Skoda, 130. yılında, Fabia Monte Carlo 1.5 TSI modelinden türetilen özel üretim Fabia 130’u tanıttı. Daha güçlü motor, alçaltılmış süspansiyon, keskinleştirilmiş yol tutuşu ve Škoda’nın motor sporu geleneğini yansıtan detaylarla öne çıkan Fabia 130, marka tarihinin en hızlı seri üretim modeli oldu.
Cesur ve sportif dış tasarım
Fabia Monte Carlo donanım seviyesi temel alınarak geliştirilen Fabia 130, beyaz, kırmızı, mavi ve siyah olmak üzere dört renk seçeneğiyle sunuluyor. Parlak siyah tavan ve sütunlar, ön spoyler, arka difüzör ve kanat, aracın sportif duruşunu güçlendiriyor. Motor sporlarından ilham alan “130 Edition” logoları ön çamurluklarda ve bagaj kapağında yer alıyor. Siyah çerçeveli LED farlar, duman efektli 18” Libra jantlar ve çift egzoz çıkışı aracın dinamik karakterini vurguluyor. Arka kısımda, Fabia Rally2 modeline gönderme yapan siyah dekoratif şerit dikkat çekiyor.
Konfor ve kontrol bir arada
Fabia 130’un iç mekânı, sürüş konforu ve hakimiyeti ön plana çıkartıyor. Yan destekli spor koltuklar, üç kollu çok fonksiyonlu spor direksiyon ve paslanmaz çelik pedallar Fabia’nın sportif kimliğini güçlendiriyor. Siyah alüminyum kapı eşikleri ve gümüş dekoratif detaylar, iç mekânda özel bir ambiyans yaratıyor.
En hızlı Fabia
Fabia 130’da 5750–6000 devir arasında 130 kW güç ve 1500–4000 devir arasında 250 Nm tork üreten 1.5 TSI EVO2 motor yer alıyor. Fabia 130 için 7 ileri DSG şanzıman özel olarak yeniden ayarlandı. Motor devri artırılmış vites geçiş noktaları, çift kavramalı sportif modda daha hızlı vites düşürme ve frenleme sonrası hızlanma optimizasyonu, aracın dinamik sürüşüne katkı sağlıyor.
Yeni ayarlanan aktarma sistemiyle Fabia 130, 0-100 km/s hızlanmasını 7,4 saniyede tamamlıyor. Bu süre standart versiyondan 0,4 saniye daha hızlı. 60-100 km/s hızlanma 3,8 saniye, 80-120 km/s hızlanma ise 4,8 saniyede gerçekleşiyor. Fabia 130’un azami hızı 228 km/s.
15 mm alçaltılmış spor süspansiyon, yeniden kalibre edilmiş direksiyon sistemi sayesinde daha çevik yol tutuşu ve hassas geri bildirim sağlanıyor. İki kademeli dinamik kontrol sistemiyle sürücü, ASR (çekiş kontrolü) sistemini kapatarak kontrollü kayma elde edebiliyor. ASR Sport + ESC Sport modu ise daha fazla tekerlek kaymasına izin vererek güvenli ama heyecan verici bir sürüş deneyimi sunuyor.
Başarılarla dolu bir geçmiş
1999’da tanıtılan Fabia, bugüne kadar 5 milyondan fazla satışla Škoda tarihinin en başarılı modellerinden biri oldu. İlk nesilde 1.9 TDI, ikinci nesilde 1.4 TSI motorlu RS versiyonları yer aldı. Üçüncü nesilde ise Fabia R5 özel serisi, motorsporu başarısını yollara taşıdı.
2003’ten bu yana Fabia, WRC, S2000 ve Rally2 gibi rallilerde Škoda’nın yarış genlerini taşıdı. 2015’ten itibaren geliştirilen 3. ve 4. nesil Fabia Rally2 modelleri, dünya genelinde 700’den fazla müşteri takıma satılarak WRC2 ve ERC’de sayısız zafer kazandı.