BMW Group, 2025’in Üçüncü Çeyreğinde 102.864 Elektrikli Otomobil Sattı. BMW Group, 2025 yılının üçüncü çeyreğinde küresel satışlarını artırarak elektrikli mobilitedeki konumunu korudu. Şirket, bu dönemde toplam 588.300 araç teslim etti ve geçen yıla kıyasla %8,8’lik bir artış elde etti. Ancak tamamen elektrikli (BEV) modellerde satış, 102.864 adetle geçen yılın aynı dönemine göre hafif bir düşüş (-%0,6) gösterdi.

Türkiye’de Elektrikli Mobilite Büyüyor, Shell Şarj Altyapısını Güçlendiriyor
Türkiye’de Elektrikli Mobilite Büyüyor, Shell Şarj Altyapısını Güçlendiriyor
İçeriği Görüntüle

Bmw Group 2025 SatışlarıBMW Grubu 2025’te Elektrikli Satışlarda İstikrarını Korudu

2025’in üçüncü çeyreğinde BMW Group, 151.282 adet elektrikli araç (BEV + PHEV) teslim ederek bu segmentte %8’lik büyüme kaydetti.
Yılın ilk dokuz ayında ise şirket, toplam 470.313 adet elektrikli araç teslim ederek %15 artış elde etti.

Tamamen elektrikli modellerin (BEV) satışları, aynı dönemde %10 artışla 323.447 adede ulaştı.
BMW Group, 2025’in ilk üç çeyreğinde toplamda 1,8 milyon adet BMW, MINI ve Rolls-Royce markalı araç satışı gerçekleştirdi (+%2,4).

BMW Markası Güçlü Performansını Sürdürdü

Bavyera merkezli üretici BMW, üçüncü çeyrekte 514.620 adet araç teslim ederek %5,7 büyüme sağladı.
Yılın ilk dokuz ayında markanın toplam satışları 1.585.580 adetle geçtiğimiz yıl seviyesine yakın (+%0,1) gerçekleşti.

BMW markası, 395.998 adet elektrikli araç (+%4,5) teslim ederek elektrikli segmentteki liderliğini sürdürdü.
Şirket, özellikle Avrupa ve Amerika bölgelerinde güçlü büyüme kaydederken, Çin pazarında ise hedeflenen satış artışı sınırlı kaldı.

Plug-in Hibrit Modellerde %30 Büyüme

BMW’nin plug-in hibrit (PHEV) modelleri dünya çapında ilgi görmeye devam ediyor.
Marka, 2025 yılı eylül ayı itibarıyla bu teknolojiye sahip araçların satışını %30,2 oranında artırdı.

BMW AG Yönetim Kurulu Üyesi Jochen Goller, yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:

BMW Grubu, Eylül ayında satışlarda hafif bir artış kaydetti.
Avrupa ve Amerika’daki güçlü satış büyümesi ile MINI markasındaki yükseliş bizi cesaretlendirdi.
Elektrikli araç portföyümüze olan talep yüksek kalmaya devam ediyor.

Bmw Group Markası MiniMINI Satışlarında Rekor Artış

BMW Group’un İngiliz markası MINI, yeni model ailesiyle büyük bir ivme yakaladı.
Üçüncü çeyrekte 72.376 araç satışıyla %37,5 büyüme kaydedildi.
Ocak–Eylül döneminde toplam 206.214 MINI teslim edilerek satışlarda %23,7 artış sağlandı.

Mini SatışlarıMINI, tüm satış bölgelerinde pozitif büyüme elde ederken, markanın tamamen elektrikli modellerine olan talep de hızla artıyor.

Rolls-Royce da Büyüme Trendi İçinde

Lüks segmentte yer alan Rolls-Royce, eylül ayında geçen yılın aynı dönemine göre %3,3 artışla 4.100 araç teslim etti. Böylece markanın küresel satış performansı, 2025 yılında istikrarlı biçimde yükselmeye devam etti.

BMW Group’un Elektrikli Dönüşümü Sürüyor

BMW Group, 2025’in 3. çeyreğinde 102.864 adet tamamen elektrikli otomobil satarken, elektrikli ürün gamını her pazarda güçlendirmeye devam ediyor.
Şirket, 2026 itibarıyla tamamen elektrikli “Neue Klasse” modellerini piyasaya sunmayı planlıyor.

Bu vizyon, BMW’nin sadece otomobil üreticisi değil, sürdürülebilir mobilite çözümleri geliştiricisi konumunu da güçlendiriyor.