OGDM verilerine göre Türkiye otomotiv pazarı 2025 yılının Ocak-Kasım döneminde hız kesmeyen bir büyüme performansı sergiledi. Ekonomideki dalgalanmalara, kredi koşullarındaki sıkılaşmaya ve artan maliyet baskılarına rağmen toplam otomobil ve hafif ticari araç satışları yıllık bazda yüzde 10,16 artarak 1 milyon 176 bin adedi aştı.

Hem Kasım ayındaki güçlü satış temposu hem de elektrikli araçlarda yakalanan rekor seviyeler, sektörün yılın son çeyreğine pozitif bir momentumla girdiğini ortaya koydu. Özellikle SUV ve elektrikli otomobil talebindeki keskin yükseliş, tüketici tercihlerindeki yapısal dönüşümü net şekilde gözler önüne seriyor.

Türkiye’de Tüketicinin Tercihi Değişti: SUV Liderliği Pekiştirdi
Hangi Segmentler Öne Çıktı?

Otomobil satışlarının %82,7’si A–B–C segmentlerinden geldi. Burada en baskın grup elbette C segmenti.

C segmenti: 522.853 adet (%55,7 pay)

B segmenti: 249.397 adet (%26,6 pay)

Tüketicinin hâlâ “ulaşılabilir” sınıflara yöneldiği net biçimde görülüyor.

Gövde Tiplerinde Büyük Değişim: SUV Fırtınası

Türkiye SUV pazarında uzun süredir süren yükseliş 2025’te zirve yaptı.

SUV: 586.232 adet (%62,5 pay)

Sedan: 209.963 adet

H/B: 133.105 adet

Artık her iki otomobilden biri değil, neredeyse üçte ikisi SUV. Elektrikli Araçlarda Rekor Yıl: Güç Aralığına Göre Talep Patladı. Elektrikli otomobil satışları toplamda 166.665 adede ulaştı ve pazardaki payı %17,8 oldu. Bu, Türkiye tarihinde bir ilk.

Elektrik motor gücüne göre satış artışları şöyle:

160 kW altı elektrikliler: %88 artış, %13,6 pay

160 kW üstü elektrikliler: %154 artış, %4,1 pay

Özellikle gücü yüksek elektriklilere olan talebin iki kattan fazla artması, Türkiye’de elektrikli mobilitenin statü aracı kimliğinden çıkıp günlük kullanıma doğru genişlediğini gösteriyor.

Motor Tiplerinde “Dizelin Çöküşü” Belirginleşiyor

Motor tiplerine bakıldığında tablo şöyle:

Benzinli: 442.650 adet (%47,2 pay)

Hibrit: 251.992 adet (%26,9 pay)

Elektrikli: 166.665 adet (%17,8 pay)

Dizel: 69.471 adet (%7,4 pay)

LPG: 7.399 adet (%0,8 pay)

Dizelin payı ilk kez %10’un altına inmiş durumda.
Hibritler ise elektrikli araçlara geçişte “köprü teknoloji” rolünü ekonomideki tüm belirsizliklere rağmen güçlendiriyor.

Motor Hacmi Küçülüyor: Tüketici Vergi Avantajını Tercih Ediyor

Motor hacminde düşüş eğilimi dikkat çekici:

Toyota Türkiye İş Dünyası Profesyonelleri için Cazibe Merkezi
Toyota Türkiye İş Dünyası Profesyonelleri için Cazibe Merkezi
İçeriği Görüntüle

1400 cc altı: %34,3 pay (%14,9 düşüş)

1400–1600 cc: %20,3 pay (%17,4 düşüş)

1600–2000 cc: %0,6 pay (%5,7 artış)

2000 cc üstü: %0,2 pay (%18,6 artış)

Küçük hacimli motorlara yönelik talep gerilese de büyük hacimlerde artış, premium segmentin ekonomik dalgalanmalardan daha az etkilendiğini gösteriyor.

Otomatik Şanzıman Türkiye’de Artık Standart

2025’te otomatik şanzımanlı otomobil payı %94,6 seviyesine ulaştı.
Manuel şanzımanlı modeller, toplam pazarın yalnızca %5,4’ü. Bu oran, Türkiye’nin sürüş alışkanlıklarının kalıcı bir dönüşüm yaşadığını işaret ediyor.

Hafif Ticari Araçlarda Lider Gövde: Van

Hafif ticari pazarında gövde tiplerinin dağılımı:

Van: 180.543 adet (%75,7 pay)

Kamyonet: 22.191 adet (%9,3 pay)

Tedarik zinciri, e-ticaret ve küçük işletmelerin büyüyen rolü, Van satışlarının yüksek kalmasını sağlıyor.