Elektrifikasyon, özellikle mobilite sektöründe halihazırda oldukça ilerlemiş durumda. Bosch, yongalar, e-akslar ve elektrikli motorlardan akü teknolojisi, şarj istasyonları ve çok sayıda hizmete kadar tüm elektromobilite değer zinciri boyunca lider bir tedarikçi.
- Şirketin CES'te sunacağı bir inovasyon olan otonom vale şarjı, Tüketici Teknolojisi Derneği (CTA) tarafından CES® 2024 İnovasyon Ödülü'ne layık görüldü.
Otonom vale park hizmeti sistemi (otonom vale park hizmeti) ile donatılmış bir kapalı otoparkta, bu yeni teknolojiye sahip elektrikli otomobiller kendilerini şarj yeri bulunan boş bir park alanına götürebilirler. Akıllı telefondaki bir düğmeye dokunulduğunda, bir robot başka bir insan müdahalesi olmadan aküyü şarj eder. Şarj işlemi tamamlandıktan sonra, araç sürücüsüz olarak başka bir park yerine manevra yapıyor ve park yerini bir sonraki araç için boş bırakıyor. Rueckert, “Otonom vale şarjı ve otonom vale park hizmetinin benzersiz kombinasyonu Bosch'u pazarda öncü yapıyor.” dedi ve ekledi: “Elektromobilitede daha fazla kolaylık sağlamaya yönelik her adım, yalnızca cazibesini değil aynı zamanda kabulünü de artırıyor.”
Bosch'un elektrikli mobilitenin kilit bir bileşeni olan yenilikçi yarı iletken malzeme silisyum karbür (SiC) üzerine odaklanmasının bir başka nedeni de budur. Elektromobilitenin dünya genelinde yaygınlaşması, bu özel yarı iletkenler için muazzam bir talebe yol açıyor. Bosch, kendi geliştirdiği son derece karmaşık süreçleri kullanarak 2021 yılından bu yana Almanya'nın Reutlingen kentindeki yonga plakası fabrikasında SiC çipleri üretiyor ve şu anda Kaliforniya'nın Roseville kentinde yeni bir yonga plakası fabrikasına 1,5 milyar dolardan fazla yatırım yapıyor. Bu hamle şirketin uluslararası yarı iletken üretim ağını güçlendirecek.
Amaç, 2026 yılına kadar ABD'de ilk SiC çiplerinin üretimine başlamak ve böylece şirketin üretimini önümüzdeki yıllarda on kat artırmak. Elektrikli otomobillerde SiC çipleri sürüş menzilini uzatıyor ve enerji kayıpları yüzde 50'ye kadar daha düşük olduğu için şarj işlemini daha verimli hale getiriyor. Ayrıca aracın tek bir akü şarjıyla daha fazla yol kat etmesini sağlıyorlar. Ortalama olarak menzil, silikon bazlı çiplere göre yüzde 6'ya kadar daha fazla gerçekleşiyor.