönemi inşa etmek için kararlı ekiplerimizle derinlemesine dönüşümümüzü hızlandırıyoruz” dedi.

Türk lirasındaki değer kaybının etkileri

Otomotiv gelirleri, 2023 yılının ilk çeyreğine kıyasla %0.5 düşüşle 9,347 milyon avroya ulaştı. Bu, büyük ölçüde Arjantin pesosu, Brezilya reali ve daha az ölçüde Türk lirasındaki değer kaybına bağlı olarak -3,1 puanlık negatif döviz kuru etkisini (-289 milyon avro) içermektedir. Sabit döviz kurlarında %2,6'lık bir artış yaşandı. Bu gelişme temel olarak aşağıdakilerle açıklandı:

Beklendiği gibi +0,2 puanlık istikrarlı bir fiyat etkisi, fiyat istikrarı aşamasına girildiğini yansıtıyor. Renault Group, maliyet düşürmenin bir kısmını çoğunlukla içerik yoluyla müşterilerine geri verirken, fiyatlandırma eylemleriyle olumsuz kur etkisini dengelemeyi hedefliyor. Bu sayede Group araçlarının rekabet gücü daha da desteklenirken, marjlar da korunuyor.
Renault Group'un Renault (Scenic E-Tech electric, Symbioz, Rafale) ve Dacia (Duster) markalarındaki yeni modellerinin pazara girişinin öncelikli avantajlarıyla açıklanan +3,8 puanlık olumlu ürün dağılımı etkisi görüldü. Yılın önceki çeyreklerine kıyasla gerçekleşen bu kademeli iyileşme, Group’un dinamik lansmanlarıyla paralel olarak devam edecek.

Group’un tüm markaları büyümeye katkıda bulundu

2024'ün ilk dokuz ayında Group'un satışları 1.637.225 araç satışı ile 2023'ün aynı dönemine kıyasla sabit kaldı (-%0,4). Avrupa'da1 Group 1.175.762 araç sattı (+%3,1) ve pazardan daha hızlı bir büyüme gösterdi (+1,8%). Group’un tüm markaları büyümeye katkıda bulundu (Renault markası +%3,5, Dacia +%2,2 ve Alpine +%17,5 ) ve pazarın büyüme oranının üzerinde performans gösterdi.

Renault markası, Avrupa Pazarı'nda 3. sırada yer aldı

Renault markası, 2024 yılının ilk dokuz ayında dünya genelinde 1 milyon 126 bin 560 adet araç satışı gerçekleştirerek büyümesini sürdürdü. Başlıca şu pazarlarda büyüme gösterdi:
Marka, Avrupa'da1 %3,5 artışla 740.314 adede ulaşan satışları ve %6,6'lık pazar payı ile 3. sırada yer aldı. Renault markasının satışları İtalya'da (+%16,2), İspanya'da (+%10,6), Birleşik Krallık'ta (+%24,3) ve Fransa'da (+%1,1) belirgin şekilde artış gösterdi. Renault bu pazarlarda lider konumunu doğruladı. Avrupa'da satışları yüzde 5,6 artan Renault Clio, tüm kanallarda 3 sıra yükselerek en çok satılan 2. model oldu. Marka, kamyonetler hariç Avrupa hafif ticari araç pazarında satışlarını %9,9 artırarak liderlik pozisyonunu sağlamlaştırdı.

Yeni Renault Duster'ın Türkiye başarısı

Avrupa dışında, Uluslararası Oyun Planı 2027 sayesinde Renault markasının satışları, Renault Kardian'ın başarılı lansmanından yararlanarak, Brezilya'da %6,0 oranında artış gösterdi. Yeni Renault Duster'ın Türkiye'de piyasaya sürülmesiyle ülkedeki satışlar %3,9 oranında arttı.
 Renault markasının 2024 yılı 3. çeyreğindeki 339 bin 307 adede ulaştı (-%4,9). Renault markası, 2024 yılının dördüncü çeyreğinde hem Avrupa hem de uluslararası pazarlara yönelik çok sayıda yeni lansmandan faydalanacak.

Editör: Abdullah KURTAY