GÜNCEL

Yeni Citroen C5 Aircross Kasım'da Türkiye'de

Otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanıyor.

Yeni C5 Aircross, yolda güçlü ve prestijli duruşu, verimliliği destekleyen aerodinamik çizgileri ve iç mekânda ek konfor sağlayan güçlü ve kendinden emin tasarımıyla dikkat çekiyor.

Kabin içi konforuyla öne çıkan araç, üst seviye konfor özellikleri sunan bir SUV ile seyahat etme hissini en üst seviyeye taşıyor. İç mekânda rekor seviyede arka koltuk genişliği, motor seçeneği ne olursa olsun her zaman aynı bagaj hacmi, ile öne çıkan göz alıcı ve dikey şelale tasarımlı 13″ dokunmatik ekran ve gelişmiş göz hizası göstergesi ile koza gibi tasarlanan C-Zen Lounge kabin tasarımıyla dikkat çekiyor.

Zengin motor çeşitliliği ile daha fazla özgürlük

Yeni C5 Aircross’un zengin motor yelpazesiyle; Citroën, Türkiye pazarındaki müşterilerin farklı ihtiyaçlarını karşılayan, onlara kendi seçimlerini yapma özgürlüğü tanıyan ve elektrikliye geçişi destekleyen çok enerjili bir strateji ortaya koyuyor.

C5 Aircross Hybrid 145 HP: Elektrikliye açılan kapı!

Yeni C5 Aircross Hybrid’de kullanılan 48V hibrit teknolojisi şarj gerektirmiyor. Karma WLTP döngüsünde 950 kilometrenin üzerinde uzun bir menzil ve kullanım kolaylığını, düşük CO2 emisyonları ve yakıt tüketimi, dolayısıyla düşük kullanım maliyetiyle birleştiriyor. Yeni C5 Aircross Hybrid 145, şehir içinde yüzde 50'ye varan oranda elektrikli modda kullanılabiliyor. Bu teknoloji, hibrit için optimize edilen yeni nesil 136 HP (100 kW) 1,2 litre 3 silindirli turbo motoru, sürücü koltuğunun altında bulunan 0,9 kWsa kapasiteli batarya ile beslenen 12 HP / 9 kW (maksimum 28 HP / 21 kW) sabit mıknatıslı senkron elektrik motoruyla birleştiriyor. Bu sayede 145 HP kombine güç sunuyor.

Elektrik motoru doğrudan yeni 6 ileri eDCS çift kavramalı otomatik şanzımana entegre edilmiş durumda. İki motorun yönetimi tamamen otomatik olup sürücü için şeffaf bir süreç sunuyor. Düşük hızda hızlanma sırasında, elektromotor içten yanmalı motoru destekliyor. Sabit hızlarda, iki motor yakıt tüketimini optimize etmek üzere birlikte çalışıyor. Yeni C5 Aircross Hybrid 145, şehir içinde ve manevra yaparken bataryanın şarj seviyesi dahilinde elektrik modunda çalışabiliyor. Yavaşlama sırasında batarya otomatik olarak şarj oluyor. Yeni C5 Aircross Hybrid 145, bu özellikleri sayesinde hibrit olmayan benzinli bir modele kıyasla yakıt tüketimini yaklaşık yüzde 15, optimize edilmiş aerodinamiği sayesinde ise önceki nesil C5 Aircross Hybrid 145'e kıyasla yüzde 4 oranında azaltıyor.

Sadece elektrikle 520 kilometre menzil!

Citroën, yeni C5 Aircross’ta tamamen elektrikli bir versiyon da hazırladı. STLA Medium platformunun sağladığı esneklikle yeni ë-C5 Aircross, tamamen elektrikli motorla sunuluyor:

210 HP/157 kW motor ve 73 kWsa batarya ile 520 kilometre menzil sunuyor ve dengeli ve uygun fiyatlı bir çözüm sağlıyor. Aracın %20’den %80’e şarj süresiyse şöyle: 7,4 kW tek fazlı bir duvar tipi şarj cihazı ile 6 saat 45 dakika, 11 kW üç fazlı bir duvar tipi şarj cihazı ile 4 saat 30 dakika, 160 kW ultra hızlı şarj ile 30 dakika.
Sürücü üç sürüş modu arasından seçim yapabiliyor

Normal, Eco ve Sport. Üç aşamalı rejeneratif fren sistemiyle donatılan araç, bataryayı şarj etmek üzere otomobilin kinetik enerjisinin kullanımını optimize ediyor. Citroën ë-C5 Aircross, geleneksel bir ısıtma sisteminden önemli ölçüde daha az enerji tüketirken yolcu bölmesinde ideal bir iklimlendirme sağlayan bir ısı pompası ile donatılıyor. Citroën ë-C5 Aircross, optimum kullanım kolaylığı için segmentin en iyi şarj performansını sunuyor. Standart olarak 11 kW üç fazlı şarj cihazı ile donatılmış olup 2026 yılından itibaren ultra hızlı şarj için isteğe bağlı olarak 22 kW üç fazlı çift yönlü şarj cihazı alınabilecek. Bu da sadece 10 dakika içinde 160 kilometreye kadar menzil anlamına geliyor.

“Made in France” uzmanlığıyla üretiliyor!

Yeni C5 Aircross, Fransa'da tasarlanıp geliştirildi ve Rennes'deki (Bretonya) tarihi Citroën fabrikasında üretiliyor. Sürdürülebilirlik ve karbon ayak izini azaltmak üzere koltuk kılıfları, geri dönüştürülmüş malzemelerden üretiliyor. Model; 160 kilogram geri dönüştürülmüş metal ve 47 kilogram geri dönüştürülmüş veya biyobazlı plastik içeriyor. Kapı ve konsol saklama bölmelerindeki şeffaf plastiğin yüzde 20'si Burgonya'da organik olarak yetiştirilen ve yerinde işlenen üzümlerden üretiliyor. Yeni Citroën C5 Aircross, dünyada üzüm bağlarını tasarımına dahil eden ilk otomobil.

{ "vars": { "account": "G-HXWPNJRGX4" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }