Geniş bayi ağı, satış ve satış sonrası destekleriyle müşterilerine maksimum fayda sağlamayı hedefleyen ve Türk tüketicisi nezdinde her zaman yüksek kalite imajı olan Nissan markası Türkiye distribütörlüğü resmi olarak 17 Aralık 1993 tarihinde İstanbul Ticaret Odası Sicil (Eminönü) de tescil edilerek kuruldu.

Ortaklık yapısı %60 Japon Sumitomo ve %40 BMC şeklinde gerçekleştirildi. Bu tarihten itibaren 25 adet NX Coupe, 50 adet Bluebird, 10 adet Altima, 550 adet B13 kodlu Sunny, 100 adet civarında NX Coupe ve 3 adet 200 SX gibi efsane modelin satışı gerçekleştirildi.

Türkiye’ye yeni ticari ünvanı ile ithal edilen ilk model Japonya’da üretilen ve 1994 model olan Nissan Sunny (Hatchback ve Sedan) 1.6 oldu. İlk parti ise Haydarpaşa Limanı’na 9 Ocak 1994 tarihinde 625 adet olarak indirildi.

Borusan Otomotiv, 2. El Pazarına Borusan Next ile Yön Verecek! Borusan Otomotiv, 2. El Pazarına Borusan Next ile Yön Verecek!

2000 yılında Sumitomo grubu kalan %40’lık hisseyi de satın aldı ve şirketin ünvanı, bugünkü ünvanı da olan Nissan Otomotiv A.Ş. oldu. 01.10.2015 tarihinde ise Nissan Global, Sumitomo’dan tüm Nissan Otomotiv hisselerini satın aldı. Bu tarihten itibaren Nissan Otomotiv, 01.04.2022 tarihine kadar Nissan Global AMIO bölgesine bağlı olarak faaliyetini sürdürmüş olup, bu tarihten itibaren ise Nissan Avrupa’ya bağlanarak, halen Nissan Avrupa’nın da bir parçası olduğu AMIEO bölgesine bağlı olarak, ülkemiz pazarında Türk tüketicisine hizmet sunmaktadır.

Nissan Türkiye’nin güçlü tarihi geçmişindeki en yüksek satış adedi 2017 yılında 34.822 adetle gerçekleşti.

Nissan’ın globalde de 90. yılı olan 2023 senesi, yepyeni başarıları ve marka vizyonuna yapılan yatırımlarla dikkat çeken bir sene oldu. Nissan globalde de 90. Yılına özel gelecek vizyonunu sergileyen elektrikli konsept araçlarını tanıtmıştı.

Nissan, 2030 yılına kadar Avrupa'da %100 tamamen elektrikli binek araç satışına ulaşma hedefine öncülük eden #EV36Zero ile tamamen elektrikli bir geleceğe doğru yolculuğunu hızlandırıyor. Nissan'ın, mobilitenin daha sürdürülebilir ve daha güvenli bir gelecek sunmasını hedeflediği Ambition 2030 gelecek vizyonu kapsamında, 2050 yılına kadar ürünlerinin yaşam döngüsü boyunca karbon nötr olma küresel hedefinde bir başka önemli kilometre taşıdır.

Editör: Rezzan Alavant