800 volt teknolojisine sahip elektrik motorları ve invertörlerin seri üretimine başlanıyor. Silisyum karbür yongalar, güç elektroniğinin verimliliğini yüzde 99'a kadar artırıyor. Yeni I-pin teknolojisi, elektrik motoru için yüzde 35'e kadar daha fazla güç yoğunluğu anlamına geliyor.                                                            

Elektrikli araç sürücülerinin en çok istediği şeylerden ikisi verimli sürüş ve mümkün olan en kısa şarj süresidir. Bosch artık 800 volt teknolojisine dayalı yeni güç aktarma çözümlerinin üretimine başlıyor. Bu, şarj işlemini daha hızlı hale getirecek ve elektromobilite için daha fazla destek sağlayacak.

Konuyla ilgili olarak Bosch Güç Aktarma Çözümleri Elektrifikasyondan Sorumlu Başkan Yardımcısı Ralf Schmid, “Bosch, elektromobilitede voltajı yükseltiyor. 800 volt teknolojimiz, daha güçlü elektrikli güç aktarma çözümlerine ve daha kısa şarj sürelerine doğru bir sonraki adımdır” dedi.

Hyundai Ege Denizi’ni Temizlemek İçin Düğmeye Basıyor Hyundai Ege Denizi’ni Temizlemek İçin Düğmeye Basıyor

İnvertörün 800 voltluk versiyonu, silisyum karbür yarı iletkenlere dayanıyor. Bunlar verimliliği ve dolayısıyla menzili de artırıyor. Elektrikli motorun 800 voltluk varyantında Bosch güç yoğunluğunu yükseltti. Bu da ağırlığı azaltıyor ve daha kompakt bir tasarıma olanak sağlıyor. Birinci sınıf bir Alman otomobil üreticisi ilk kez bu güç aktarım sisteminin aktif parçaları olan rotor ve statoru kullanıyor.

Editör: Rezzan Alavant