Elektrikli ve sürdürülebilir mobilitedeki en son trendlere yanıt olarak Pirelli tarafından geliştirilen ve en ileri teknik inovasyonları içeren yeni P Zero E lastik tanıtıldı. İçeriğinde %55'ten fazla doğal ve geri dönüştürülmüş malzeme kullanılan ilk UHP lastik olarak pazara sunulan P Zero E, serinin geneli için Avrupa lastik etiketinde üç A derecelendirmesi alırken lastik yeni ya da kullanılmış olsun tutarlı performans sergilemeye devam ediyor.

pirelli e-lastik p-e zeroBu lastik özel olarak batarya sistemleriyle çalışan elektrikli araçlar için geliştirildi; taşıdığı ‘Elect’ işareti de serideki her üründe dönme direncinin düşük olduğunu ve gürültünün azaltıldığını ifade ediyor. Pirelli'nin lastik delinse bile en yakın servise ulaşmak için yola devam edebilmesini sağlayan yeni RunForward teknolojisi de lanse edildi. Bu lastiğin tasarım süreci boyunca yapay zeka, nöral ağlar ve sürüş simülasyonuna dayalı ileri sanallaştırma teknolojileri kullanıldı. Pirelli araştırma ve geliştirme birimi fiziksel bir prototip üretilmeden önce her lastiğin farklı sürüş koşullarındaki performansını öngörmek için makine öğrenmesinden giderek daha fazla yararlanıyor. Bu simülasyon sistemleri önceki geliştirmelere dayanarak lastiklerin davranışını öngörebiliyor ve verimli çözümler sunuyor.

%55’TEN FAZLA SÜRDÜRÜLEBİLİR MALZEMEDEN ÜRETİLEN İLK UHP LASTİĞİ

Pirelli yıllardır yeni malzemeler üzerinde yürütülen araştırmalar ve tedarikçilerin dikkatle seçilmesi sayesinde lanse edilen lastiklerin içeriğinde %55'ten fazla doğal ve geri dönüştürülmüş malzeme kullanarak yüksek performanslı bir lastik üreten ilk şirket oldu; kalite, çevre, sağlık, güvenlik ve sosyal sorumluluk (ISO14021 standardına göre) açısından uygunluk ve belgelendirme alanında bir dünya lideri olan Bureau Veritas da bu değerleri doğruladı. Pirelli araştırma ve geliştirme birimi için önemli zorluklardan biri sürdürülebilirlik ile bir UHP lastikten beklenen yüksek performans arasında uyum sağlamaktı. Mühendislerin seçtiği yön P Zero E'den başlayarak özel bir logoyla tanımlanacak yüksek oranda doğal ve geri dönüştürülmüş malzeme içeren başka ürünlerin geliştirilmesine kapı açtı. Pirelli’nin yürüttüğü ve Bureau Veritas’ın doğruladığı toplam lastik ömrü analizi de CO2 emisyonlarında önceki nesil Pirelli lastiğine kıyasla %24 azalma olduğunu ortaya koydu. Ayrıca, tercih edilen malzemelere özen gösterilerek fosil ve mineral türevi bileşenlerin miktarının azaltılması ve onların yerine doğal ve geri dönüştürülmüş birincil malzemeler kullanılması sağlandı (aynı ebatta eşdeğer bir P Zero'ya kıyasla -12 kilogram).

ÜRÜN AİLESİ GENELİNDE ÜÇ A DERECELENDİRMESİNE SAHİP TEK UHP LASTİĞİ

Pirelli P Zero E, mevcut her ebadı için Avrupa lastik etiketinin tüm parametrelerinde en yüksek notu olan A derecelendirmesi aldı. Parametrelerden ilki olan dönme direnci, bataryalı araçların menzilini artırmaya ve aşınmayı azaltarak lastik ömrünü uzatmaya yardımcı olan spesifik hamurlar (Dönme Direncini Azaltan Hamurlar) sayesinde düşürülebiliyor. Hamurlar başta ıslak zeminde frenleme olmak üzere farklı sürüş durumlarında araç kontrolünü iyileştirmede de önemli bir rol oynuyor. Üç A derecelendirmesi almada önemli olan bir başka geliştirme alanı, motor sporlarından edinilen sanallaştırma ve simülasyon teknikleri kullanılarak tasarlanan sırt deseniydi. Elektrikli araçların ürettiği ciddi torku azaltacak kadar sert olan lastik sırtındaki kanalların kenarları yuvarlatılmış yeni, patentli bir şekille tasarlanması ve pozisyon ve ölçü açısından optimize edilmesi de lastik gürültüsünün azaltılmasına yardımcı oluyor.

ÜRÜN AİLESİ GENELİNDE PIRELLI ELECT TEKNOLOJİLERİ

Elektrikli otomobillerin özelliklerini iyileştirmek için Pirelli tarafından geliştirilen teknolojiler paketini simgeleyen Elect işareti, P Zero E serisindeki tüm lastiklerin yanağında yer alıyor. Elektrikli otomobiller, geleneksel motorlu benzer modellerle karşılaştırıldığında daha ağır oluyor ve çok yüksek anlık tork üretiyor. Pirelli Elect teknolojisi de lastiğin dayanıklılığından ödün vermeden bu araçların performansını artırmak için tasarlandı. Elektrikli araçlar için lastik seçerken ayrıca kabin içindeki ve dışındaki gürültü düzeyi ve batarya menzili olmak üzere iki faktörün de dikkate alınması gerekiyor.

PIRELLI’NİN YENİ RUNFORWARD TEKNOLOJİSİ

Doğuş Otomotiv’in "Doğaya Kanat Açtık" Projesi Sürüyor Doğuş Otomotiv’in "Doğaya Kanat Açtık" Projesi Sürüyor

Pirelli'nin P Zero E lastikte ilk kez lanse edilen yeni RunForward teknolojisi, lastik delinse bile otomobilin kontrolünü korumak ve yola devam edebilmesini sağlamak için tasarlandı. Bu sistem, lastiğin iç ve dış duvarlarında bulunan ve yapıyı destekleyen, sıfır basınçta bile maksimum 80 km/s hızla 40 kilometreye kadar yola devam edilebilmesine imkan veren takviye panelleri içeriyor. Araç dinamiği simülasyonları sayesinde bu yapısal takviyelerin yerleri ve şekli inik bir lastikle yol alırken direnç sağlamak için optimize edildi ve bir yandan da dönme direncinde A derecelendirmesi korundu. Dolayısıyla Pirelli RunForward teknolojisi içeren lastikler, yapıları ve hamurları sayesinde dönme direncini düşük tutarken geleneksel bir lastikle karşılaştırılabilir sürüş ve akustik konfor sunuyor. Bu teknoloji, özellikle sessiz lastikler gerektiren ve bataryaların varlığından dolayı genellikle stepnesi olmayan elektrikli araçlar için tasarlandı. Pirelli RunForward lastiklerin bu teknolojinin tüm faydalarından yararlanmak için özel jantlar gerektirmemesi de bir başka avantaj sunuyor.

Eylül ayında ürün ailesine katılacak olan yeni Pirelli P Zero E lastik, 2023'ün ikinci yarısından itibaren 17 ebatta satışa sunulacak. Premium ve prestij otomobil üreticilerinin seçili modelleri için belirli versiyonları geliştirme çalışmaları da devam ediyor.

Editör: Abdullah KURTAY