F1 Singapur GP'sini Mercedes Pilotu George Russell Kazandı. 62 turluk yarışta üstün bir performans sergileyen Rassull birinci olurken, Max Verstappen ikinci, McLaren pilotu Lando Norris ise üçüncü oldu. McLaren Singapur GP'si sonunda F1 Takımlar Şampiyonası'nda 2025 Şampiyonu oldu.

George Russel F1 Singapur Gp 2025F1 Singapur GP 2025: George Russell zafere uçtu, McLaren Takımlar Şampiyonluğu’nu Marina Bay’de ilan etti

George Russell, Singapur GP’yi kazanarak Max Verstappen ve Lando Norris’in önünde zafere ulaştı. Norris–Piastri ilk tur teması McLaren’de tansiyonu yükseltirken takım, 2025 Takımlar Şampiyonluğu’nu Singapur’da ilan etti.

Mclaren 2025 Takımlar ŞampiyonuRussell’in Gece Zaferi, McLaren’in Gündüz Gibi Parlayan Şampiyonluğu

Sezonun 18. yarışı olan F1 Singapur GP’si, strateji, lastik yönetimi ve hatasız tempoyla öne çıkan George Russell’ın galibiyetiyle sonuçlandı. Max Verstappen ikinci, Lando Norris üçüncü olurken Oscar Piastri dördüncülüğü aldı. Bu sonuçlarla McLaren, 2025 Takımlar Şampiyonluğunu Singapur’da resmen ilan etti.

Startta Kıvılcım: Norris–Piastri Teması

Işıklar söndüğünde perde, McLaren cephesinde açıldı: Norris, ilk virajlarda Piastri ile teker tekere temas yaşadı. Piastri duvara tehlikeli biçimde yaklaşsa da yarış dışı kalmadı; ancak telsizde rahatsızlığını dile getirdi. Olay “ilk tur yarışı” kapsamında bırakıldı, takım içi karar çıkmadı.

Kimi Antonelli, Mercedes'in beşinciliğini elde ederek güçlü bir performans sergilerken, Charles Leclerc, Ferrari takım arkadaşı Lewis Hamilton'ın önünde altıncı sıraya yerleşti. Ancak, yedi kez Dünya Şampiyonu, damalı bayrağın geçtikten sonra pist sınırlarını aşarak beş saniyelik bir ceza puanı alarak sekizinci sıraya geriledi.

Yarışın sonunda Hamilton'ı geçme şansını kıl payı kaçıran Fernando Alonso, Hamilton'ın ceza almasıyla yedinci sıraya yükseldi. Ollie Bearman, Haas adına 9. sırada iki puan alırken, Carlos Sainz, Williams'ın sıralama turlarında yaşadığı iki diskalifiye sonrası toparlanarak ilk 10'u tamamladı.

Racing Bulls'tan Isack Hadjar 11. olurken, Red Bull'dan Yuki Tsunoda 12. sırada yer aldı ve Aston Martin'den Lance Stroll 13. sırada yer aldı. Alex Albon 14. sıraya yerleşirken, Racing Bulls'tan Liam Lawson ise 15. sırayı elde etti.

Tüm pilotların finiş gördüğü yarışta sıralamayı Alpine'den Franco Colapinto (P16), Kick Sauber'den Gabriel Bortoleto (P17), Haas'tan Esteban Ocon (P18), Alpine'den Pierre Gasly (P19) ve Kick Sauber'den Nico Hulkenberg (P20) tamamladı.

Strateji Satrancı: Pit Önceliği ve Yavaş Dur-Kalklar

Yarış ortasında yaklaşan ilk ve tek pit penceresinde lider araç olarak Norris’in pit önceliği vardı. Takım, Monza’daki emsale atıfla kısa süreli bir yer değiştirme olasılığını sorsa da Norris ilk pite girdi. Piastri tur sonrasında geldi ama pitte 5.2 sn kaybederek Leclerc’ün önünde kalmayı zor kurtardı. Bu sekans, McLaren garajında sezonun geri kalanı için “eldivenler çıkar mı?” tartışmasını alevlendirdi.

Mercedes’te Temiz İcra, Red Bull’da Savunma Ustalığı

Russell, özellikle temiz hava bulduğu turlarda farkı açtı; son stintte de soğukkanlılığını koruyup dominant bir galibiyet aldı. Verstappen, yarışın kritik bölümünde Norris’e karşı kusursuz savunmayla ikinciyi kilitledi. Norris ise podyumla Sürücüler Şampiyonası mücadelesinde Piastri’ye doğru puan farkını eritti.

McLaren, Şampiyonluğu Büyük Bir Farkla Aldı

Sezon genelinde 12 galibiyet (7 Piastri, 5 Norris), 7 kez 1-2, 9 pole ile papaya ekip, Singapur’da üst üste ikinci Takımlar Şampiyonluğu tacını aldı. Bitime 6 GP + 3 Sprint yarışı varken şampiyonluğu mühürlemek, 2025’i McLaren hanesinde özel bir yere yazdı.

F1 Singapur Gp 20225 PodyumŞampiyona Tablosunun Nabzı

Sürücüler: Piastri, Norris’in farkı 22 puana indirmesiyle liderliğini korusa da baskı altında. Verstappen fırsat kolluyor.

Takımlar: McLaren şampiyon. Mercedes yükselişte; Ferrari ritim arıyor. Austin’de 7 araca kadar ön grupta çekişme görebiliriz.

rada Ne Var? ABD Ayağına Doğru

F1, bir hafta ara verip Austin–Meksika back-to-back ile Atlantik’in ötesine geçiyor. Austin öncesi rüzgâr, Mercedes formu ve McLaren iç dengeleri üzerinde esecek. “Bring. It. On.”

Yarışta pilotlar telsizden neler konuştular?

Piastri → McLaren: İlk turdaki temastan sonra “takımın herhangi bir aksiyon alıp almayacağını” sordu; hoşnutsuzluğu turlarla arttı.

Norris → McLaren: “Undercut” olasılığını değerlendirdi; lider araç olarak pit önceliğini kullandı.

Russell → Mercedes: Trafikte takılmışken “Yoldan çekilsinler” minvalinde sitem etti; yine de tempoyu korudu.

Verstappen → Red Bull: Araç dengesinden ve vites geçişleri/arka tutuş sorunlarından yakındı; buna rağmen Norris’e kapı kapadı.

Alonso → Aston Martin: Uzun ve yavaş pit sonrası iletişim trafiğinden bunaldı; “Her tur konuşursanız radyoyu kapatırım” diyerek isyan etti.

Analiz Kutusu: Gecenin Dönüm Noktaları

Start teması: Norris–Piastri teması psikolojik üstünlük tartışmasını başlattı.

Pit penceresi: Norris’in ilk pit tercihi ve Piastri’nin yavaş pit’i, McLaren içindeki gerilimi artırdı.

Verstappen’in savunması: Lastik saklama + hatasız savunma kombinasyonu ikinciliği getirdi.

Russell’in kontrolü: Trafik anları dışında hataya yer bırakmayan yönetim.

Audi F1 Takımı’na adidas Resmi Giyim Sponsoru
Audi F1 Takımı’na adidas Resmi Giyim Sponsoru
İçeriği Görüntüle