Verstappen Las Vegas’ı Ateşe Verdi: İlk Virajda Gelen Liderlik, 50 Tur Süren Soğukkanlı Zafer!
Las Vegas… ışıklar, sıcak asfalt ve ilk virajı belirleyen o agresif start. Formula 1 Las Vegas Grand Prix'si baştan sona strateji, lastik savaşı ve pilotaj savaşı ile dolu bir senfoniye dönüştü. Startta Max Verstappen, Lando Norris’in pole pozisyonundaki zaafını avlayarak daha ilk virajda liderliği aldı ve 50 turun sonunda adeta “Bu yarış benimdi” dedi.
Start: Norris’in İlk Viraj Hatası – Yarışın Kaderi 300 Metrede Yazıldı
Işıklar söner sönmez Norris, Verstappen’i kesmek için sol tarafa sert kırdı. Ancak bu hamle fazla agresifti. McLaren pilotu Lando Norris 1. virajın girişinde çizgiyi kaçırınca pist dışına genişlemek zorunda kaldı. Bu durumdan faydalanan kurt pilot Red Bull pilotu Max Verstappen, iç çizgiyi kapıp liderliği aldı. Bu hata asdeta zincirleme etki yarattı. Tam da bu sırada Norris'in hemen arkasındaki Mercedes pilotu George Russell, 3. virajın dışından mükemmel bir hamleyle Norris’i geçerek P2’ye yükseldi. Ard arda yaşadığı şoklarla Norris’in ritmi bir anda bozuldu.
➡️ McLaren’i Şok Eden FIA Kararı Şampiyonluğu Etkileyecek mi?
➡️ F1’de neler oluyor? Piastri–Norris Gerilimi Yeniden Alevlendi!
Russell’ın Erken Baskısı – Verstappen İlk Turlarda Savunmada
Russell, akıl dolu güçlü bir start ile kısa sürede zirveye tutundu. Russell aslında podyuma çıkan yolu 7–12. turları arasında ördü. Russell DRS aralığında kalarak avantaş sağladı. Bu arada Verstappen lastik ısısını idare etmede zorlandıysa da yarışın 11. turunda farkı 1.6 saniyeye çıkararak ilk tehlikeyi savuşturdu. Bu zaman dilinde Mercedes’in viraj çıkışlarındaki hız avantajı öne çıktı.
Piastri–Lawson Teması: Kaosun İlk Kıvılcımı
Starttan sonradaki ilk virajda Piastri, Lawson ile tekerlek tekerleğe temasa Yaşadı.
McLaren pilotu kontrolü kaybetmedi ama; pozisyonunu kaybetti ve arka gruba karıştı.Piastri yarışın ilk bölümünde ritim bulmakta epey zorlandı. Yine de Avustralyalı pilotun geri dönüş hikâyesi daha yeni başlıyordu.
Arka Grupta Bortoleto–Stroll Teması ve İlk VSC
İlk turun sonlarına doğru büyük bir sürpriz yaşandı. Bortoleto, Stroll’ün yan tarafına çarptı, ikisi de yarış dışı kaldı parçalar piste saçıldı VSC ilan edildi. Bu olay, belirlenen stratejilerin karışmasına yol açtı.
Leclerc’in Yükselişi: 9’dan 6’ya Tırmanan Ferrari
Ferrari pilotu Charles Leclerc, yarışa 9. sıradan başladı. İlk virajda Bearman’ı geçerek Hadjar’ı kovalamaya başladı. Virajda iç çizgiden atak yaptı P7, ardından P6’ya yükseldi Leclerc’in yarış temposu özellikle orta hamurda çok güçlüydü.
Hamilton’ın Sessiz Ama Etkili Yarışı – Son Sıradan P10’a
Ferrari pilotu Lewis Hamilton, yarışa gridin en gerisinden başladı. Strateji mükemmeldi: İlk stinti sert lastikle uzattı. Trafik yönetimi kusursuzdu. Pit çıkışında Hulkenberg’in hatasını iyi değerlendirdi. Yarış sonunda 1 puanı cebine koydu. Hamilton’ın bu performansı Ferrari’nin zayıf bir hafta sonunu kısmen telafi etti.
Pit Penceresi: Sainz–Piastri–Leclerc Üçgeni
Williams pilotu Carlos Sainz, Piastri ve Leclerc ile uzun süre üçlü mücadelede kaldı. Piastri, 5. virajda kritik bir dış çizgi atağıyla Sainz’i geçti. Leclerc, pit dönüşü Piastri’nin arkasına yerleşti. Üçlü adeta ip gibi dizilip 8–10. sıralarda savaştı. Bu bölüm yarışın en yoğun “orta grup savaşları”ndan biri oldu.
Antonelli’nin Gövde Gösterisi – 17.’den 4.’e!
Mercedes’in genç yıldızı Kimi Antonelli, Las Vegas’ta adeta sınıf atladı: 17. sıradan başladı, rakipleri bir bir geçti. Leclerc ve Piastri’yi pist üstünde geçti. Russell’ın temposu düşünce podyum umutları yeşerdi Ama…Starttaki hatası nedeniyle aldığı +5 saniye ceza onu P5’e düşürdü. Yine de pist üstündeki performansı yarışın hikâyesiydi.
Yarışın Son Bölümü – Norris’in Yakıt Sorunu ve Kopan Tempo
34.turda Norris, Russell’ı geçip P2’ye yerleşti. Ama hemen ardından temposu dramatik şekilde düştü. Mühendisler “Aracı eve getir” komutu verdi. Yakıt tüketimi / güç ünitesi yönetimi sorunları konuşuldu.Bu nedenle de Verstappen ile aradaki fark 20 saniyenin üzerine çıktı.
Verstappen’in Zaferinin Özeti
Verstappen yarış boyunca: Orta → sert lastik planını kusursuz uyguladı.Russell’ın baskısını kırdı, Norris’in temposuzluğunu değerlendirdi; yarışın her kritik noktasında soğukkanlı kaldı ve Damalı bayrak → 6. zafer. En önemlisi de Norris ile puan farkını 42 puana indirdi.
Piastri’nin Geri Dönüşü: Temastan P4’e
Yarış başında: Lawson ile temas, pozisyon kaybına neden oldu. Bunun sonucunda ritimsiz ilk turları moralını bozmadı ve Piastri, orta bölümde tempo yükselterek Antonelli’ye baskı kurdu Leclerc’i de arkasında tutmayı başardı. Ceza sonrası Antonelli’nin önünde P4’e yerleşti. Bu, şampiyonadaki umutlarını canlı tuttu.
| Pos. | Pilot | Takım | Tur | Zaman | P |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Max Verstappen | 🔵 Red Bull Racing | 50 | 1:21:08.429 | 25 |
| 2 | Lando Norris | 🟧 McLaren | 50 | +20.741s | 18 |
| 3 | George Russell | ⚫ Mercedes | 50 | +23.546s | 15 |
| 4 | Oscar Piastri | 🟧 McLaren | 50 | +27.650s | 12 |
| 5 | Kimi Antonelli* | ⚫ Mercedes | 50 | +30.488s | 10 |
| 6 | Charles Leclerc | 🔴 Ferrari | 50 | +30.678s | 8 |
| 7 | Carlos Sainz | 🔵 Williams | 50 | +34.924s | 6 |
| 8 | Isack Hadjar | 🔵 Racing Bulls | 50 | +45.257s | 4 |
| 9 | Nico Hulkenberg | 🟪 Kick Sauber | 50 | +51.134s | 2 |
| 10 | Lewis Hamilton | 🔴 Ferrari | 50 | +59.369s | 1 |
| 11 | Esteban Ocon | ⚪ Haas | 50 | +60.635s | 0 |
| 12 | Oliver Bearman | ⚪ Haas | 50 | +70.549s | 0 |
| 13 | Fernando Alonso | 🟩 Aston Martin | 50 | +85.308s | 0 |
| 14 | Yuki Tsunoda | 🔵 Red Bull Racing | 50 | +86.974s | 0 |
| 15 | Pierre Gasly | 🔵 Alpine | 50 | +91.702s | 0 |
| 16 | Liam Lawson | 🔵 Racing Bulls | 49 | +1 tur | 0 |
| 17 | Franco Colapinto | 🔵 Alpine | 49 | +1 tur | 0 |
| NC | Alexander Albon | 🔵 Williams | 35 | DNF | 0 |
| NC | Gabriel Bortoleto | 🟪 Kick Sauber | 2 | DNF | 0 |
| NC | Lance Stroll | 🟩 Aston Martin | 0 | DNF | 0 |