Simetrik sürekli dört çeker sistemini standart olarak sunan Yeni Crosstrek, Subaru'nun kendine özgü e-BOXER elektrik destekli güç aktarma ünitesine sahip. Yeni tasarımlı stereo kameraları ve geniş açılı ilave ön mono kamerası sayesinde görüş açısı ve çalışma alanı genişleyen yeni nesil EyeSight Sürüş Destek Sistemi Crosstrek’te standart olarak sunuluyor. 

Yeni Subaru Crosstrek e-BOXERYeni Crosstrek’te sürücü ve yolcuların kafa salınımını önleyen tıbbi tasarımlı koltuklar ve yeni 11.6 inç dokunmatik ekrana sahip multimedya sistemi bulunuyor. Aracın şasisindeki iyileştirmeler sayesinde mükemmel titreşim sönümlenmesi sağlanarak baş salınımında %44 oranında, ses rezonansında ise %50 oranında azalma sağlandı. 220 mm minimum yerden yüksekliğe sahip Crosstrek’te hem ileri hem de geri manevrada çalışabilen çift kademeli X-MODE bulunuyor.

Subaru’nun en yeni ve en başarılı güvenlik teknolojileriyle donatılan tamamen yenilenen Crosstrek’in geliştirilmiş sürüş dinamikleri, günlük şehir içi kullanımdan sıra dışı outdoor kullanımlarına kadar güvenlik ve performanstan ödün vermeyen mükemmel bir sürüş konforu sunuyor. Bir crossover SUV'nin çok yönlülüğünü elektrik destekli e-BOXER güç aktarma organlarıyla birleştiren yepyeni Crosstrek, mümkün olan en iyi sürüş kabiliyetini, konfor seviyesini ve güvenliği sunmayı amaçlıyor. 
Subaru XV modelinin tamamen yenilenmiş hali olan Yeni Crosstrek e-BOXER, selefinin mirasını güçlü, güvenilir, dayanıklı bir crossover SUV olarak daha da ileriye taşımayı amaçlıyor. Avrupa’da ilk kez 2011 yılında lanse edilen ve Subaru Safe, Fun, Tough (Güvenli, Keyifli ve Sağlam) mottosunun Avrupa'da yeniden konumlandırılmasına öncülük eden Subaru XV, markanın satışlarının %40’ından fazlasını oluşturarak markanın en çok satan modeli oldu (Avrupa, Ocak-Ağustos 2023). 
Simetrik Sürekli Dört Çeker Sistemi, geri manevrada bile mükemmel tutuş sağlayan geliştirilmiş X-MODE ve minimum 220 mm yerden yüksekliği sayesinde kompakt crossover SUV Crosstrek, SUBARU DNA'sına sadık kalarak sağlam ve sportif bir tasarıma sahip olmaya devam ediyor.Subaru Crosstrek e-BOXER
Yen nesil EyeSight Sürüş Destek Sistemi ile donatılan Crosstrek e-BOXER, 8’i yeni, 3’ü geliştirilmiş olmak üzere 11 adet sürücü destek ve güvenlik fonksiyonu ile birlikte satışa sunuluyor. 
Crosstrek'in üzerine inşa edildiği Subaru Global Platform (SGP), %10 daha fazla torsiyonel rijidite sunarak yol tutuşu ve stabiliteyi, tehlikeden kaçınma performansını, direksiyon tepkisini iyileştiriyor, titreşimleri azaltıyor ve sürüş konforunu artırıyor. 
İnsan vücudunda sürüş rahatsızlığı oluşturan durumları en yeni tıbbi araştırmalara dayanarak ortadan kaldıracak şekilde geliştirilen yeni ön koltuklar; hızlanma, direksiyon ve zorlu yollarda olağanüstü sürüş konforu sağlayacak şekilde omurganın alt bölgesini destekleyecek şekilde yeniden tasarlandı. Uzun yolculuklarda bile tüm yolcular için güvenli bir sürüş deneyimi sağlamak için istenmeyen iç mekan gürültüsü mükemmel titreşim sönümlenmesi sayesinde en aza indirildi. Baş salınımını önleyen koltuklar, azaltılmış ses rezonansı, azaltılmış yol ve motor gürültüsü sayesinde, kullanıcılar daha az yol yorgunluğu, daha az sırt ve boyun ağrısı ve özellikle uzun yolculuklar sırasında daha az yol rahatsızlığı yaşayacak. 
Yeni Crosstrek Xclusive donanım paketiyle lansmana özel 2.199.000 TL’lik kampanyalı fiyatıyla Türkiye’de satışa sunuldu.

 Subaru Türkiye ürün gamının tamamı elektriklendi

Subaru Türkiye Genel Müdürü Halil Karagülle, yeni model ile ilgili şunları söyledi: “Tamamen yenilenen Crosstrek modelimiz bir önceki modele kıyasla, aynı yakıt tüketimiyle daha yüksek performans sunuyor. Daha önce Forester modelimizde sunmakta olduğumuz elektrik destekli e-BOXER güç ünitemiz artık Crosstrek modelimizde de bulunuyor. Subaru Türkiye ürün gamının tamamı elektriklendi diyebiliriz. Yeni modelimizin konfor ve güvenlik seviyesinde de çok önemli iyileştirmeler yapıldı. Yeni Crosstrek, Subaru’nun üst segment modelleri seviyesinde iç malzeme kalitesine sahip. Dünyanın en iyilerinden birisi olan önleyici güvenlik sistemimiz EyeSight’ın yeni neslini yeni modelimizde standart olarak sunuyoruz. Tasarımı tamamen yenilenen ve ön cama entegre hale gelen EyeSight, ilave bir mono kameranın da eklenmesiyle daha yüksek güvenlik sunacak şekilde çok daha geniş bir görüş açısına ve çalışma alanına sahip oldu. Bir başka önemli yenilik ise şaside ve koltuklardaki iyileştirmeler sonucunda çok daha başarılı titreşim sönümlemesi sağlanması sayesinde sürücü ve yolcuların seyir konforunda gerçekleştirilen iyileştirmeler oldu. Yeni Crosstrek ile müşterilerimizin son derece başarılı bir otomobil ile her yol ve hava koşulunda keyifle yol alma şansına sahip olacaklarını düşünüyorum.”

Japonca isim kullanan ilk marka olan Subaru 70 yaşında Japonca isim kullanan ilk marka olan Subaru 70 yaşında

Crosstrek e-BOXER'ın özellikleri
TASARIM
Yeni Crosstrek e-BOXER'ın dış tasarımı, güçlü ve sağlam karakterini yansıtıyor

Yeni Subaru CrosstrekCrosstrek'in ön ızgara, kaplama ve arka stop lambalarının dış tasarımı, ona daha güvenli bir duruş kazandırıyor. Yüksek kaput konumu, şişkin çamurluk ve 18 inç Alüminyum Jantlar otomobilin çarpıcı formunu vurguluyor. Daha dinamik çizgilere ve şekillere sahip yeni çamurluk kaplamaları aracın aerodinamik görünüme katkıda bulunuyor. 
10 farklı renk seçeneğine sahip Yeni Crosstrek’te Metalik Ufuk Mavi, Açıkdeniz Mavi, Metalik Ateş Turuncu ve Gökyüzü Mavi dört yeni renk seçeneği olarak öne çıkıyor. Crosstrek’te aracın aerodinamik kabiliyetini artırmak amacıyla ön ve arkada oluşturulan yeni hava kanallarında sağlamlık ve dayanıklılığı vurgulayan köpekbalığı derisi dokusu ve pütürlü saten yüzey dokusuna sahip hareketli desenler kullanıldı. Koruyucu parçalar için çizilmeye karşı yüksek direnç hissi uyandıran elmas desenli doku tercih edilirken, arka kapı yan eşik plakasında ve arka kapının alt kaplamasında aktif bir yaşam tarzını farklı bir tasarımla ifade eden sıradağ motifi kullanıldı.
Aracın sportif dış tasarımı geniş iç mekânla birlikte sunuluyor. Dingil mesafesinin uzunluğu sayesinde iç mekânda sürücü ve yolculara geniş bir yaşam alan sağlanırken, arkadaki yolcular için koltuklar arasındaki mesafenin genişlemesi omuz mesafesinin büyük ölçüde artmasının yanı sıra rahat baş ve bacak mesafesi de sağlıyor.
Gri ve siyah, iki tonlu ve gümüş dikişlere sahip iç döşeme tasarımı, Crosstrek'in doğa ile iç içe ve aktif bir yaşam tarzına uygunluğunu ifade ediyor.Yeni Subaru Crosstrek e-BOXER kokpit
DONANIM
Yeni Crosstrek, bilgileri kolay anlaşılır şekilde gösteren bir yol bilgisayarı ve bilgi ekranı ile donatılmış kullanıcı dostu bir arayüz ile geliyor. Yeni nesil multimedya sistemine sahip 11.6 inç (1920x1080 Full HD) dokunmatik panelli merkezi bilgi ekranının üst bölümünde X-MODE ve yol bilgisayarı detayları yer alırken, orta kısımda bilgi-eğlence sistemi, alt bölümde ise klima kumandaları yer alıyor. Güvenli sürüşü garanti etmek adına, sürücülerin gözlerini yoldan ayırmadan bazı temel işlevleri gerçekleştirmelerini sağlamak amacıyla fiziki kumanda fonksiyonlarının bazıları da yine ekranın iki yanında yer alıyor.
Kablosuz Apple CarPlay*1 ve Android Auto™*2 ile uyumlu gelişmiş bağlanılabilirlik sunuluyor. Daha önce kablolu bağlantı gerektiren Apple CarPlay, artık kablosuz bağlantı üzerinden de kullanılabiliyor.

*1: Apple CarPlay, ABD'de ve diğer bölgelerde Apple Inc.'in tescilli ticari markasıdır.
*2: Android Auto, ABD'de ve diğer bölgelerde Google Inc.'in tescilli ticari markasıdır.Yeni Subaru Crosstrek e-BOXER iç mekan

Yeni Crosstrek, kullanıcıya kolaylık sağlamak için çeşitli tasarım özellikleriyle donatıldı

Koltuk ısıtıcıları soğuk havalarda sürüş konforunu artırıyor. Arka koltuktaki yolcuların kullanımı için orta konsolun arka ucunda bulunan kullanımı kolay ve karanlıkta da soketlerin görülmesini sağlayacak şekilde beyaz LED ışık ile aydınlatılan 2.4 USB A ve USB C bağlantı noktaları, akıllı cihazların hızlı bir şekilde şarj edilmesini sağlıyor. Ön koltuk bardak tutucuları artık çapraz olarak konumlandırılırken, bardak tutucuların alt kısmının çapı ve derinliği yeniden tasarlanarak sürüş sırasında devrilmeyi önleyen bir yapıya kavuştu.
Crosstrek, arkada aşağı doğru kıvrılan üst kısmıyla sportif – fastback bir dış tasarım elde etmenin yanı sıra 1314 litreye kadar çıkabilen bagaj hacmine sahip. Erişimi kolay arka koltuk alanıyla, 60/40 oranında katlanabilen arka koltuklar, bagaj hacminin serbestçe genişletilmesini sağlıyor. Erişim kolaylığı sağlayan yükleme eşik yüksekliği ve geniş bagaj kapağı açıklığı sayesinde bagaj yükleme/boşaltma ve tavan rayına erişim artık daha kolay. 
Yeni 2 yönlü elektrikli bel desteğine sahip 10 yöne ayarlanabilen sürücü koltuğu, sırtlığın alt kısmındaki desteğin sürücünün tercihlerine veya vücut tipine göre ayarlanmasını sağlıyor. 
Ergonomi temel alınarak tasarlanan kapı kolları, mümkün olan en doğal duruş ve hareketlerle kullanıma olanak tanıyarak daha iyi açılma ve kapanma performansına sahip kapılar elde edilmesini sağlıyor. Kapının dış kolunu kavrarken parmakları yerleştirme alanı, kavramayı kolaylaştırmak için genişletildi (21,4 mm ila 27,1 mm). 
Kapıların tam açılma açılarının öncesine yeni kapı açılma açıları ilave edildi: Kapıyı açarken açılma açısını korumak için artık üç aşama mevcut, bu da araçtan çıkarken önemli bir kolaylık sağlıyor.
Genişletilmiş silme alanı sunabilmek için 45 mm (toplamda 350 mm) daha uzun hale getirilen arka silecek kolu, sert hava koşullarında arka görüşü iyileştiriyor.
Püskürtme alanını genişletmek, temizleme performansını, görünürlüğü, rahatlığı ve ilave güvenliği artırmak için öndeki iki ön cam yıkama noktasına bir tane daha eklendi.
PERFORMANS
Yeni Crosstrek, Simetrik Sürekli Dört Teker Çeker sistemi ile e-BOXER hibrit güç aktarma organının verimli bir kombinasyonunu sunuyor. Daha güçlü yeni nesil SUBARU e-BOXER, SUBARU BOXER motorunu güçlü, anında tork sunan ve duyarlı, doğal hissettiren bir hızlanma için elektrik motoruyla birleştiriyor. SUBARU e-BOXER sistemi, verimli bir sürüş için, 2.0 litrelik direkt enjeksiyonlu motor ile elektrikli motor arasındaki güç dağılım oranını sürüş koşullarına göre ayarlıyor. Lineartronic şanzıman ile birleştiğinde, konforlu ve keyifli bir sürüş için sessiz, pürüzsüz ve güçlü bir performans ortaya koyuyor. Üstelik, motor ve pilin aracın merkez hattı boyunca uzunlamasına yerleştirilmiş olması, SUBARU BOXER motorun stabilitesini düşük ağırlık merkezli Simetrik Sürekli Dört Çeker yapısı ile birleştirerek dengeyi tamamlıyor.
e-BOXER hibrid güç aktarma organları, daha da düşük bir ağırlık merkezi ve daha iyi dengelenmiş bir ön/arka araç ağırlık dağılımı sağlarken sürüş keyfini artırmaya yardımcı oluyor. Motor ve motor tahrik gücünün birleştirilmesiyle güçlü bir tork hissi ve gecikme olmaksızın doğal bir hızlanma/yavaşlama hissi elde ediliyor. Ayrıca, Simetrik Sürekli Dört Teker Çeker Sistemi’nin optimize edilmiş ön-arka tekerlek tork dengesi, konforlu ve duyarlı sürüş için daha yüksek sürüş performansının yanı sıra son derece duyarlı ve dengeli kullanım sunuyor.
Lineartronic şanzıman, etkili ve yumuşak hızlanma, sürüş performansı ve daha iyi yakıt verimliliği için motoru en etkili aralıkta tutarak yumuşak ve kademesiz vites değişimleri için tüm devir aralıklarına uyum sağlıyor. Bu şanzıman Subaru’nun aktif tork dağılımlı AWD sistemi ile birlikte sunuluyor. Varsayılan tork ön tekerlek ve arka tekerlek arasında en iyi şekilde dengeleniyor ve tork gerçek zamanlı çekiş koşullarına göre ayarlanıyor. Simetrik Sürekli Dört Teker Çekiş (AWD) Sistemi her türlü hava koşulunda güven ve yetenek sağlarken, standart Aktif Tork Yönlendirme sayesinde gelişmiş yol tutuş ve viraj alma performansı sunuyor.
e-BOXER hibrit güç aktarma organı, benzinli motor ve elektrik motoru arasındaki güç bölme oranını sürüş koşullarına uyacak şekilde ayarlayarak 3 sürüş modu arasında geçiş yapıyor: Benzinli Motor sürüşü, EV sürüşü ve Motor Assist sürüşü, sürücünün sürüş tarzına bağlı olarak şehir içi, dur-kalk trafikte gelişmiş yakıt tüketimi*3*4 sunuyor. 
Kaygan yüzeylerde ve dik yokuşlarda optimum çekiş için motorun, şanzımanın, dört tekerlekten çekiş sisteminin ve frenlerin kontrolünü ele alan bir sistem olan X-MODE ile donatılan Crosstrek, artık geri manevrada da kullanılabiliyor. 
Standart donanımlı Yokuş İniş Kontrolü, X-MODE etkinken sürücü ayağını pedaldan çektiğinde bile sabit bir hızı koruyor, böylece sürücüler virajlı yollarda yokuş aşağı giderken direksiyona tamamen odaklanabiliyorlar. Yokuş aşağı yollarda daha iyi hız kontrolü için fren kontrol performansı geliştirildi. 

Çift pinyonlu elektrikli direksiyon

Sürücünün direksiyon çalıştırma mili motor destek milinden ayrılarak ilk direksiyon direnci azaltıldı. Uygun direksiyon direnci, yüksek destek sertliği ve hassas kontrol, daha yumuşak ve daha doğrusal tork iletimi sağlıyor. Bu da tepki gecikmeleri olmadan doğrudan ve doğal bir direksiyon hissi sağlıyor.
Subaru Akıllı Sürüş Sistemi (SI-DRIVE), sürüş tarzına göre motor tepkisini ayarlayarak neredeyse olası tüm farklı sürüş senaryolarında uygun sürüş performansını sağlamak için standart donanım olarak sunuluyor. "I" modu, yakıt ekonomisini göz önünde bulundurarak işlemleri desteklerken, "S" modu hızlanma tepkisini iyileştiriyor.

*3: Ortalama yakıt tüketimi: Subaru XV'de 7,9 lit./100km iken Crosstrek'te 7,7 lit./100km
*4: CO2 emisyonları (ortalama): Subaru XV’de 180 g/km iken Crosstrek'te 174 g/km 

Kabin içindeki kişilerin hissettiği sürüş konforu aracın yarattığı titreşimlerle sınırlı kalmayıp, sürüş sırasında oluşan kafa salınımı ve çeşitli seslerden ve görsel bilgilerdeki değişikliklerden de etkilendiği için, SUBARU insan anatomisini temel alan, kafa salınımını önleyen tıbbi tasarımla koltukları*5*6 geliştirdi. Bu da daha az sırt ve boyun ağrısı ve daha az yol tutması ile sonuçlanan, azaltılmış ses rezonansı*7 daha az yol ve motor gürültüsü ve özellikle uzun yolculuklarda daha az yol yorgunluğu ve keyifli bir sürüş sağlıyor.
Geliştirilmiş yaklaşma ve uzaklaşma açıları ile birlikte 220 mm'lik minimum yerden yükseklik, gövdenin ön kısmının sürüklenme veya aracın alttan darbe alma riskini azaltıyor. Araç, arazi sürüşüne uygun daha geniş bir aktivite yelpazesi için gerekli olan sıra dışı yol koşullarını sunuyor. Ayrıca 1270 kg çekme kapasitesine sahip.
GÜVENLİK
Tasarımı ve kapsamı iyileştirilen, aracın solundaki ve sağındaki iki tekerlekli araçları ve yayaları tanıyan yeni nesil EyeSight Sürüş Destek Sistemi, ilave geniş açılı mono kamerası sayesinde artık çok daha geniş bir açıyla çevresindeki objeleri tanıma kabiliyetine sahip*8. Düşük hızlarda yayaların ve bisikletlerin daha iyi algılanması için stereo kamera sistemiyle birlikte çalışan ilave bir mono kameraya sahip olan yeni nesil EyeSight Sürüş Destek Sisteminde, daha duyarlı artırma performansına sahip bir elektrikli fren güçlendirici kullanılarak, Çarpışma Öncesi Frenleme duyarlılığı ve azaltılmış çalışma ses seviyesi de iyileştirildi.
Yeni EyeSight Sürücü Destek Teknolojisi 12 işlevle birlikte geliyor (5 yeni, 3 geliştirilmiş, 4 mevcut):
Geliştirilmiş: 

Çarpışma Önleyici Frenleme'nin çalışma alanı genişletildi ve fren tepki performansı iyileştirildi

Aracın şeridinden ayrılmasını engelleyen Şerit İhlal Koruması iyileştirildi ve hassas direksiyon kontrolü ile daha pürüzsüz ve doğal direksiyon tepkisi sağlandı. Ayrıca yol sınırını tanıyan ve şerit işaretleri olmadığında aracın yoldan çıkmasını engelleyen Şerit İhlal Uyarısı fonksiyonu da yeni modelde yer alıyor.
Adaptif Hız Kontrolü, öndeki aracı takip ederken ayarlanan hızın korunmasına yardımcı oluyor ve güvenli bir mesafeyi korumak için aracın hızına uyum sağlıyor. Çarpışma Önleyici Fren Kontrolü ve EyeSight'ın objeleri tanıma açısındaki genişleme*8 sayesinde, Adaptif Hız Kontrolü’nün tepkiselliği ve pürüzsüz/doğal kontrolü iyileştirildi.

5: Araç gövdesinin sallanmasına göre kafa hareketinin azaltılması: Subaru XV'e kıyasla yaklaşık %15 iyileşme
*6: Virajlı yolda baş hareketi: Baş sallama (yolcu koltuğu) yaklaşık %44 azaltıldı
*7: Ses basıncı azaltma oranı (20 km/s hızda sürüş sırasında görülen gürültü): Subaru XV ile karşılaştırıldığında yaklaşık %50 iyileşme *8: Görüş açısı önemli ölçüde artırıldı (neredeyse iki katına çıkarıldı)
Yeni:

Çarpışma Öncesi Frenleme ile önden yaklaşan bir araç algılandığında (görüşün zayıf olduğu kavşaklara girerken veya park yerinden çıkarken), sürücü bir uyarı sesiyle bilgilendiriliyor ve çarpışma riski olduğunda otomatik fren kontrolü gerçekleştiriliyor.
Ön Çapraz Çarpışma Öncesi Frenleme, kavşaklar gibi görüşün zayıf olduğu alanlarda veya bir park yerinden çıkarken önden çarpışma olasılığının yüksek olduğunu tespit ettiğinde sesli uyarı, yanıp sönen gösterge ve frenleme yardımı ile çarpışmayı önlemeye yardımcı oluyor.
Otonom Acil Manevra Desteği, çarpışmadan kaçınmanın gerektiği durumlarda otomatik direksiyon kontrolü gerçekleştirerek çarpışma önlemeyi destekliyor.
Şerit Ortalama Fonksiyonu, Adaptif Hız Sabitleyici ile birlikte hızlanma ve frenlemeye ek olarak direksiyon operasyonlarına yardımcı olarak şeridin veya yolun ortalanmasını sağlayarak, sürüş yorgunluğunu büyük ölçüde azaltıyor. 
Acil Durum Şeritte Kalma Asistanı sayesinde araç şerit değiştirdiğinde veya şeritten ayrılmak üzereyken, yan şeritlerdeki araçların yaklaştığı tespit edilirse, sürücü bir uyarı sesi ve ekranı ile uyarılıyor, sistem şeritten ayrılmayı önlemek için direksiyon işlemlerine yardımcı oluyor.

EyeSight Sürüş Monitörü ilk kez sunuluyor

EyeSight Sürüş destek sisteminin durumu ve uyarıları ön camda görüntüleniyor. Sürücü mevcut durumu ve uyarıları gözünü yoldan ayırmadan ön camda görebiliyor ve böylece tehlikelerden kaçınmak için daha hızlı önlem alma şansı oluyor. 
Mevcut:
Çarpışma Önleyici Gaz Kontrolü
Trafikte Hareket Uyarısı
Şerit İhlal Uyarısı
Dengeli Sürüş Uyarısı

Subaru Global Platformu daha da geliştirildi ve şasi ile gövdenin dinamik kalitesi artırıldı. Torsiyonel rijiditenin %10 artırılması, gövde mukavemetinin artırılması ve bunun yanı sıra tepki gecikmeleri olmaksızın direksiyon hissinin iyileştirilmesiyle öngörülebilir sürüş dengesi elde edildi. Kuvvetlendirilmiş yalıtım malzemesi kullanımı*9 ve süspansiyon montaj noktalarının sertliğinde gerçekleştirilen iyileştirmeler sayesinde, keyifli ve eğlenceli bir yolculuk sağlayacak şekilde aracın genel sürüş dinamikleri büyük ölçüde geliştirildi. 

*9: Kaplamalı uzunluk, Subaru XV için yaklaşık 8 m iken Crosstrek için yaklaşık 27 m'ye uzatılmıştır.
Aracın yan tarafında, çeşitli bölümlere ve yüksek çekme dayanımlı çelik saclara takviye eklenerek ön ve yanlarda çarpışma güvenliği performansı artırıldı. 
Ek olarak, kaputun iç panellerinin çerçevesi optimize edilerek yaya koruması iyileştirilmiştir. Bir çarpışma durumunda giriş yükünü dağıtan ve çarpışma enerjisi emme verimliliğini artıran alt şasi ve bir körük eklenmiştir. Bütünleşik bir iç çerçeve yapısı ve kuvvetlendirilmiş yalıtım malzemesi kullanımı sayesinde sürüş sırasında ani gövde hareketleri azaltıldı. Direksiyon ve araç hareketinin bütünleşik uyum hissi, her türlü satıh üzerinde daha iyi sürüş dinamikleri ve stabilite sağlıyor.
Geri giderken sürücüyü çarpışma riskine karşı uyaran ve gerektiğinde kaçınma eylemi gerçekleştiren standart donanımlı Arka Çarpışma Önleyici Frenleme (RAB) artık gösterge panelinde ve 11.6 inçlik multimedya ekranında olmak üzere iki konumda gösteriliyor.
Yeni Crosstrek, aracın arkasından yaklaşan nesneleri algılayan ve sürücüyü uyaran Subaru Arka Araç Tespit Sistemi (SRVD) Sistemi ile standart olarak donatıldı. SRVD üç ana işlev sunuyor: Kör Nokta Uyarı Sistemi (BSD), Şerit Değiştirme Asistanı (LCA) ve Geri Manevra Trafik Uyarısı (RCTA).
Crosstrek, kör noktaları azaltan ideal düzeyde çok yönlü görünürlük sağlayacak şekilde geliştirildi. Standart donanımlı LED Dönüş Aydınlatması ilk kez bir SUBARU'da kullanıma sunuldu ve sola veya sağa dönerken veya park ederken aracın önünü aydınlatarak geceleri görünürlüğü artırdı ve bu da yayaların ve bisikletlerin erken tespit edilmesine katkıda bulunuyor. 
EyeSight Sürüş Destek Sistemi’ne ek olarak, ön radar sistemi ve Adaptif LED farlar kavşaklarda otomobil, bisikletli ve yayalardan kaynaklanabilecek kaza riskini azaltmaya yardımcı oluyor.
Crosstrek e-BOXER, sürücü koltuğu için SUBARU'nun ilk ön yolcu koltuğu altı hava yastıkları da dahil olmak üzere dokuz hava yastığı ile standart olarak geliyor.