Premium otomobil üreticisi Lexus, tamamen yeni elektrikli D/E-SUV modeli RZ 450e’yi Türkiye’de satışa sundu. Markanın baştan aşağıya elektrikli olarak tasarlanan ilk aracı olan RZ 450e, Exclusive donanım seviyesi ve 3 milyon 950 bin TL fiyatla elektrikli premium dünyasında yerini aldı.

Lexus Rz 450ELexus elektrikli araçlar için özel olarak geliştirilen platformun getirdiği tüm avantajlardan yararlanarak etkileyici bir SUV ortaya çıkardı. Lexus Sürüş İmzası, RZ modelinde elektrikli araç platformlarına taşındı ve markanın eşsiz sürüş deneyimi, yüksek performans ve kaliteyle bir araya getirildi.

Elektrikli araç şarj istasyonu ağı zes, logosunu yeniledi Elektrikli araç şarj istasyonu ağı zes, logosunu yeniledi

Salih Bademci, Lexus RZ lansman filminde

Lexus RZ, Türkiye’de özel olarak Salih Bademci ile gerçekleştirilen reklam filmiyle lanse edildi. Lansman filminde RZ ile başrolde yer alan Salih Bademci araç ile olan uyumunu kusursuz bir şekilde yansıttı. Arka arkaya yer aldığı projelerle adından sıkça söz ettiren ve Türkiye'nin en yetenekli aktörlerinden biri olan Salih Bademci'nin lansman filmi de kendisinin RZ ile olan uyumu üzerine kurgulandı. Geniş bir oyunculuk yelpazesine sahip olan Salih Bademci aynı zamanda lansman filmini de kendi seslendirdi. Lexus RZ modelinin akıcı hatları, detaylı bir şekilde yansıtılırken Lexus’un yeni elektriklisi, fütüristik ve heyecan verici karelerle tanıtıldı. 

Elektriklide Lexus verimliliği ve performansı

Lexus’un yüzde 100 elektrikli modeli RZ, markanın elektrifikasyon deneyiminden yararlanarak markanın sıra dışı verimliliğini ve performansını yansıtıyor. RZ 450e 71.4 kW çıkışa sahip bir lityum iyon batarya ile donatıldı. Kabinin altında platformun bir parçası olarak konumlandırılan batarya, aracın ağırlık merkezinin de aşağıya çekilmesini sağlıyor. Lexus’un batarya yönetim teknolojilerindeki büyük deneyimi sayesinde RZ’nin bataryası, 10 yıllık kullanımın ardından dahi kapasitesinin yüzde 90’ından fazlasını koruyabiliyor.

Lexus Rz 450E Yeni DizynLexus RZ 450e, tek şarjla ortalama 400 kilometrelik bir sürüş menzili sunarken DC hızlı şarj sistemi ile yüzde 80 kapasiteye kadar yaklaşık 30 dakikada şarj edilebiliyor. Optimize edilmiş araç ağırlığı, batarya gücü ve performans gibi temel faktörlere odaklanılması sayesinde RZ’nin 100 kilometrede 16.8 kWh enerji tüketimi elde edilmesi sağlanıyor.

Elektrikli Lexus Sürüş İmzası: RZ 450e

Lexus, tam elektrikli modelinde de heyecan verici ve sezgisel bir sürüş deneyiminden ödün vermedi. RZ’nin elektrik motorları önde 150 kW ve arkada 80 kW olmak üzere kombine şekilde 230 kW (313 HP) güç üretiyor. Ön ve arkaya konumlandırılan motorlarla birlikte DIRECT4 Akıllı Dört Çeker Sistemi’ne sahip RZ, dört tekerlek arasında güç dağılımını otomatik olarak kesintisiz bir şekilde gerçekleştiriyor.

Lexus’a ait özel bir teknoloji olan DIRECT4 sistemi, herhangi bir mekanik sistemden daha hızlı çalışarak milisaniyeler içerisinde önden arkaya tork dengesini en ideal şekilde ayarlıyor. Yüksek performansa sahip RZ 450e, 0-100 km/s hızlanmasını sadece 5.3 saniyede gerçekleştirebiliyor. 

Dinamik ve etkileyici hatlar

Lexus, yeni RZ modelinde tam elektrikli araçların getirdiği tasarım özgürlüğünü kullanarak konvansiyonel araçlardan farklı görünen bir model ortaya çıkardı. Aracın dinamik performansını yansıtacak bir tasarıma sahip olan RZ’nin ön bölümü tam elektrikli bir araç olduğunu hemen vurgulayacak şekilde yapıldı. İçten yanmalı motor olmamasıyla birlikte kaput daha alçak konumlandırılırken daha az hava girişine yer verildi. Lexus’un modellerinin karakteristik bir özelliği olan “spindle ön panjur” RZ modeli ile evrimleşerek üç boyutlu olarak aracın tüm gövdesine uygulandı. 2,850 mm’lik uzun aks aralığı da, düşük ağırlık merkezinin ve ağırlık dengesinin vurgulanmasını sağlıyor. Bununla birlikte 4,805 mm uzunluğa sahip RZ’nin genişliği 1,895 mm genişliği ve yüksekliği 1,635 mm oldu.

RZ’nin tam elektrikli karakteri, arka tasarımda da yüksek teknolojiye sahip görünümle desteklendi. Bölünmüş arka spoyler aracın geniş duruşuna gönderme yaparken aynı zamanda RZ’nin dengeli performansına da katkı sağlıyor. Aracın genişliği boyunca uzanan şerit ışıklandırma da, yeni Lexus tasarımının ayırt edici bir özelliği olarak dikkat çekiyor.

RZ’nin kabini ise Tazuna konseptinin evrimleşmesiyle oluşturuldu. Böylece sürüş pozisyonu, göstergeler, kontroller ve multimedya sistemi hassasiyetle yerleştirildi. Adını binicinin atın dizginlerini küçük hareketlerle kontrol etmesi anlamına gelen Japonca bir kelimeden alan Tazuna kokpit, sürücü ile araç arasında sezgisel bir iletişim kurulmasını sağlıyor. Orta konsol da yeni kadran tipi kontrollerle kabindeki zarif sadeliği pekiştiriyor.

Exclusive donanım seviyesiyle yüksek standartlar

Rz 450E KokpitLexus, RZ 450e modelini Türkiye’de Exclusive donanım seviyesiyle satışa sundu. Üst düzey teknolojilerle donatılan RZ 450e modelinde 13 Hoparlörlü Mark Levinson Premium Ses Sistemi, 14 inç Dokunmatik Multimedya Ekranı, 7 inç Renkli Çoklu Bilgi Ekranı, Yüksek Çözünürlüklü Dijital Hız Göstergesi, Panoramik Görüş Ekranı (PVM), Ön Cama Yansıyan Renkli Gösterge Ekranı, Kablosuz Şarj Ünitesi, Lexus Sesli Asistan ve Lexus Premium Navigasyon standart olarak sunuluyor. Konfor özellikleri arasında ise 8 Yönlü Elektrikli Ayarlanabilir Ön Koltuklar, Isıtmalı direksiyon, Isıtmalı/Havalandırmalı Ön Koltuklar, Isıtmalı Arka Koltuklar, Nanoe Teknolojili Elektronik Klima ve Karartılabilir Panoramik Cam Tavan standart olarak bulunuyor. 

RZ’de göstergeler, ön cama yansıtmalı gösterge ekranı ve 14 inç multimedya ekranı sürücünün görüş açısını artıracak şekilde konumlandırıldı. Tamamen yeni multimedya platformuyla donatılan RZ’de, sistem daha hızlı ve daha sezgisel çalışıyor. Sesli komut özelliği ise, birçok diyaloğa yanıt verecek şekilde geliştirildi. Ayrıca yeni “Hey Lexus” araç içi asistanı, Apple CarPlay ve Android Auto akıllı telefon entegrasyonları da yer alıyor.

Omotenashi felsefesi ile geliştirildi

Diğer Lexus modelleri gibi Lexus RZ de Omotenashi misafirperverlik felsefesinden ilham alan özellikleri kullanıcılarıyla buluşturuyor. Karartılabilir Panoramik Cam Tavan, içerideki aydınlık hissi artırırken ısının dağılmasını engelleyerek enerji verimliliğini artırıyor. Böylece güneşli günlerde aracın içinin aşırı ısınmasını engellerken soğuk havalarda da ısının dışarıya çıkmamasını sağlıyor. Ayrıca tek bir dokunuşla tavan şeffaf görünümden opak hale gelerek, güneş ışınlarının direkt olarak içeriye girmesini engelleyebiliyor. Klasik bir güneşlik kullanılmamasıyla ağırlıktan tasarruf edilirken aynı zamanda klimanın da daha verimli çalışmasına katkı sağlanıyor. Böylece RZ’nin menzilinin artırılmasına yardımcı olunuyor.

RZ’de Omotenashi misafirperverlik felsefesinin altını çizen bir diğer teknoloji, önde sürücü ve yolcunun diz seviyesinde yer alan radyan ısıtıcılar oldu. Isıtmalı koltuklara ve ısıtmalı direksiyona ek olarak, bacakları sıcak bir battaniye gibi sararak kabinin daha çabuk ısınmasına katkı sağlıyor. Ayrıca panoramik tavan gibi enerji tasarrufuyla klimadaki yükü azaltarak sürüş menzilini artırıyor.

En gelişmiş güvenlik teknolojileriyle donatıldı

Lexus her modelinde olduğu gibi RZ 450e’de de en gelişmiş teknolojilerini kullanıldı. Üçüncü nesil Lexus Safety System + ile donatılan RZ, gelişmiş aktif güvenlik sistemleri ve sürücü asistan sistemlerinden yararlanıyor. Aynı zamanda yeni yönlendirme destekli Proaktif Sürüş Asistanı özelliğine ve sürücü yorgunluk/ dikkat dağınıklığı izleme sistemine de sahip. Lexus Safety System + içerisinde Çarpışma Önleme Sistemi, Dinamik Radarlı Hız Sabitleme Sistemi, Acil Durum Araç Durdurma Sistemi, Acil Durum Direksiyon Desteği, Şerit Takip Asistanı, Şerit Değiştirme Asistanı, Kavşak Dönüş Asistanı, Arka Çapraz Trafik Uyarısı ve Frenleme ve Trafik İşareti Algılama Sistemi gibi birçok gelişmiş özellik de bulunuyor.

RZ 450e, ilk kez NX modelinde yer alan e-latch elektronik kapı açma sistemini de kullanıyor. Aracın Kör Nokta Monitörü’yle birlikte çalışan kapı, Güvenli Çıkış Asistanı sistemiyle arkadan gelen araçları veya bisikletleri algılıyor. Dünyada bir ilk olarak geliştirilen sistemin, kapının açılmasıyla yaşanan kazaların yüzde 95’ini engelleyeceği tahmin ediliyor. 

Editör: Abdullah KURTAY