FORMULA 1

F1 2025 Meksika GP İle İlgili Tüm Detaylar

Formula 1 sezonu Heyecanı Mexico City’de! yüksek rakım, düşük tutuş pilotları çok zorlayacak. F1 2025 Meksika GP İle İlgili Tüm Detaylar Haberimizde.

Formula 1 padoğu, 2025 takviminin 20. ayağı için Mexico City’de. Formula 1 takvimindeki en yüksek irtifalı pist olan Autódromo Hermanos Rodríguez, deniz seviyesinden yaklaşık 2.2 kilometre yüksekte yer alıyor.

Bu pist, sadece hızıyla değil, oksijeni düşük havası ve motorlara meydan okuyan düşük basıncıyla da benzersiz.
Deniz seviyesinden %20 daha az hava yoğunluğu, güç üniteleri ve fren sistemleri için özel bir sınav anlamına geliyor. Yüksek irtifa, daha az yere basma kuvveti, daha fazla kayma ve daha çetin bir mücadele demek…

Pist Özellikleri: Düzlükler Cehennem, Virajlar Tuzak!

  • Uzunluk: 4.304 km
  • 1. Viraj Fren Noktasına Kadar Mesafe: 830 m
  • Tur Rekoru: 1:17.774 (Valtteri Bottas, Mercedes, 2021)
  • Güvenlik Aracı Olasılığı: %43
  • Sanal Güvenlik Aracı Olasılığı: %71
  • Pit Stop Zaman Kaybı: yaklaşık 21.9 saniye

F1 2025 Meksika GP'sinde Pole Pozisyon Norris'in

Autódromo’nun üç bölümü, üç farklı karakter taşıyor

İlk sektör, uzun düzlükleriyle hız tutkunlarının sahnesi; ikinci bölüm, düşük tutuşlu orta virajlarıyla mekanik dengeyi zorlar; son sektör ise, ünlü “stadyum” kısmıyla seyircinin kalbinde atar. Burada araçlar adeta kalabalığın içine girer ve atmosfer, her yarışta bir futbol derbisini andırır.

Pilot Gözünden: “Aracı Uçurumda Sürmek Gibi”

Eski Renault F1 pilotu Jolyon Palmer, pistin karakterini şöyle tanımlıyor:

Burada araç sanki uçurumun kenarındaymış gibi. Düşük tutuş, yüksek hız, sürekli denge arayışı... Büyük frenleme bölgelerinde hata affedilmiyor. Stadyum bölgesindeyse atmosfer inanılmaz.

Lastik ve Strateji: C2-C4-C5 Kombinasyonu ile İnce Hesaplar

Pirelli, Austin’den sonra yine bileşik sıçramalı bir hafta sonuna gidiyor. Sert hamur C2, orta C4 ve yumuşak C5 olarak belirlendi.
C2 dayanıklılığıyla ön plana çıkarken, C4–C5 karışımı yüksek performans getiriyor ama iki pit stop riskini artırıyor.
Yüksek irtifa, lastiklerin aşınmasını hızlandırırken, takımların doğru sıcaklık aralığını yakalaması kritik.
Bu yüzden “lastik yönetimi uzmanları” – örneğin Norris, Leclerc veya Alonso – avantajlı olabilir.

Son 5 Yılın Kazananları ve Pole Sahipleri

Yıl Pole Pozisyonu Yarış Galibi
2024 Carlos Sainz (Ferrari) Carlos Sainz (Ferrari)
2023 Charles Leclerc (Ferrari) Max Verstappen (Red Bull)
2022 Max Verstappen (Red Bull) Max Verstappen (Red Bull)
2021 Valtteri Bottas (Mercedes) Max Verstappen (Red Bull)
2019 Charles Leclerc (Ferrari)* Lewis Hamilton (Mercedes)

* Verstappen sarı bayrak cezası nedeniyle 3 sıra geriye düşmüştü.

Şampiyona Dengesi: Yükseklerde İnce Hesaplar

Austin sonrası tablo daraldı. Piastri, Norris’in sadece 14 puan önünde. Verstappen ise 40 puan geriden geliyor ama iki sprint ve beş yarışla hâlâ şampiyonluk radarında.
Ferrari pilotları istikrar kazanıyor; Leclerc son dört yarışın üçünde podyum gördü. Hamilton yeniden ivme kazanıyor.
Mercedes cephesinde ise Russell düzenli puan topluyor, Antonelli'de 'Yıldız Olma Kumaşı' hala var!

Takımlar klasmanında McLaren önde, Ferrari ve Mercedes ikincilik mücadelesinde.
Orta gruptaysa Racing Bulls, Sauber, Williams ve Alpine arasında adeta bir satranç savaşı sürüyor.

Tarihten Bir Hatırlatma: 2017’nin Olaylı Başlangıcı

2017 Meksika GP’si, açılış turundaki olaylarla unutulmazdı. Vettel, Verstappen ve Hamilton üçgeni daha ikinci virajda temasla alevlenmiş, Hamilton patlayan lastiğine rağmen dokuzuncu olarak bitirip şampiyonluğu garantilemişti.
Meksika, o günden beri her zaman dramatik bir dönüm noktası olmuştur — ve 2025’te de farklı olacağa benzemiyor.

Kimler Kazanabilir, Kimler Düşebilir?

Favoriler: Norris, Piastri ve Verstappen.
Sürpriz adaylar: Leclerc ve Hamilton.
Yükseliş arayanlar: Mercedes ve Racing Bulls.
Zorlu sınav: Red Bull, yakaladığı ivmeyi Meksika’da da sürdürmek zorunda.

{ "vars": { "account": "G-HXWPNJRGX4" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }