tosfed-intercity kavgasi

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu ile Formula 1 pisti  İstanbul Park'ın kiracısı ve işletmecisi olan INTERCITY arasında beklenen düello başladı. Karşılıklı öne sürülen iddiaların şok gelişmelere neden olması bekleniyor!

intercity vural ak

 İlk açıklama Intercity İstanbul Park'tan geldi. İşte o açıklamanın detayları:                                                                                            

"Hiçbir kurumdan maddi destek almadan, tamamen kendi imkanlarımızla 2020 ve 2021 yıllarında Türkiye’ye kazandırdığımız, dünyanın en çok takip edilen motor sporları organizasyonu Formula 1 yarışlarına ilişkin Tosfed başkanının çeşitli platformlarda vermiş olduğu yanıltıcı beyanlara yönelik açıklama yapma gereği duyulmuştur. 

Kamuoyu tarafından da bilindiği üzere, yıllardır ülkemize getirmeye çalıştığımız organizasyonun kontratları Formula 1 yönetimi ile Intercity İstanbul Park arasında yapılmıştır. Bu süreçte Tosfed yarışların sadece sportif hizmetlerini vermekle yükümlü olup, bunu da ‘’fahiş fiyatlarla’’ Intercity İstanbul Park’a fatura ederek bedelini almıştır.

vural Ak

İntercity Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak

Son günlerde Tosfed başkanının çeşitli mecralarda söylediğinin aksine, Formula 1’i ülkemize getirme noktasında kendisinin herhangi bir olumlu etkisi olmamıştır. Üstelik Intercity İstanbul Park tarafından ülkemize kazandırılan Formula 1 yarışlarına ilişkin tüm süreçlerde ayrıca ‘’köstek’’ olmuştur. 

Tosfed başkanının hatırladığımız tek ‘’katkısı’’ yarış sürecinde çakarlı araçlar ve korumalarla birlikte pistin girişinde oluşturdukları kaos ile bulunduğu konuma yakışmayacak şekilde, kapıda işini yapmaya çalışan görevlilerle ettiği kavgalar ve kendisi hakkında bu olayla ilgili yapılan savcılık şikayetidir. Bulunduğu makamın vermiş olduğu sorumluluğu taşıyamayan Tosfed başkanı, yalan beyan ve açıklamalarıyla bu hassas sürece zarar vermeye devam etmektedir.

Tosfed başkanı, Intercity İstanbul Park’ın işletmesinin federasyona teslim edilmesini söylerken; 2 milyon metrekareden büyük bir alan üzerine kurulu, her yıl milyonlarca dolar işletme gideri olan bir tesis olduğundan da ne yazık ki habersiz durumdadır. Kendisine ‘’biz çökeriz, devlete ödetiriz’’ düşüncesiyle dile getirdiği talihsiz taleplerini bir an önce tekrar değerlendirmesini öneriyoruz. 9 yıldır sahip çıkıp başarı ile yönettiğimiz Intercity İstanbul Park’a ödediğimiz kira bedelinin yanı sıra, tüm tesisin bakım ve onarım ihtiyaçları için bugüne kadar harcanan miktar şu an itibariyle 85 milyon dolara ulaşmıştır. Ülkemizin en değerli yatırımlarından biri olan Intercity İstanbul Park’ın, federasyon tarafından bu bedeller karşılanarak işletilmesi imkansızdır. Ayrıca şahsi menfaatler ve egolar uğruna, yaklaşık 50 milyon dolar bütçeli bir yarış olan Formula 1 için kamu kaynaklarının heba edilmesini teklif etmek ve hatta düşünmek bile vatana millete ihanettir.

Her şeyi devletten bekleyerek, Formula 1 organizasyonu için gerekli girişimlerde bulunabileceklerini ifade eden Tosfed başkanı sanki yarışı getirebilecek bir yetkisi ve gücü varmış gibi algı operasyonu yürütmektedir. 

Tosfed başkanına tavsiyemiz, Formula 1’in Türkiye’ye kazandırılması ve başarıyla gerçekleştirilmesi konusunda son iki yıldır devam eden ‘’rol çalma’’ çabasından derhal vazgeçerek, Türkiye’den gitmesine sebep oldukları Formula 1 ‘den çok daha küçük bir organizasyon olan Dünya Ralli Şampiyonası’nın (WRC) geri kazandırılması için çalışması olacaktır.  

Bugüne kadar pistimiz, yüzbinlerce kişinin ağırlandığı festivallerden, farklı sektörlerden markaların kurumsal etkinliklerine, kurumsal sosyal sorumluluk projelerinden, otomotiv sektörü için büyük önem arz eden Ar-Ge faaliyetlerine, ulusal ve uluslararası birçok motor sporları etkinliğinden, 200’den fazla sporcu yetiştirdiğimiz Intercity Cup özel marka kupalarına kadar birçok farklı etkinliğe ev sahipliği yapmaktadır. Bunların yanında Intercity İstanbul Park Sürüş Akademisi bünyesinde bugüne kadar toplam 300 bin kişiye farklı araç kategorilerinde güvenli sürüş eğitimleri vererek, trafik güvenliğine katkı sunma noktasındaki faaliyetlerimize de hız kesmeden devam ettiğimizi belirtmek isteriz.  

Intercity İstanbul Park olarak en büyük dileğimiz; Formula 1 yarışlarının ülkemizde uzun vadeli bir kontratla garanti altına alınması, dünyanın göz bebeği İstanbul’un bu vesileyle milyarlarca kişiye en güzel haliyle tekrar sunulmasıdır. Bu kapsamda her zaman ifade ettiğimiz gibi, kamunun güçlü organizasyonel desteği ile özel sektörün maddi gücünün bir araya geldiği iş birliği en doğru model olacaktır.

Intercity İstanbul Park olarak bugüne kadar olduğu gibi önümüze çıkarılan tüm engellere rağmen, işimize odaklanarak Türkiye’ye, Türk sporuna ve otomotiv sektörüne hizmet etmeye devam edeceğimizi belirtir, Formula 1 ve farklı uluslararası motor sporları organizasyonlarının tekrar ülkemize getirilmesi noktasında çalışmalarımızın sürdüğünü ifade etmek isteriz."

TOSFED'in Açıklaması

tosfed

TOSFED'den yapılan karşı açıklamada cevap bekleyen bir çok soru var...

"İstanbul park pistini işleten ve ana faaliyet konusu oto kiralama olan şirket tarafından yapılan ve hiçbir şekilde gerçeği yansıtmayan açıklamalara cevap verme zorunluluğumuz doğmuştur.

Öncelikle kamuoyunun aydınlanması ve olası kamu zararının engellenmesi adına aşağıdaki sorulara cevap bekliyoruz. Bu sorular cevaplandığında tarafımıza yöneltilen hayali ‘çökme’ iddiasının ve diğer mesnetsiz iftiraların esasında şirketin kendi fiili durumunu yansıttığı anlaşılacaktır.

tosfed wrc

Otomobil kiralama şirketi ile Formula İstanbul Yatırım A.Ş. (FİYAŞ) arasındaki tesis kira sözleşmesi tahtında, işletmeci şirket yükümlülüklerinin tamamını sözleşmede belirtilen usul ve esaslara göre yerine getirmiş midir?

Kiralama dönemi boyunca, pistin kira bedelinin ödenmesinde herhangi bir gecikme olmuş mudur?
Şayet gecikme olmuşsa, sözleşme tahtındaki teminatlar kullanılmış ve tahliye prosedürü uygulanmış mıdır?
Pistte kamu kaynaklarıyla yapılan iyileştirmelerin, kira bedeline mahsup edilmesi için talepte bulunulmuş ve bu talep ilgili makamlar tarafından uygun bulunmuş mudur?

ucler topraği

TOSFED Başkanı Eren Üçlertprağı

Pistte yarış düzenlemek isteyen kurum ve şahıslardan, ne kadar ‘Euro/Dolar’ istenmektedir?
İstanbul-Ankara otobanlarında ve çevre yollarındaki trafik tabelalarında, bir şirket markasının, başkentimiz Ankara’dan veya güzide şehrimiz İstanbul’dan çok daha büyük fontlarla yazılması normal midir?
Söz konusu şirketin bu trafik tabelalarını, açık hava reklam panosu gibi kullanması kamuoyunun içine sinmekte midir?
2020 Formula 1 yarışının podyum ekranlarında, İstanbul markasını yok sayarak pistin adını ‘Intercity Park’ olarak yansıtan bu şirket, kendisini nasıl olup da İstanbul’dan daha değerli bir noktada konumlandırabilmektedir?
Arazisi Vakıf mülkiyetinde olan Formula 1 pistini kendi malı zanneden, tesisi ekseriyetle otopark alanı ve ikinci el oto pazarı olarak kullanan, milli sporcularımızı piste dahi sokmayan, senelerdir tek bir ulusal yarış dahi düzenlenmesine izin vermeyen, hiçbir uluslararası yarış serisi ile anlaşması olmayan bu şirketin, hayal ürünü olan 85 milyon dolarlık ‘bakım-onarım’ harcamasını belgelendirmesini bekliyoruz. Zira bu beyanlar somut veriler/belgeler ile kanıtlanmadığı sürece bir anlam ifade etmemektedir.

2021 Formula 1 Türkiye GP’sinde 2021 Formula 1 Türkiye GP’sinde yarışın sevk ve idaresini sağlayan yaklaşık 800 kişilik TOSFED kadrosuna tarihi geçmiş bozuk kumanya dağıtan, 3 gün boyunca görevlilerimizin tuvaletlerini kasten temizletmeyen (tümünün video ve fotoğrafları tarafımızda mevcuttur) bu şirket, bugün yüzleri kızarmadan bu gerçek dışı açıklamaları yapabilmektedir. Federasyonumuz ülkemizin imajına en ufak bir zarar gelmemesi için yarış haftasında yaşanan tüm bu olumsuzlukları göğüslemiş ve kamuoyuna yansıtmamıştır.

2021’de düzenlenen Formula 1 Türkiye GP’si haftasında Federasyon başkanımızın otomobili, üzerinde gerekli tüm FIA ve F1 izinleri bulunmasına rağmen yaklaşık bir saat boyunca pistin ana kapısında kasten bekletilmiş, FIA ve Formula 1 yönetiminin araya girmesiyle içeri alınmış, ancak ana kapıda aracı yumruklanmış ve başkan yardımcımız, işletmecinin güvenlik personeli tarafından darp edilmeye çalışılmış, bu saldırı polis tarafından engellenmiştir. Tüm bu sürecin kamera kayıtları Federasyonumuzda bulunmaktadır.

Buharkent Tırmanma'da 32 araç yarıştı Buharkent Tırmanma'da 32 araç yarıştı

Otomobil sporlarının en üst yönetim organı olan FIA’nın Dünya Motorsporları Konseyi’nde 2016’dan beri ülkemizi temsil eden Federasyon başkanımız, son iki senede yapılan Formula 1 yarışlarını, herhangi bir aksama yaşanmaması adına, şirket sahibi gibi özel locadan değil, bizzat FIA Yönetimi ile beraber Yarış Kontrol’den takip etmiştir. Federasyon başkanımızı yarışa köstek olmak, vatana ve millete ihanetle suçlayan bu kişi, başkanımızın 2021 yarışının podyumunda FIA yönetmeliklerine uygun olarak kupa verme hakkını engellemek için elinden gelen çabayı göstermiş, ancak FIA ve Formula 1 yönetiminin müdahalesi ile bu konuda gerekli cevabı almıştır.

Formula 1 organizasyonlarının ardından, Devlet büyüklerimizin Federasyonumuza tebriklerini iletmelerine, FIA ve Formula 1’den teşekkür mektubu alarak uluslararası organizasyon kabiliyetimizi ispatlamamıza rağmen; Tüm uyarılarımızı dikkate almayarak ticari kaygılarla, daha fazla otopark bileti, yemek ve hediyelik eşya satmak için covid şartlarını göz ardı ederek on binlerce Formula 1 seyircisini, üç ana giriş olmasına rağmen piste tek bir kapıdan giriş çıkış yapmaya zorlayıp mağdur eden, seyirciler nezdinde yaşanan tüm aksaklıkları başka kurumlara yükleyen ve mağduriyet yaşayan seyircilerle adeta dalga geçen bu şirket sahibinin davranışlarının yarattığı algıyı da kamuoyunun takdirine bırakıyoruz."

Tosfed baskani uclertopragi

Formula 1 pistinin, tekrar gerçek sahibi olan sporcularımızın, halkın ve Türk sporunun kullanımına açılması için haklı mücadelemizin sonuna kadar devam edeceğine ve otomobil sporları açısından pistte yaşanan bu kara dönemin yakında sona ereceğine dair inancımız tamdır."

Editör: Abdullah KURTAY