Almanya Federal Ekonomi Bakanlığı, plug-in hibrit araçlara yönelik devlet sübvansiyonlarını planlanandan önce iptal etmek istiyor. Teşvik amaçlı satın almaya yönelik hibelerin, koalisyon anlaşmasında öngörülenin aksine, 2022'nin sonunda sona ermesi planlanıyor.

2023'ten itibaren sadece yüzde yüz elektrikli araçlar için tüketiciye teşvik verilecek

Ünlü Alman Frankfurter Allgemeine Zeitung  gazetesinin haberine göre 31 Aralık 2022'den sonra  tamamen pille çalışan araçlar için sübvansiyonlar devreye girecek.

Öte yandan, Alman Ekonomik Araştırma Enstitüsü (DIW) ayrı bir çalışmada, satın alma teşviğinin Almanya'daki elektrikli otomobil satışlarını önemli ölçüde artırdığını, ancak hızlı sonuç almak için daha fazla önlem alınması gerektiğini vurguluyor. DIW'a göre söz konusu teşviklerle birlikte emisyon kurallarında daha katı sınırlar konulmalı ve daha fazla şarj istasyonu hayata geçirilmeli.

DIW trafik uzmanı Aleksandar Zaklan, "Elektrikli otomobiller için satın alma teşviklerinin alımlarda bir etkisi olduğunu görüyoruz. Ancak pazara daha hızlı nüfuz etme hedeflerine ulaşmak için çok sayıda başka önlem gerekli" diyor. Aleksandar Zaklan'a göre çevreye zararlı araçların sübvansiyonları kaldırılmalı, filolar için kirletici limitler sıkılaştırılmalı ve uzun vadede  içten yanmalı motorlu araç kullananların daha pahalı yakıt alma zorunda kalmaları sağlanmalı... Bu öneri  pratiğe ne kadar uyar, bekleyip göreceğiz.

sarj

Almanya'nın hedefi 15 milyon elektrikli araç

Alman Federal Hükümeti'nin 2030'da 15 milyon e-araca ulaşma hedefi için her ay 130.000 yeni elektrikli aracın trafiğe çıkması gerekiyor.. Geçtiğimiz 2021 yılında ayda sadece 30.000 elektrikli aracın trafik kaydı yapıldı... Bu tempo ile belirlenen hedefe ulaşmak zor gözüküyor. Bu arada konuya daha farklı ve keskin yaklaşımda bulunan uzmanların birçoğu, yeni araç satın almayı teşvik etmek yerine iyileştrilmiş toplu taşımaya ağırlık verilmesi gerektiğini savunuyor.

Peugeot'dan yeni E-5008 için görsel şölen Peugeot'dan yeni E-5008 için görsel şölen