Dünya genelinde işveren markası araştırmalarının küresel lideri Universum tarafından yapılan araştırmaya 61 üniversiteden İktisadi İdari Bilimler, Mühendislik/Bilişim Teknolojileri, Fen Bilimleri, Sağlık/Tıp, Sosyal Bilimler/Eğitim/Hukuk fakülte gruplarından 43.322 üniversite öğrencisi, bu okul ve fakültelerden mezun 15.313 profesyonel araştırmaya katıldı.

Araştırma, Kasım 2023 - Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleşti.

Otomotiv Sektörü Yükselişte

2023 yılı araştırmasında en çekici sektörler arasında 6. sırada olan otomotiv sektörü 2024 araştırmasında iki sıra yükselerek 4. sıraya yerleşti.

Otomotiv sektörünün en çekici markaları

Araştırmaya katılan 43.322 öğrenciye göre otomotiv sektöründeki en çekici ilk 3 işveren ise şöyle sıralandı.

Mühendislik/Bilişim Teknolojileri fakültesi öğrencilerine göre: 1.Mercedes-Benz Otomotiv, 2.Mercedes-Benz Türk, 3.Ford Otosan

İktisadi/İdari Bilimler fakültesi öğrencilerine göre: 1.Mercedes-Benz Otomotiv, 2.Mercedes-Benz Türk, 3.Doğuş Otomotiv (Volkswagen, Audi, SEAT, Porsche)

Fen Bilimleri fakültesi öğrencilerine göre: 1.Mercedes-Benz Otomotiv, 2.Mercedes-Benz Türk, 3.Doğuş Otomotiv (Volkswagen, Audi, SEAT, Porsche)

Sosyal Bilimler / Eğitim / Hukuk fakültesi öğrencilerine göre: 1.Mercedes-Benz Türk, 2.Mercedes-Benz Otomotiv, 3.Doğuş Otomotiv (Volkswagen, Audi, SEAT, Porsche)

Tıp / Sağlık Bilimleri fakültesi öğrencilerine göre: 1.Mercedes-Benz Türk, 2.Mercedes-Benz Otomotiv, 3.Doğuş Otomotiv (Volkswagen, Audi, SEAT, Porsche)

Uluslararası çalışma ve seyahat fırsatları

Çekici işveren markaları  araştırmasında 40 organizasyonel çekicilik nitelikleri arasında otomotivde çalışmak isteyen öğrencilerin ideal bir işveren ile en çok ilişkilendirilen ilk 5 nitelik;

Turbo MG HS’in Ön Satışı Başladı, Aralık Ayında Yollarda Turbo MG HS’in Ön Satışı Başladı, Aralık Ayında Yollarda

1.Uluslararası çalışma ve seyahat fırsatları

2.Profesyonel eğitim ve gelişim

3.Prestij

4.İyi bir maaş

5.Gelecek için sağlam referans oldu.Ogrenciler Secti

Sürdürülebilirlik ile Çeşitlilik, Hakkaniyet ve Kapsayıcılık en fazla artan nitelikler oldu

Otomotiv sektöründe çalışmak isteyen öğrencilere için 2023 yılına göre en çok artan nitelikler, Sürdürülebilirlik (+12), Çeşitlilik, Hakkaniyet ve Kapsayıcılık (+4) oldu.

İletişim kanalları

Otomotiv sektöründe çalışmak isteyen öğrencilerin en çok kullandığı ilk 5 iletişim kanalı, LinkedIn (%77), Instagram (%62), Şirketin kurumsal websitesi (%56), Şirketin kariyer sayfası (%53), Youtube (%40)...

Evrim KuranÇok sayıda ulusal ve global markanın işveren markası danışmanlığını yapan Universum Türkiye Lideri Evrim Kuran, araştırma ile ilgili şunları söyledi: “Bu araştırma ile gençler ve kurumlar arasında köprüler kurmak, iş yaşamını daha anlamlı bir yer haline getirmek için çalışıyoruz. Türkiye’nin üniversiteli gençliğine dair işverenler, liderler, eğitim kurumları ve kural koyucular için genç nüfusta istihdam edilebilirliğin artmasını sağlayacak çözümler geliştirilmesine baz teşkil edecek veriler ortaya koyabilmek en büyük amacımız.

Araştırma, katılımcıların kariyer profilleri, iş yaşamına dair motivasyonları ve beklentileri, en çok etkilendikleri kaynaklar, şirketlere dair ilk izlenimleri, üniversitelerinden beklentileri gibi birçok kritik bulguyu edinmemizi sağladı. Ayrıca, araştırmada Türkiye’ye özgü çeşitli sorularımız ile gençlerin stres seviyeleri, liyakate dair bakışları, yurt dışında yaşamakla ilgili eğilimleri gibi bulguları da inceleyebildik.

Türkiye’de otomotiv sektörünün hem lokal hem global oyuncularının işveren markası yatırımlarının sektörün genel çekiciliği üzerinde büyük yansıması olduğunu görüyoruz. Sektördeki tek bir işverenin bile yaptığı doğru ve sürdürülebilir bir işveren markası yönetimi, sektörün geneli için bir fayda yaratıyor. Son yıllardaki bu çabanın sürdürülebilir sonuçlarını görmek sevindirici...”