Hyundai Motor Grubu, hidrojen teknolojilerindeki öncü rolünü yeni modelleri ve kapsamlı stratejileriyle güçlendirmeye devam ediyor. Yaklaşık otuz yıllık Ar-Ge birikimiyle hidrojenli mobiliteyi bugünün bir çözümüne dönüştüren Hyundai, HTWO markası altında binek araçlardan ticari modellere, üretimden dağıtıma kadar uzanan bir hidrojen ekosistemi oluşturuyor.

F1 Sıcak gelişme: Fernando Alonso Yok, Yerine Drugovich!
F1 Sıcak gelişme: Fernando Alonso Yok, Yerine Drugovich!
İçeriği Görüntüle

Hyundai’nin hidrojen yolculuğu 2013 yılında dünyanın ilk seri üretim yakıt hücreli aracı ix35 Fuel Cell ile başladı. Ardından gelen NEXO modelleriyle menzil, performans ve teknolojide çıta her yıl daha da yükseldi. Son tanıtılan yeni nesil NEXO ise 700 km’yi aşan hedef menzili, 5 dakikada yakıt dolumu ve gelişmiş teknolojileriyle dikkat çekiyor.

2022’de tanıtılan yüksek performanslı hidrojen konsept aracı N Vision 74 ile spor otomobil dünyasında da sürdürülebilirlik iddiasını ortaya koyan Hyundai, 2024’te tanıttığı INITIUM konseptiyle ise aile kullanımına yönelik hidrojenli otomobil segmentinde fark yaratmayı hedefliyor.

Hyundai Hidrojen TeknolojisiHTWO markası altında şekillenen bu strateji, Hyundai’nin sadece araç üreticisi değil, aynı zamanda hidrojen üretimi, depolaması ve dağıtımında da etkin bir oyuncu olmasını sağlıyor. Hyundai, atıktan hidrojene (W2H) gibi düşük karbonlu üretim teknolojilerine yatırım yaparak sürdürülebilirlikte örnek oluşturuyor.

Hyundai’nin hidrojen vizyonu, “Progress for Humanity” yaklaşımıyla sadece ulaşım değil, enerji dönüşümüne de yön veriyor.