Verstappen Las Vegas’ı Ateşe Verdi: İlk Virajda Gelen Liderlik, 50 Tur Süren Soğukkanlı Zafer!

Las Vegas… ışıklar, sıcak asfalt ve ilk virajı belirleyen o agresif start. Formula 1 Las Vegas Grand Prix'si baştan sona strateji, lastik savaşı ve pilotaj savaşı ile dolu bir senfoniye dönüştü. Startta Max Verstappen, Lando Norris’in pole pozisyonundaki zaafını avlayarak daha ilk virajda liderliği aldı ve 50 turun sonunda adeta “Bu yarış benimdi” dedi.

Start: Norris’in İlk Viraj Hatası – Yarışın Kaderi 300 Metrede Yazıldı

Işıklar söner sönmez Norris, Verstappen’i kesmek için sol tarafa sert kırdı. Ancak bu hamle fazla agresifti. McLaren pilotu Lando Norris 1. virajın girişinde çizgiyi kaçırınca pist dışına genişlemek zorunda kaldı. Bu durumdan faydalanan kurt pilot Red Bull pilotu Max Verstappen, iç çizgiyi kapıp liderliği aldı. Bu hata asdeta zincirleme etki yarattı. Tam da bu sırada Norris'in hemen arkasındaki Mercedes pilotu George Russell, 3. virajın dışından mükemmel bir hamleyle Norris’i geçerek P2’ye yükseldi. Ard arda yaşadığı şoklarla Norris’in ritmi bir anda bozuldu.

➡️ McLaren’i Şok Eden FIA Kararı Şampiyonluğu Etkileyecek mi?

➡️ F1’de neler oluyor? Piastri–Norris Gerilimi Yeniden Alevlendi!

Russell’ın Erken Baskısı – Verstappen İlk Turlarda Savunmada

Russell, akıl dolu güçlü bir start ile kısa sürede zirveye tutundu. Russell aslında podyuma çıkan yolu 7–12. turları arasında ördü. Russell DRS aralığında kalarak avantaş sağladı. Bu arada Verstappen lastik ısısını idare etmede zorlandıysa da yarışın 11. turunda farkı 1.6 saniyeye çıkararak ilk tehlikeyi savuşturdu. Bu zaman dilinde Mercedes’in viraj çıkışlarındaki hız avantajı öne çıktı.

F1’de neler oluyor? Piastri–Norris Gerilimi Yeniden Alevlendi!
F1’de neler oluyor? Piastri–Norris Gerilimi Yeniden Alevlendi!
İçeriği Görüntüle

Piastri–Lawson Teması: Kaosun İlk Kıvılcımı

Starttan sonradaki ilk virajda Piastri, Lawson ile tekerlek tekerleğe temasa Yaşadı.
McLaren pilotu kontrolü kaybetmedi ama; pozisyonunu kaybetti ve arka gruba karıştı.Piastri yarışın ilk bölümünde ritim bulmakta epey zorlandı. Yine de Avustralyalı pilotun geri dönüş hikâyesi daha yeni başlıyordu.

Arka Grupta Bortoleto–Stroll Teması ve İlk VSC

İlk turun sonlarına doğru büyük bir sürpriz yaşandı. Bortoleto, Stroll’ün yan tarafına çarptı, ikisi de yarış dışı kaldı parçalar piste saçıldı VSC ilan edildi. Bu olay, belirlenen stratejilerin karışmasına yol açtı.

Leclerc’in Yükselişi: 9’dan 6’ya Tırmanan Ferrari

Ferrari pilotu Charles Leclerc, yarışa 9. sıradan başladı. İlk virajda Bearman’ı geçerek Hadjar’ı kovalamaya başladı. Virajda iç çizgiden atak yaptı P7, ardından P6’ya yükseldi Leclerc’in yarış temposu özellikle orta hamurda çok güçlüydü.

Hamilton’ın Sessiz Ama Etkili Yarışı – Son Sıradan P10’a

Ferrari pilotu Lewis Hamilton, yarışa gridin en gerisinden başladı. Strateji mükemmeldi: İlk stinti sert lastikle uzattı. Trafik yönetimi kusursuzdu. Pit çıkışında Hulkenberg’in hatasını iyi değerlendirdi. Yarış sonunda 1 puanı cebine koydu. Hamilton’ın bu performansı Ferrari’nin zayıf bir hafta sonunu kısmen telafi etti.

Pit Penceresi: Sainz–Piastri–Leclerc Üçgeni

Williams pilotu Carlos Sainz, Piastri ve Leclerc ile uzun süre üçlü mücadelede kaldı. Piastri, 5. virajda kritik bir dış çizgi atağıyla Sainz’i geçti. Leclerc, pit dönüşü Piastri’nin arkasına yerleşti. Üçlü adeta ip gibi dizilip 8–10. sıralarda savaştı. Bu bölüm yarışın en yoğun “orta grup savaşları”ndan biri oldu.

Antonelli’nin Gövde Gösterisi – 17.’den 4.’e!

Mercedes’in genç yıldızı Kimi Antonelli, Las Vegas’ta adeta sınıf atladı: 17. sıradan başladı, rakipleri bir bir geçti. Leclerc ve Piastri’yi pist üstünde geçti. Russell’ın temposu düşünce podyum umutları yeşerdi Ama…Starttaki hatası nedeniyle aldığı +5 saniye ceza onu P5’e düşürdü. Yine de pist üstündeki performansı yarışın hikâyesiydi.

Yarışın Son Bölümü – Norris’in Yakıt Sorunu ve Kopan Tempo

34.turda Norris, Russell’ı geçip P2’ye yerleşti. Ama hemen ardından temposu dramatik şekilde düştü. Mühendisler “Aracı eve getir” komutu verdi. Yakıt tüketimi / güç ünitesi yönetimi sorunları konuşuldu.Bu nedenle de Verstappen ile aradaki fark 20 saniyenin üzerine çıktı.

Verstappen’in Zaferinin Özeti

Verstappen yarış boyunca: Orta → sert lastik planını kusursuz uyguladı.Russell’ın baskısını kırdı, Norris’in temposuzluğunu değerlendirdi; yarışın her kritik noktasında soğukkanlı kaldı ve Damalı bayrak → 6. zafer. En önemlisi de Norris ile puan farkını 42 puana indirdi.

Piastri’nin Geri Dönüşü: Temastan P4’e

Yarış başında: Lawson ile temas, pozisyon kaybına neden oldu. Bunun sonucunda ritimsiz ilk turları moralını bozmadı ve Piastri, orta bölümde tempo yükselterek Antonelli’ye baskı kurdu Leclerc’i de arkasında tutmayı başardı. Ceza sonrası Antonelli’nin önünde P4’e yerleşti. Bu, şampiyonadaki umutlarını canlı tuttu.

Pos. Pilot Takım Tur Zaman P
1 Max Verstappen 🔵 Red Bull Racing 50 1:21:08.429 25
2 Lando Norris 🟧 McLaren 50 +20.741s 18
3 George Russell Mercedes 50 +23.546s 15
4 Oscar Piastri 🟧 McLaren 50 +27.650s 12
5 Kimi Antonelli* Mercedes 50 +30.488s 10
6 Charles Leclerc 🔴 Ferrari 50 +30.678s 8
7 Carlos Sainz 🔵 Williams 50 +34.924s 6
8 Isack Hadjar 🔵 Racing Bulls 50 +45.257s 4
9 Nico Hulkenberg 🟪 Kick Sauber 50 +51.134s 2
10 Lewis Hamilton 🔴 Ferrari 50 +59.369s 1
11 Esteban Ocon Haas 50 +60.635s 0
12 Oliver Bearman Haas 50 +70.549s 0
13 Fernando Alonso 🟩 Aston Martin 50 +85.308s 0
14 Yuki Tsunoda 🔵 Red Bull Racing 50 +86.974s 0
15 Pierre Gasly 🔵 Alpine 50 +91.702s 0
16 Liam Lawson 🔵 Racing Bulls 49 +1 tur 0
17 Franco Colapinto 🔵 Alpine 49 +1 tur 0
NC Alexander Albon 🔵 Williams 35 DNF 0
NC Gabriel Bortoleto 🟪 Kick Sauber 2 DNF 0
NC Lance Stroll 🟩 Aston Martin 0 DNF 0