“Otomobile Sahip Olmanın Maliyeti 1 Yılda Yüzde 100 Arttı” “Otomobile Sahip Olmanın Maliyeti 1 Yılda Yüzde 100 Arttı”

Premium araçlara servis hizmeti veren Aşin Otomobil, yüksek enflasyon ve yüksek döviz kurunun satış sonrası sektörüne bıraktığı etkilerle ilgili dikkat çekici açıklamalarda bulundu.

Ekonomideki gelişmeler otomotiv sektörünü de etkilemeye devam ediyor. Yaz aylarının gelmesiyle birlikte servis girişlerinde artış olmasına karşın sürdürülebilir bir büyümenin sağlanamadığına dikkat çeken Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem “Otomotiv sektörünün her alanında olduğu gibi satış sonrası hizmetlerde de etkilendiğimiz en önemli hususlar yüksek enflasyon ve yüksek döviz kuru. Bakım maliyetlerinde son 1 yılda ortalama yüzde 100’e yakın artış yaşanmasının birinci sebebi 1 yılda yedek parça fiyatlarında yüzde 91 artışla karşı karşıya kalmamız; sahada ise belirli yedek parçalarda yüzde 200’e varan artışlar görüyoruz.

Lüks araç sahipleri için dahi ağır bakımlar zorlayıcı boyutlara gelebiliyor, hem sektöre emek veren çalışanların mutluluğu, hem de tüketicilerin memnuniyetine yüksek enflasyon ve yüksek döviz kuru sekte vuruyor. Sektör yüksek enflasyon ile büyüyemez, gelişim gösteremez.” açıklamasını yaptı.

Premium araçlara servis hizmeti veren Aşin Otomobil, yüksek enflasyon ve yüksek döviz kurunun satış sonrası sektörüne bıraktığı etkilerle ilgili dikkat çekici açıklamalarda bulundu. Yüksek enflasyonun servis sahipleri ve yatırımcılar için en büyük handikap olduğunu söyleyen Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem, “İçinde bulunduğumuz şartlarda yeni bir yatırım yaparak sektöre katma değer sağlayacak adımlar atmak istiyoruz ama birkaç sefer düşünüyoruz. Zira sektör temsilcileri olarak değil 1 ay sonrasını, 1 hafta sonrasın bile artık öngörmek zor” dedi.

Otomobil sahibi olmanın maliyeti lüks araç sahipleri için de zorlayıcı hale geldi

Bir araç satın almanın birçok tüketici için “imkansız” göründüğünü dile getiren Erdem, “Yıllardır aynı otomobile sahip olanlar için de otomobilin yürütme maliyetleri radikal boyutlara ulaştı. Lüks araç sahipleri için de artık zorlayıcı, trafik sigortası, kasko, vergi, yakıt, lastik dışında bir de otomobilin bakım maliyetlerini düşünmek durumunda olan tüketicilerin eğilimi, sektörün gelişimindeki en önemli unsur. Otomotiv sektörünün her alanında olduğu gibi satış sonrası hizmetlerde de etkilendiğimiz en önemli hususlar yüksek enflasyon ve yüksek döviz kuru.

Bakım maliyetlerinde son 1 yılda ortalama yüzde 100’e yakın artış yaşanmasının birinci sebebi 1 yılda yedek parça fiyatlarında yüzde 91 artışla karşı karşıya kalmamız; sahada ise belirli yedek parçalarda yüzde 200’e varan artışlar görüyoruz. Hem sektöre emek veren çalışanların mutluluğu, hem de tüketicilerin memnuniyetine yüksek enflasyon ve yüksek döviz kuru sekte vuruyor. Sektör yüksek enflasyon ile büyüyemez, gelişim gösteremez. Servis sahipleri olarak çalışanlarımızı ve araç sahiplerinin motivasyonunu korumaya çabalıyoruz. Sektörün gelişmesi için düşük enflasyon, makul döviz kuru, düşük faiz ve araç sahibi olmayı kolaylaştıran yeni finansal çözümler kaçınılmaz.” şeklinde konuştu.