OTO AKTÜEL- Formula 1 yaz arasına girmeden önceki kritik dönemeçte, 2025 sezonunun 11. yarışı için Avrupa’ya dönüş yapıyor. Takımlar ve pilotlar, Red Bull Ring’de düzenlenecek 2025 Avusturya Grand Prix için Spielberg’de piste çıkmaya hazırlanıyor. Montreal’deki güçlü performansın ardından, Mercedes takım patronu Toto Wolff, bu hafta sonunun sezonun geri kalanı için önemli bir sınav olacağını vurguladı.

Toto Wolff-3Toto Wolff: “Avusturya, Güncellemelerimiz İçin Gerçek Bir Test Olacak”

Kanada Grand Prix’sindeki çifte podyumun ardından konuşan Toto Wolff, “Montreal’deki zafer, Brackley ve Brixworth ekiplerimizin emeğinin karşılığıydı. Ancak her yarışta bu seviyede performans bekleyemeyiz. Spielberg’deki Red Bull Ring, Kanada’daki Gilles Villeneuve Pisti'nden farklı karakterde. Bu pist, güncellemelerimizin ne kadar etkili olduğunu anlamamız için çok daha zorlu bir test olacak” dedi.

Yüksek irtifaya ve değişken pist eğimlerine sahip olan Avusturya pisti, mühendislik açısından zorlu bir denge gerektiriyor. Wolff, “Sezon boyunca katetmemiz gereken daha çok yol var. Buradan maksimum puanla ayrılmak ve bir kez daha podyum mücadelesi vermek istiyoruz” ifadelerini kullandı.

Avusturya GP Teknik Dosyası: Red Bull Ring’de Neler Bekleniyor?

Formula 1’in en kısa tur süresine sahip pisti olan Red Bull Ring, hem mekanik tutuş hem de aerodinamik denge bakımından mühendisler için ciddi bir sınav niteliği taşıyor.

Steve Nielsen, Alpine F1 Takımı’nın Yeni Genel Müdürü Oldu!
Steve Nielsen, Alpine F1 Takımı’nın Yeni Genel Müdürü Oldu!
İçeriği Görüntüle

Spielberg Hakkında Bilinmesi Gerekenler:

  • Tur Rekoru: 1:02.939 ile 2020’de Valtteri Bottas tarafından kaydedildi.
  • Pist Uzunluğu: 4.318 km ile takvimin en kısa beşinci pisti.
  • Viraj Sayısı: Sadece 10 virajla en az viraj içeren pist. Bunların üçü tam gaz geçildiği için mühendislik anlamında daha az etkili.
  • Yükseklik Farkı: 69 metrelik eğim farkı, takvimdeki en yükseklerden biri.
  • Frenleme Zorlukları: 1., 3. ve 4. virajlarda üst üste yoğun frenleme gereksinimi, fren sistemine ciddi yük bindiriyor.
  • Kerb Zorlukları: Özellikle T1, T6 ve T7 çıkışlarındaki agresif kerb'ler, süspansiyon sistemine büyük baskı uyguluyor.
  • Hava Koşulları: Geçmişte 55,1 dereceye kadar çıkan pist sıcaklıkları, yarış esnasında lastik ve soğutma stratejilerini doğrudan etkiliyor.
  • Sprint Formatına Veda: Avusturya GP, üç yıl süren Sprint yarış formatından sonra 2025 itibarıyla klasik hafta sonu yapısına dönüyor.

Tarihî Notlar:

  • Mercedes, Red Bull Ring'de 7 zaferle en çok kazanan takım konumunda.
  • Efsanevi pilot Niki Lauda, 1984 yılında Avusturya GP’yi kazanan tek Avusturyalı olarak tarihe geçti.
  • 2020 yılında pist, hem Avusturya hem Steiermark GP’lerine ev sahipliği yaparak aynı sezonda iki yarışa sahne olan ilk pist oldu.

Avusturya Grand Prix, sezonun gidişatını değiştirebilecek kadar önemli bir dönemeç. Mercedes’in gelişim ivmesini sürdürebilip sürdüremeyeceği, Red Bull Ring’de alacağı sonuçlarla belli olacak.