İtalya Grand Prix’sinin ilk serbest antrenmanında Lewis Hamilton, Ferrari pilotu Charles Leclerc’i geride bırakarak zirveye çıktı. 1:20.117’lik derecesiyle seansı lider tamamlayan Hamilton, Monza’daki güçlü başlangıcıyla “bu pisti ne kadar sevdiğini” bir kez daha hatırlattı. Monza, Hamilton’ın en çok kazandığı pistlerden biri ve bu sonuç, hafta sonu için önemli bir işaret olabilir.
Ferrari’den Çifte Tehdit, Hamilton’dan Cevap
Seansın son bölümüne kadar Ferrari’ler güçlü performans sergilerken, Hamilton son beş dakikada yumuşak lastiklerle en hızlı turu atarak Leclerc’i 0.169 saniye geride bıraktı. Leclerc ikinci, Sainz ise üçüncü sırada yer aldı. Bu tablo, Ferrari’nin evindeki hızını gösterse de Hamilton’ın tek tur gücüyle fark yaratabileceğini kanıtladı.
Verstappen ve McLaren Sessiz Başlangıç
Red Bull pilotu Max Verstappen antrenmanın uzun süreli lideriydi, ancak seansı 4. sırada tamamladı. Hollandalı sürücü, telsizden “lastiklerde çok fazla kayma” raporu verdi. Şampiyona mücadelesinde kritik puanlar peşinde olan Lando Norris ise ancak 6. sırayı alabildi. McLaren için bu seans, Zandvoort sonrası yeterince güçlü sinyal vermedi.
Çaylaklar Sahada
FIA kuralı gereği takımlar sezon içinde genç pilotlara fırsat vermek zorunda. Bu seans da farklı yüzler gördük:
- Alex Dunne (McLaren)
- Paul Aron (Alpine)
Her ikisi de değerli pist kilometresi topladı ancak zaman tablosunda alt sıralarda kaldılar.
Kırmızı Bayrak ve Küçük Kazalar
Isack Hadjar, Ascari’de pist dışına çıkınca kırmızı bayraklar sallandı. Leclerc hızlı turundayken bu durumdan etkilense de ceza almadı. George Russell, son dakikada arızayla pist kenarında kaldı ve sanal güvenlik aracı devreye girdi. Monza’nın düşük yere basma ayarı ve yüksek hız kombinasyonu, pilotların frenajda sınırları zorlamasına yol açtı.
Strateji ve Hafta Sonu Beklentisi
Pirelli’nin önerdiği C3–C5 lastik aralığı, yine tek pit stop stratejisini öne çıkarıyor. Ancak sıcaklık artışı, aşınmayı hızlandırarak ikinci pit stop ihtimalini doğurabilir. Hamilton’ın yumuşak lastikteki hızı, Ferrari’nin tek tur gücü ve Verstappen’in uzun sürüş temposu bu haftasonunu taktik savaşına dönüştürecek.
Monza GP 2025 – Practice 1 Sonuçları
(2025 Formula 1 Pirelli Gran Premio D’Italia 05 – 07 Eylül 2025 | Autodromo Nazionale Monza)
| POS. | NO. | SÜRÜCÜ | TAKIM | ZAMAN / FARK | TURLAR |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 44 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:20.117 | 20 |
| 2 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | +0.169s | 24 |
| 3 | 55 | Carlos Sainz | Williams | +0.533s | 25 |
| 4 | 1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | +0.575s | 22 |
| 5 | 12 | Kimi Antonelli | Mercedes | +0.823s | 25 |
| 6 | 4 | Lando Norris | McLaren | +0.904s | 28 |
| 7 | 23 | Alexander Albon | Williams | +0.956s | 25 |
| 8 | 63 | George Russell | Mercedes | +0.993s | 20 |
| 9 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin | +0.997s | 20 |
| 10 | 6 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +1.041s | 25 |
| 11 | 5 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | +1.055s | 24 |
| 12 | 27 | Nico Hulkenberg | Kick Sauber | +1.062s | 26 |
| 13 | 30 | Liam Lawson | Racing Bulls | +1.084s | 27 |
| 14 | 22 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | +1.175s | 24 |
| 15 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin | +1.178s | 26 |
| 16 | 89 | Alexander Dunne | McLaren | +1.489s | 26 |
| 17 | 31 | Esteban Ocon | Haas | +1.525s | 22 |
| 18 | 10 | Pierre Gasly | Alpine | +1.536s | 26 |
| 19 | 87 | Oliver Bearman | Haas | +1.941s | 23 |
| 20 | 61 | Paul Aron | Alpine | +2.036s | 23 |





