Onlarca yıldır Avrupa C hatchback segmentinde önemli bir oyuncu olan Peugeot, özgün tasarımı, sürüş keyfi ve dinamik yol tutuşuyla bilinen ve birçok ülkede en çok tercih edilen 308 modelinin, yeni makyajlanan versiyonunu 2026 yılının ikinci yarısında Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanıyor.

Peugeot, yeni Peugeot 308 modelini elektrikli, şarj edilebilir hibrit, hibrit ve dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneği ve Style, Allure, GT, GT Exclusive ve Business olmak üzere beş donanım seviyesiyle pazar gereksinimlerine uygun olacak şekilde sunuyor. Fransa'da tasarlanan ve Mulhouse fabrikasında üretilen yeni Peugeot 308, Fransız mükemmelliğini ifade ediyor.

Peugeot AydinlatmaPEUGEOT modellerinde bir ilk: Aydınlatmalı ön ızgara!

Yeni Peugeot 308, lansmanı ile birlikte iddialı ve zarif tasarımlarıyla akıllarda kalıcı bir etki bıraktı. Ayrıca tanıtımı gerçekleştirilen yeni aydınlatmalı Peugeot logosu yeni 308 ile yollara çıkıyor. Peugeot ürün gamında ilk kez kullanılan aydınlatmalı logo ile yeni 308 geleceğe ışık tutuyor.

Göz alıcı ve etkileyici bir görünüm

Peugeot 308’in etkileyici tasarımı far bölgesine yerleştirilen üç adet ince LED pençesiyle benzersiz bir ışık imzası taşıyor. Gündüz farı ve sinyal lambası işlevine sahip (GT ve GT Exclusive donanım seviyelerinde kayar sinyallerle) bu ikonik imza, Peugeot kimliğini tam anlamıyla yansıtıyor.

Opel Frontera Elektrik’te Uzun Menzilli Seçenek Türkiye’de
Opel Frontera Elektrik’te Uzun Menzilli Seçenek Türkiye’de
İçeriği Görüntüle

Yeni Peugeot 308'in etkiyeyici tasarımını vurgulamak için, üst üste iki yatay bölüm halinde düzenlenen kısa ve uzun far aydınlatma işlevleri (kısa far üstte, uzun far altta) daha aşağıda konumlandırıldı. Oldukça kompakt olan bu modüller sayesinde farlar tampona gizlice entegre ediliyor ve hareketsizken neredeyse görünmez oluyorlar.

Bununla birlikte yeni farlar, Style, Business ve Allure donanım seviyelerinde yeni Peugeot FULL LED teknolojisinden, GT ve GT Exclusive donanım seviyelerinde ise Peugeot Matrix LED teknolojisinden yararlanıyor. Arka bölümde ise yeni Peugeot 308, Peugeot logosunun üzerindeki zarif parlak siyah bandın her iki yanında yer alan üç adet eğik LED pençesiyle tüm donanım seviyelerinde etkileyici arka aydınlatma imzasını taşıyor.

Yeni Peugeot 308 4KAPSAMLI GÜÇ AKTARMA SİSTEMİ SEÇENEKLERİ

%100 elektrik, artırılmış menzil!

Peugeot, müşterilerinin elektrikli mobiliteye geçişini desteklemek adına yeni Peugeot E-308'de artırılmış menzile sahip güçlü bir güç aktarma sistemi sunuyor. Alman ADAC Ecotest 2024'te E-208’in ardından pazarın en verimli otomobili olarak derecelendirildi. Bu da PEUGEOT E-308'in çekiciliğini daha da artıran bir diğer gelişme. Yeni E-308’de 115 kW güç ve 270 Nm tork sunan elektrik motoru dinamik bir hızlanma sağlıyor. Elektrik motorunu ise 400 Volt 58,3 kWsa (55,4 kWsa kullanılabilir) kapasitesindeki batarya besliyor. Ayrıca rejeneratif fren sistemi daha yumuşak bir sürüş deneyimi sağlıyor. Sürücü, kompakt direksiyonun arkasındaki kulakçıkları kullanarak, rejeneratif fren sistemini 3 seviyede ayarlayabiliyor. Sol taraftaki kulakçık yoğunluğu artırıyor ve sağ taraftaki kulakçık azaltıyor.

Yeni Peugeot 308 1Yeni Peugeot E-308, 450 km (WLTP Bileşik Menzil) artırılmış menziliyle bu alanda segmentinde rekabetçi bir konuma yerleşiyor. Önceki modellere göre 34 km'ye varan bir gelişmeyi beraberinde getiren bu performans, verimlilik konusunda yapılan titiz çalışmalarla elde edildi. Modelin üç fazlı araca entegre şarj cihazı 11 kW güç sağlıyor ve standart donanımda yer alıyor.

Ayrıca şarj soketi tüm şarj modlarıyla uyumlu. Aracı halka açık şarj noktalarında 100 kW hızlı şarj ile 32 dakikada %20'den %80'e şarj etmek mümkün. Yeni Peugeot E-308 aracın yüksek voltajlı bataryasından harici elektrikli cihazlara enerji aktarmasını sağlayan araç enerji paylaşım (V2L) fonksiyonuyla donatılıyor. Böylece örneğin elektrikli bisikleti şarj etmek mümkün olabiliyor. Sistem 3,5 kW ve 16 A'ya kadar enerji sağlayabiliyor.

Yeni Peugeot 308 Plug-in Hybrid 195 HP, 92 kW gücündeki elektrik motoru, 150 HP gücündeki 1,6 litrelik turbo beslemeli dört silindirli içten yanmalı motorla birleştirerek toplam 195 HP güç sağlıyor. 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman e-DCS7 ise hızlı ve akıcı vites geçişleri sağlıyor. İkinci nesil şarj edilebilir hibrit güç aktarma sistemi, 17,2 kWsa bir bataryaya sahip olup, 20 km ek sürüş menzili ve 85 km (karma WLTP döngüsü) tamamen elektrikli menzile olanak tanıyor. Şarj sadece 2 saat 05 dakika (7,4 kW şarj cihazı) veya standart bir ev tipi prizde (10 A, 2,3 kW) 7 saat 25 dakika sürüyor.

Yeni Peugeot 308 3Hibrit dinamizmi ve sadeliği

Yeni Peugeot 308, elektrikliye geçiş için ilk adımı atmak isteyen kullanıcılara 145 HP gücündeki hibrit güç aktarma sistemi ve elektrikli 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman e-DCS6 ile sunuluyor. Sürüş esnasında otomatik olarak şarj olan batarya sayesinde bu teknoloji, yakıt tüketimini (versiyona bağlı olarak WLTP karma döngüde 4,7 ile 5 lt/100 km) kontrol altında tutarken, dinamik bir hızlanma için ek tork sağlıyor. Şehir içi trafiğinde ise yeni Peugeot 308 Hybrid 145, sürüşün yüzde 50'ye kadar bölümünde tamamen elektrikli sıfır emisyon modunda sürüş sağlayabiliyor.

Tüm ihtiyaçları karşılamak üzere geliştirilen verimli dizel motor

Peugeot, her kullanıcı tipi ve kullanım amacına cevap verme hedefiyle kişiye özel çözümler sunmaya devam ediyor ve yeni Peugeot 308’de verimliliğini kanıtlamış 130 HP gücünde dört silindirli 1,5 litrelik BlueHDi dizel motor da sunuyor. Dizel motorla eşleştirilen EAT8 otomatik şanzıman ise özellikle uzun mesafeli yoğun sürüşleri daha da keyifli hale getiriyor.