28 ülkeden 134 takımın katıldığı Shell Eco-marathon’da bu yıl Türkiye’den 21 takım geleceğin sürdürülebilir mobilite ve otonom teknolojilerine imza atmak için yarışıyor.
Hidrojen, güneş, elektrik gibi alternatif enerji kaynaklarını kullanarak minimum enerjiyle maksimum mesafe kat etme hedefiyle araçlar üreten gençler, araç tasarımı ve üretiminden, proje yönetimi, finansal kaynak bulma, bütçe yönetimi, problem çözme, iletişim becerisi, takım çalışması, enerji verimliliği ve yol emniyeti disiplini edinmeye kadar birçok alanda tecrübe kazanıyor.
Shell Eco-marathon, bu yıl 24-28 Haziran 2026 tarihleri arasında Polonya'da düzenleniyor
Shell Türkiye Kurumsal İlişkiler Direktörü ve Shell &Turcas İcra Kurulu Üyesi Meltem Okyar Perdeci, “Öğrenciler, yarışmaya katılmak için adeta bir şirket yapısı gibi ekiplerini oluşturuyor; işin mühendislik ve tasarımı kadar, finansman bulma, bütçe yönetimi, iletişim süreçlerini de kendileri yürütüyor. Yüksek standartlarda ürettikleri enerji verimli araçlarla, Avrupa’daki yaşıtlarıyla rekabet ediyorlar. Gençlerin yarışmaya hazırlandıkları süre boyunca geliştirdikleri yetkinlikler ve inovasyon tutkuları, ülkemizin geleceğine olan inancımızı artırıyor” dedi.