Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, binek araçlarda ortaya koyduğu yüksek performans rakamlarını, ticari araç hamlesi “Pro One” ile de sergilemeye devam ediyor.Stellantis Ticari Araçlar(Pro One)

Otomotivin her alanına yatırım yapan dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, ticari araçtaki stratejik hamlesi Stellantis Pro One ile olağanüstü sonuçlara imza atmaya devam ediyor. 2023 yılında Stellantis’in net gelirlerinin üçte birini gerçekleştiren Stellantis Pro One, Avrupa 30 pazarında ve Güney Amerika’da pazar lideri oldu. Orta Doğu ve Afrika’da rekor pazar payına ulaşan Stellantis Pro One, 2023 yılında Kuzey Amerika ticari araç pazarında 2’nci sıraya yükseldi. Stellantis Pro One, Dare Forward 2030 kapsamında 2027 yılına kadar küresel lider olma hedefine ulaşmak için konumlanıyor.Stellantis Pro One

189,5 milyar Euro net gelir

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, binek araçlarda ortaya koyduğu yüksek performans rakamlarını, ticari araç hamlesi “Pro One” ile de sergilemeye devam ediyor. Geçtiğimiz yılı olağanüstü sonuçlarla geride bırakan Stellantis Pro One, şirketin 2023 için açıkladığı 189,5 milyar Euro net gelirin üçte birini gerçekleştirerek dikkatleri üzerine çekti. Stellantis Pro One’ın küresel pazarlardaki gücünün altını çizen bu yüksek performans, şirketi 2027 yılına kadar ticari araçlarda küresel liderliğe ve Dare Forward 2030 stratejik planında belirtilen hedeflere ulaşma yolunda önemli bir itici güç haline getirdi.

“Üçüncü Motor” bölgesinde pick-up’lara yoğun ilgi!

Avrupa 30 pazarında hem ticari araç hem de batarya elektrikli araçlarda devam eden pazar liderliğini pekiştiren Stellantis Pro One, Güney Amerika pazarında 2023 yılını ilk sırada tamamladı. Stellantis Pro One, Orta Doğu ve Afrika’da ise pazar payını yüzde 7 artırarak 2’nci sıraya yerleşti. Şirketin önemli bir gelir merkezi olan “Üçüncü Motor” bölgesindeki (Güney Amerika, Orta Doğu ve Afrika ile Hindistan ve Asya Pasifik kombinasyonu) bir tonluk pick-up satışlarındaki artış da dikkat çekti. Kuzey Amerika hafif ticari araç segmentinde yüzde 20 pazar payı ile 2’nci sırada yer alan Stellantis Pro One, bölgede ise yılı genel olarak 3’üncü sıraya yükselerek tamamladı. Stellantis’in Ram ProMaster BEV ve 2025 Ram 1500 pick-up modelinin pazara sunulması da dahil olmak üzere bölgedeki ticari araç seçeneklerinin genişlemesi, satış hacminin büyümesine önemli katkı sağladı.

Hyundai Tucson 20 yılda 7 milyon satış başarısı gösterdi Hyundai Tucson 20 yılda 7 milyon satış başarısı gösterdi

Stellantis Pro One en müşteri odaklı ürün olmaya aday!

Konu hakkında değerlendirme yapan Stellantis Ticari Araçlar Bölümü Kıdemli Başkan Yardımcısı Xavier Peugeot, “2023 performansımız, Stellantis Pro One'ın Stellantis'in dünya genelindeki faaliyetleri açısından temel oluşturduğunu bir kez daha doğruluyor. Tüm ticari araç serimizin yenilenmesinden ve en kapsamlı elektrikli motor-aktarma seçeneğinden güç alan Stellantis Pro One, tercih edilen en müşteri odaklı ürün olmaya kararlı. Bizi 2027 yılına kadar pazar liderliği hedefimize taşıyacak olanlar müşterilerimizdir” dedi.

Stellantis’in öne çıkan bölgesel başarıları şu şekilde:

Avrupa 30: Avrupa’da yılı büyük bir üstünlükle ticari araç lideri olarak tamamlayan Stellantis Pro One, 2022 yılına kıyasla pazar payını yüzde 30’un üzerine çıkardı ve satışlarını yüzde 15 artırmayı başardı. Batarya elektrikli araç pazarını da yüzde 38 payla lider olarak tamamlayan şirket, Fransa’da yüzde 38,8 payla lider konumda. Stellantis ayrıca yüzde 45,5 paya ulaştığı İtalya ve yüzde 35,2 pazar payıyla İspanya’da da ilk sırada yer alıyor. Batarya elektrikli araç pazarında da öne çıkan Stellantis, İtalya’da yüzde 47,5, Almanya’da bir önceki yıla göre 5,5 puan artışla yüzde 28,2 payla lider konumda. Şirket İngiltere’de yüzde 47,9, İspanya’da yüzde 48,9, Fransa’da ise yüzde 44,5 paya ulaşarak batarya elektrikli araç pazarının lideri oldu.

Avustralya ve Japonya’da karavan pazarı lideri!

Hindistan ve Asya Pasifik: Stellantis markalarından Ram, Avustralya’da 2022'ye kıyasla satışlarını yüzde 13 artırarak rekor seviyeye çıkardı. Fiat Professional ise, Avustralya ve Japonya’da karavan satışlarının desteğiyle yüzde 86 büyüdü ve bölgede rekor bir yılı daha geride bıraktı.
Orta Doğu ve Afrika: Stellantis, bölgede pazar payını 2022 yılına göre 7 puan artırarak yüzde 21,8’e yükseltti. Türkiye, Cezayir, İsrail ve Tunus dahil bölgede pazar lideri olan Stellantis, Fiat Professional markasını da Cezayir’de satışa sundu.
Kuzey Amerika: Ram markası, 2023 yılını ticari araç pazarında 1,3 puanlık artışla yüzde 20 paya ulaşarak tamamladı. Ram bölgede yüzde 14,8 pazar payıyla 3’üncü sırada yer aldı. Peugeot ise, Partner ve Rifter modelleriyle, 2022 yılında 2’nci sırada yer aldığı Meksika’da yüzde 57’lik pazar payıyla hafif ticari araç lideri oldu.
Güney Amerika: Bölgede yüzde 28,6 pazar payıyla hafif ticari araç pazarı lideri olan Stellantis Pro One, hafif ticaride yüzde 33,7, pick-up satışlarında ise yüzde 30,6 payla lider konumda. Fiat ise, elde ettiği yüzde 22,6 pazar payı ile bölgedeki lider hafif ticari araç markası olarak öne çıktı.
Stellantis Hakkında
Stellantis N.V. (NYSE: STLA / Euronext Milan: STLAM / Euronext Paris: STLAP) dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden ve ulaşım tedarikçilerindendir. Aralarında Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move ve Leasys gibi köklü bir geçmişe sahip ikonik markalar, yenilikçi ürün ve hizmetler konusunda vizyon sahibi kurucuların ve günümüz müşterilerinin tutkusunu yansıtıyor. Çeşitlilikten güç alarak, yarının ulaşımını şekillendiriyor ve tüm paydaşlarını ve faaliyet gösterdiği topluluklar için hem katma değer yaratıp hem de en büyük şirket değil, en büyük sürdürülebilir teknoloji ulaşım şirketi olmayı hedefliyor.

Editör: Abdullah KURTAY