Otomotiv sektörünün iki devi Hyundai Motor Group ve General Motors (GM), küresel ölçekte araç geliştirme alanında stratejik iş birliği başlattıklarını duyurdu.
Eylül 2024’te imzalanan niyet mektubu ile duyurulan bu iş birliği; araç geliştirme, üretim teknolojileri, alternatif güç aktarma sistemleri ve sürdürülebilir üretim süreçleri gibi birçok alanda ortak projeleri kapsıyor. Bu hafta yapılan ikinci açıklama ile ortaklığın imza altına alındığı yönündeydi.
İki üretici, 2028 yılı itibarıyla pazara sunulacak 5 yeni araç modeli üzerinde çalışıyor. Bu modeller arasında kompakt otomobil, SUV, iki pikap ve tamamen elektrikli bir ticari minibüs yer alıyor. Projenin odağında ise düşük maliyet, yüksek verimlilik ve sürdürülebilirlik ilkeleri bulunuyor.
Küresel Rekabette Yeni Dönem: Hyundai ve GM Neden Ortaklık Kuruyor?
Ekonomik dalgalanmaların otomotiv sektöründe yarattığı baskı, üreticileri daha entegrasyon odaklı ve verimli çözümlere yönlendiriyor. Hyundai ve GM’nin bu ortaklığı, yalnızca küçük ölçekli firmaların değil, sektörün en büyük oyuncularının da maliyet avantajı ve hızlı ticarileşme için sinerji aradığını gösteriyor.
GM CEO’su Mary Barra ve Hyundai Motor Group Başkanı Euisun Chung tarafından imzalanan çerçeve anlaşmayla resmileştirilen bu girişim, iki şirketin teknolojik yetkinliklerini ve üretim kabiliyetlerini birleştirmeyi hedefliyor.
İlk Adım Atıldı: Beş Model 2028'de Üretimde
Ağustos 2025’te yapılan duyuruya göre, öncelikle beş modelden dördü Orta ve Güney Amerika pazarlarını, biri ise Kuzey Amerika pazarını hedefliyor.
Orta-Güney Amerika’ya yönelik modeller ise Kompakt otomobil, SUV, Küçük pikap, Orta boy pikap. Kuzey Amerika’ya yönelik modeller ise; BrightDrop temelli tamamen elektrikli kompakt ticari minibüs.
Bu araçların hem içten yanmalı motor (ICE) hem de hibrit versiyonları olacak. Elektrikli minibüs ise yalnızca batarya-elektrikli sistemle üretilecek. Yıllık üretim hedefi ise 800.000 araç.
Rol Dağılımı Net: Platform Geliştirmede Uzmanlık Paylaşımı
GM, orta boy pikap kamyonet platformunun geliştirilmesinden sorumlu olacak. Hyundai ise kompakt otomobil ve elektrikli minibüs projelerine liderlik edecek. Her iki marka da kendi tasarım dilini koruyacak. İç ve dış tasarım, markaya özel kalacak; ancak araçların alt yapıları, mühendislik süreçleri ve tedarik sistemleri ortak olacak.
Ortaklıkta Gelecek Vizyonu: Yalnızca Başlangıç
Beş araçlık ilk dalga, daha büyük bir stratejinin ilk adımı. Hyundai ve GM, özellikle hidrojen yakıt hücresi sistemleri, pil teknolojileri, yeni nesil sürüş çözümleri ve karbon ayak izini düşürmeye yönelik endüstriyel dönüşümler gibi alanlarda da iş birliğini genişletmeyi değerlendiriyor.
Bu yaklaşım, markaların yalnızca rekabet için değil, sektör dönüşümüne liderlik etme vizyonunun da bir parçası olarak öne çıkıyor.