Tasarımında hareketli kanatlara sahip ilk 2 tekerlekli motosiklet unvanını elinde tutan Moto Guzzi V100 Mandello, motosiklet sektöründe elektronik ayarlanabilir ön cama sahip tek roadster olmasıyla da öne çıkıyor.

Moto Guzzi; konfor, ileri teknoloji ve saf sürüş keyfi sunan V100 Mandello ile motosiklette inovasyonun geleceğe açılan kapılarını aralıyor. Pek çok ilki ve eni barındıran V100 Mandello Serisi, adaptif aerodinamik özelliklere sahip, tasarımında hareketli kanatları barındıran ilk 2 tekerlekli motosiklet ünvanına ek olarak motosiklet sektöründe elektronik ayarlanabilir ön cama sahip tek roadster. V100 Mandello ayrıca gelmiş geçmiş en kapsamlı donanımları barındıran Moto Guzzi modeli olmasıyla da dikkatleri çekiyor.

Emre Acar: “Türkiye motosiklet pazarının satışı en zor bölgesi olan 750 - 1300 cc Touring sınıfında lider konumdayız”

Moto Guzzi V100 Mandello_4Moto Guzzi V100 Mandello lansmanında, temsil ettikleri İtalyan markaya dair bir değerlendirmede bulunan Doğan Trend Otomotiv Motosikletten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emre Acar; “2022 yılında 40 adet Moto Guzzi satışı gerçekleştirerek 750 - 1300 cc Touring motosiklet pazarından yüzde 6 pazar payı elde ettik. Aprilia ve Suzuki gibi diğer temsil ettiğimiz markaları da dahil ettiğimizde, Türkiye motosiklet pazarının satışı en zor bölgesinde lider konumdayız. 2023’de 230 adetlik hedefimiz ile Moto Guzzi’de satışlarımızı altı katına çıkararak, hem markamızın hem de Doğan Trend’in payını artırırken, 750 cc ve üstü pazarın da gelişmesine katkıda bulunacağımıza inanıyoruz. Oldukça butik bir alan olan bu premium segmentte, 2025 yılında Moto Guzzi’yi 500’lü adetlere taşımak istiyoruz” dedi.

“V100 Mandello, motosiklet kullanmayı bir yaşam tarzı olarak gören sürücüler için muhteşem donanımları bir araya getiriyor”

Yeni Moto Guzzi modeliyle ilgili olarak değerlendirmelerde de bulunan Doğan Trend Otomotiv Motosikletten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emre Acar; “2021’de 100. yaşına adım atarak motosiklet dünyasındaki öncü kimliğini sürdüren Moto Guzzi, V100 Mandello ile bir kez daha yapılmayanları yaparak müşterilerimize yeniliklerle dolu bir model hazırladı. V100 ve V100 S Mandello, tasarımında hareketli kanatları barındıran ilk 2 tekerlekli motosiklet, elektronik ayarlanabilir ön cama sahip tek roadster ve markanın su soğutmalı ilk motosikleti olmasıyla enleri ve ilki yaşatıyor. Motosiklet kullanmayı bir yaşam tarzı olarak gören, yeri geldiğinde sadece motosiklet kullanmak için yola çıkan sürücüler için muhteşem donanımların bir araya getirildiği Moto Guzzi V100 Mandello Serisi, efsanevi 90 derecelik V-Twin motora eklenen teknolojik gelişmelerle gelecekteki modellere ışık tutuyor. Rüzgar tünelinde şekillendirilen yüksekliği ayarlanabilen ön camı ve hareketli kanatlarla tüm motosiklet sektörünü peşinden sürüklerken, kullanıcılar için de yepyeni bir deneyimin kapılarını aralıyor” dedi.

Geleneksel şaftlı aktarma, ilk defa su soğutmasıyla birleşiyor

Moto Guzzi V100 Mandello_3Şaftlı aktarımıyla Moto Guzzi geleneklerine bağlılığını gösteren seri, markanın ilk su soğutmalı motosikleti olmasıyla da önemli bir konuma yerleşiyor. 6 yönlü IMU özelliğinin (Virajlarda veya eğimli yüzeylerde hareketleri ölçen sensörleri barındıran, sürüşü destekleyen bir sistem) kullanıldığı ilk Moto Guzzi olması, çekiş kontrol sistemi ve yalnızca V100 S Mandello’daki yukarı ve aşağı yönde çalışan QuickShifter, MIA ve Ohlins EC 2.0 süspansiyonlarıyla teknolojiyle sürüş yeteneğinizi artırmanıza imkan veriyor. V100 Mandello’nun dengeli şasi tasarımı motosikletin olduğundan daha hafif hissedilmesini sağlıyor ve motosikletin kontrolünü kolaylaştıran, daha kontrollü bir sürüş deneyimi sunuyor.

Sektörde bir ilk: Adaptif kanatlarla sürücü yüzde 22 daha az rüzgar etkisinde kalıyor

Moto Guzzi V100 Mandello’nun ideal konumlandırılmış kalça-topuk endeksi ve ileriye doğru da uzayan sürücü selesi ile istediğiniz pozisyonda sürüş ve yorulmadan kilometrelerce yol yapmanız mümkün hale geliyor. Elektronik olarak 9 cm yükselip alçalabilen ön camı ve depo üzerinde açılan kanatları ile gövdenize aldığınız rüzgarı da yüzde 22 azaltabiliyor. Uzun yolculukları çok daha az yorularak yapmanızın yanı sıra bu aerodinamik güncellemeler ile soğuk havalarda da motosikleti kullanırken kullanıcının rahat etmesi sağlıyor.

Enlemesine V-Twin motor, QuickShifter şanzıman

Moto Guzzi V100 Mandello_16750 d/d’de 115 beygir güç ve 105 nm tork üreten 1042 cc’lik enlemesine yerleşimli 90 derecelik V-Twin, silindir başına dört valf, sıvı soğutmalı ve Ride by Wire’lı V100 Mandello, düşük hızlarda bile yüksek performansa sahip. Yukarı ve aşağı yönde çalışan QuickShifter ise çok daha seri bir şekilde vites değiştirmenizi sağlıyor. Bu iki özelliğin birleşimi sayesinde daha az vites değiştirerek stabil bir şekilde ilerlemeniz ya da seri vites geçişleriyle saha yüksek performanslı bir sürüş yapmanız mümkün. Değiştirilebilen sürüş modları, “Viaggio” (Seyahat Modu), “Sport” (Spor Modu), “Pioggia” (Yağmur Modu) ve “Strada” (Yol Modu) olarak tercih edilebiliyor.

Teknolojik bağlanılabilirlik özellikleri

Moto Guzzi V100 Mandello_25 inçlik TFT ekran üzerinde motosiklet ile son yolculuğunuzdaki maksimum ve ortalama hızınız, geçirdiğiniz zaman, ortalama ve anlık yakıt tüketimi, hava sıcaklığı, vites göstergesi gibi tüm verileri takip etmek de mümkün. V100 S Mandello’da MIA yüklü gelirken, Standart ve Aviazione versiyonlarında MIA kurulumu yapılırsa, akıllı telefon ve interkom bağlantıları da yapılabiliyor.

-Moto Guzzi V100 Mandello Teknik Özellikleri

Motor tipi: Enine konumlandırılmış 90 derece V-Twin, silindir başına 4 valf
Soğutma sistemi: Su soğutmalı
Motor hacmi: 1042 cc
Silindir Çapı x strok: 96 x 72 mm
Maksimum güç/devir: 115 Hp (84,6 kW), 8.700 d/d
Maksimum tork/devir: 105 Nm, 6.750 d/d
Tüketim: 4,7 lt/100 km
Emisyon Uyumluluğu: Euro 5
C02 Emisyonu: 118 g/Km
Şanzıman: 6 vitesli
Aktarma Şaft

Yamaha 2025 Tenere 700 Serisi'ni Tanıttı Yamaha 2025 Tenere 700 Serisi'ni Tanıttı

Gövde
Islak ağırlık: 233 kg (%90 dolu depo ağırlığı)
Sele yüksekliği: 815 mm
Yakıt deposu: 17 lt (3,5 lt yedek depo)

Ön lastik ölçüsü: Cast alüminyum, 17 x 3.5 inç
Arka lastik ölçüsü: Cast alüminyum, 17 x 6 inç
Ön süspansiyon: 41 mm ters maşa, sıkıştırma, geri sekme ve yay ön yük ayarlı
Arka süspansiyon: Ön yükleme ve geri sekme ayarlı
Ön frenler: 320 mm çapında çift yüzlü disk, 4-piston Brembo monoblok radyal kaliper. Viraj Destek ABS.
Arka Frenler: 280 mm çapında tek disk, 2 pistonlu Brembo kaliper. Viraj Destek ABS

Donanım

LED aydınlatma ve Viraj Aydınlatmalı Ön Farlar, LED Göstergeler, Viraj Destekli ABS ve Moto Guzzi Çekiş Kontrol, Hız Sabitleme, Sürüş Modları, Renkli TFT Ekranı, Uyarlanabilir Aerodinamik Parçalar, Ayarlanabilir Elektrikli Geniş Ekran.

-Moto Guzzi V100 Mandello S Teknik Özellikleri

Motor tipi: Enine konumlandırılmış 90 derece V-Twin, silindir başına 4 valf
Soğutma sistemi: Su soğutmalı
Motor hacmi: 1042 cc
Silindir Çapı x strok: 96 x 72 mm
Maksimum güç/devir: 115 Hp (84,6 kW), 8.700 d/d
Maksimum tork/devir: 105 Nm, 6.750 d/d
Tüketim: 4,7 lt/100 km
Emisyon Uyumluluğu: Euro 5
C02 Emisyonu: 118 g/Km
Şanzıman: 6 vitesli, Islak debriyaj, kaydırmalı hidrolik debriyaj
Aktarma: Şaft

Gövde

Islak ağırlık: 233 kg (%90 dolu depo ağırlığı)
Sele yüksekliği: 815 mm
Yakıt deposu: 17 lt (3,5 lt yedek depo)

Ön lastik ölçüsü: Cast alüminyum, 17 x 3.5 inç TPMS
Arka lastik ölçüsü: Cast alüminyum, 17 x 6 inç TPMS
Ön süspansiyon: 43 mm Öhlins Smart EC 2.0 yarı aktif süspansiyon sistemi
Arka süspansiyon: Yarı aktif sıkıştırma ve geri tepme sönümleme ile tamamen ayarlanabilir Öhlins TTX Smart EC2.0
Ön frenler: 320 mm çapında çift yüzlü disk, 4-piston Brembo monoblok radyal kaliper. Viraj Destek ABS
Arka Frenler: 280 mm çapında tek disk, 2 pistonlu Brembo kaliper. Viraj Destek ABS

Donanım

LED Aydınlatma ve Viraj Aydınlatmalı Ön Farlar, LED Göstergeler, Viraj Destekli ABS ve Moto Guzzi Çekiş Kontrol, Hız Sabitleme, Sürüş Modları, Renkli TFT Ekranı, Uyarlanabilir Aerodinamik Parçalar, Ayarlanabilir Elektrikli Geniş Ekran, TPMS (Lastik Basınç Göstergeleri), Elcik Isıtma, Yukarı/Aşağı QuickShifter, Moto Guzzi MIA Platform.