FORMULA 1

Mercedes, F1 Singapur GP Öncesi Alarmda: “Her Detay Kritik”

Mercedes Teknik Patronu Toto Wolff, F1 Singapur GP’si öncesi pistin zorluklarını ve takımın hedeflerini değerlendirdi.

Mercedes patronu Toto Wolff, Singapur GP öncesi takımın odağını ve pistin teknik zorluklarını değerlendirdi. Mercedes AMG F1 Takım Patronu Toto Wolff, Azerbaycan GP’sindeki başarılı hafta sonunun ardından gözlerini Singapur’un dar ve teknik sokak pistine çevirdi.

Marina Bay pistinin atmosferik yapısına dikkat çeken Wolff, Singapur Grand Prix'sinin gece yapılmasına rağmen, yüksek sıcaklık ve boğucu nem nedeniyle sürücüler ve araçlar için sezonun en yorucu yarışlarından biri olduğunu belirtti.

Gece yarışı olmasına rağmen, Singapur'un sıcağı ve nemi hem araç hem de sürücüler üzerinde büyük bir yük oluşturuyor” diyen Wolff, yarışın yalnızca stratejik değil, aynı zamanda fiziksel ve teknik olarak da zorlayıcı olduğuna işaret etti.

Azerbaycan’dan Singapur’a: Benzerlikler ve Büyük Farklar

Toto Wolff, Azerbaycan GP'si ile Singapur GP'si arasındaki yapısal farklara da dikkat çekti:

Bakü ve Marina Körfezi, sokak pisti olmaları yönüyle benzer gibi görünse de, Singapur çok daha dar ve teknik bir yapıya sahip. Bu da hata payını minimuma indiriyor ve her hamleyi daha kritik hale getiriyor” dedi.

Dar virajlar, sınırlı geçiş fırsatları ve değişken pist koşulları, yarış stratejilerini büyük ölçüde etkileyen unsurlar arasında yer alıyor. Mercedes cephesi ise bu sınavdan güçlenerek çıkmayı hedefliyor.

Mercedes’in Yükselişi ve Şampiyonluk Mücadelesi

Azerbaycan GP'sinde George Russell ile podyum gören ve Ferrari’nin önüne geçerek Markalar Şampiyonası'nda ikinci sıraya yükselen Mercedes, bu ivmeyi kaybetmeden sezonun son virajına güçlü girmeyi hedefliyor. Toto Wolff’un bu konuda net bir vizyonu var:

Sezon sonuna yaklaşırken, Singapur ve kalan altı yarış için odağımız, sıralamadaki yerimizi korumak ve mümkünse daha da ileri taşımak. Her hafta sonu maksimum performans sergilemeliyiz.

Mercedes’in araç geliştirme programı ve sürücü stratejisi, Singapur gibi teknik pistlerde takımı avantajlı konuma taşıyabilir. Özellikle zemin tutuşunun düşük olduğu pistte, aerodinamik denge ve soğutma çözümleri öne çıkacak.

F1 Singapur GP'si ile ilgili bilmeniz gereken kısa kısa detaylar

  • Singapur Grand Prix'si ilk kez 2008 yılında F1 takvimine girdi ve orijinal "F1 gece yarışı" olarak biliniyor.
  • 2023 yılında pist uzunluğu 5.063 km'den 4.928 km'ye düşürüldü ve Grand Prix'in tur sayısı 61'den 62'ye çıkarıldı. Değişiklikler nedeniyle tur süreleri yaklaşık 10 saniye azaldı.
  • Yeni düzen lastikler için faydalı oldu; daha önce tur sonuna doğru aşırı ısınmaya başlıyorlardı, ancak dört adet 90 derecelik virajın kaldırılması lastiklerin optimum çalışma aralığına daha yakın kalmasına yardımcı oldu.
  • Singapur'un bir sokak pisti olması göz önüne alındığında, pist gelişimi inanılmaz derecede yüksek. Cuma günü 1. antrenman ile Cumartesi akşamı yapılacak sıralama turları arasında pist yüzeyi üç saniyeye kadar genişleyebiliyor.
  • Singapur Grand Prix'si, sezonun en zorlu fiziksel yarışlarından biri. Yoğun nem, yüksek sıcaklıklar ve pistin dur-kalk yapısı, yarışı oldukça zorlu hale getiriyor.
  • Bu etkenlerden dolayı pilotlar yarış sırasında sadece terleme yoluyla yaklaşık 5 kg kilo verebilmektedir.
  • Sürekli yeniden hızlanma gereksinimiyle birlikte bu dur-kalk yapısı, pistin yılın en büyük yakıt etkilerinden birine sahip olmasını sağlıyor. Basitçe söylemek gerekirse, bu, araçtaki her bir kilogram ekstra yakıt için her turda kaybettiğiniz zaman miktarının daha fazla olduğu anlamına geliyor.
  • Virajlarda harcanan zamanın fazla olması nedeniyle, tur zamanının sadece %50'sinden biraz fazlası tam gazda harcanıyor; sadece Monako ve Meksika'daki Autódromo Hermanos Rodríguez pistlerinde bu süre daha düşük.
  • Pist de oldukça engebeli. Bu durum, sürücülerin ve araçların maruz kaldığı stresi artırıyor; özellikle de yere daha yakın olan bu yeni nesil araçlar için bu durum geçerli.
  • Saatte 60 km hız sınırı ve ikinci virajda başlayan pist düzeniyle, pit alanında elde edilen toplam süre 25 saniye ile sezonun en yükseği oldu.
  • Marina Bay, dar yapısı nedeniyle pit şeridinde 60 km/s hız sınırına sahip takvimdeki iki pistten biri. Diğeri ise Monako.
  • Sokak pisti olması nedeniyle 2008 ile 2024 yılları arasında düzenlenen 14 Singapur Grand Prix'sinin hepsinde en az bir Güvenlik Aracının yer alması şaşırtıcı değil.
{ "vars": { "account": "G-HXWPNJRGX4" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }