Citroën, küresel pazarlama yapılanmasında üst düzey bir atamaya gitti. Şirketten yapılan açıklamaya göre Aline Germain, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren Citroën Pazarlama Sorumlusu olarak görev yapacak.
Germain, halen farklı bir pozisyona atanması planlanan Federico Goyret’nin yerine geçecek ve doğrudan Citroën Marka CEO’su Xavier Chardon’a rapor verecek.
Citroën CEO’su Xavier Chardon, atamaya ilişkin değerlendirmesinde, Germain’in Stellantis Grubu bünyesinde farklı markalar ve pazarlarda edindiği deneyimin, Citroën’in küresel marka konumlandırmasına katkı sağlayacağını belirtti. Chardon, içerik, dijital, medya ve reklamcılık alanlarındaki çok yönlü uzmanlığın, markanın imajını güçlendirme sürecinde önemli rol oynayacağını ifade etti.
Chardon ayrıca, görev süresi boyunca Citroën’in yeni model lansmanlarını yöneten Federico Goyret’ye katkılarından dolayı teşekkür ederek, kariyerinin bir sonraki aşamasında başarılar diledi.
Göreve atanmasına ilişkin değerlendirmede bulunan Aline Germain ise Citroën’in müşterileri, iş ortakları ve distribütörleriyle kurduğu tarihsel bağın yeniden güçlendirilmesine odaklanacaklarını belirtti. Germain, markanın insan odaklı yaklaşımı, verimli teknolojileri ve cesur tasarım diliyle öne çıkan kimliğini yeniden vurgulamak istediklerini kaydetti.
Aline Germain Kimdir?
Sup de Co Montpellier İşletme Okulu mezunu olan Germain, kariyerine 2001 yılında Citroën’de uluslararası reklam ve küresel medya koordinasyonu alanında başladı. 2008 yılında Citroën Pazarlama ve Satış Promosyon Müdürü olarak görev aldı. 2016’da Hollanda’ya taşınarak Citroën & DS Automobiles Pazarlama Direktörü oldu.
2021 yılında Jeep Genişletilmiş Avrupa Satış ve Pazarlama Müdürü olarak atanan Germain, ardından Genişletilmiş Avrupa Marka İçerik ve Pazarlama Direktörlüğü görevini üstlendi. 2025 itibarıyla ise Jeep, Dodge & RAM Marka İçerik ve Dijital Başkanı olarak görev yapmayı sürdürüyor.
Yeni görevinde Aline Germain, Citroën’in küresel pazarlama stratejilerinin yönetiminden de sorumlu olacak.