Scuderia Ferrari HP, F1 Meksika Grand Prix’si hazırlıklarında alışılmışın dışında bir strateji izledi. Takım, cuma günkü iki antrenman seansında üç farklı pilotla piste çıkarak veri çeşitliliğini maksimuma taşıdı.
Charles Leclerc iki seansta direksiyon başındayken, Lewis Hamilton yalnızca ikinci seansta piste çıktı. SF-25’in direksiyonuna sabah seansında ise Ferrari’nin test pilotu Antonio Fuoco geçti.
➡️ F1 2025 Meksika GP'sinde Pole Pozisyon Norris'in
➡️ F1 2025 Meksika GP İle İlgili Tüm Detaylar
Neden Üç Pilot? Ferrari'nin Meksika Stratejisi Ne Anlatıyor?
Ferrari’nin bu yaklaşımı, özellikle yüksek rakımlı Meksika pistinde lastik aşınması ve sıcaklık dengesini anlamaya yönelikti.
Fuoco, C2, C4 ve C5 bileşiklerini test ederken, simülatör verileriyle pist gerçekleri arasındaki farkları ölçtü. Bu sayede takım, Cumartesi günkü sıralama turları için optimum ayarları belirlemeye çalıştı.
Takım toplamda 120 tur tamamladı ve hem sert hem de yumuşak lastiklerin aşınma verilerini topladı.
Leclerc: “Bugün Araçta Rahattım, Ama Rakipler Güçlü”
Charles Leclerc, günün ardından yaptığı açıklamada takım arkadaşı Fuoco’yla yeniden pistte olmanın “özel” hissettirdiğini söyledi:
“Antonio’yla Ferrari Akademisi’nden bu yana birçok anımız var. Onun direksiyonda olması bizim için değerliydi. Araçta kendimi iyi hissettim, ama rakiplerimiz çok güçlü. Henüz onların önünde olabileceğimizi düşünmek gerçekçi değil.”
Leclerc, Cumartesi günü yapılacak sıralama turları öncesinde performans farkını kapatmak için “ufak ama etkili” güncellemeler planladıklarını belirtti.
Hamilton: “Hâlâ Açığa Çıkaracak Gücümüz Var”
Lewis Hamilton, ikinci antrenmanda piste çıkarak C5 lastiklerle en iyi derecesini elde etti.
“Tempo tek turda istediğimiz gibi değildi ama uzun sürüşlerde aracın dengesi iyi görünüyordu. Hâlâ potansiyelimizi tam yansıtmadık, ancak sıralamalarda daha güçlü olacağız.”
Hamilton’ın sözleri, Ferrari’nin özellikle yarış temposu açısından umutlu olduğunu gösterdi.
Fuoco: “Bir Ferrari’ye Yeniden Binmek Gurur Vericiydi”
Ferrari Test pilotu Antonio Fuoco, Ferrari direksiyonuna oturmanın kendisi için “unutulmaz bir deneyim” olduğunu ifade etti:
“Giancarlo Fisichella’dan 16 yıl sonra bir İtalyan olarak Ferrari’ye binmek büyük gurur. Tur zamanından çok veri toplamaya odaklandım, simülatör çalışmalarımıza katkı sağlamak istedik. Bu günü asla unutmayacağım.”
Fuoco’nun topladığı verilerin özellikle sıralama öncesinde takımın aerodinamik denge ayarlarında belirleyici olacağı belirtiliyor.
| Pilot | Seans | Lastikler | En İyi Derece | Notlar |
|---|---|---|---|---|
| Charles Leclerc | FP1 & FP2 | C2, C4, C5 | İyi tempo, stabil denge | Sıralama için küçük ayarlar planlanıyor |
| Lewis Hamilton | FP2 | C5 (en iyi), C4 | Uzun sürüşlerde güçlü | Kısa turda tempo eksik |
| Antonio Fuoco | FP1 | C2, C4 | Veri toplama odaklı | Simülatör testiyle eşleştirme yapıldı |