Sébastien Ogier, 2025 FIA Dünya Ralli Şampiyonası'nın açılış yarışı olan (Rallye Monte-Carlo) Monte Carlo Rallisi'nde 10. galibiyetini alarak adını altın harflerle ralli tarihine kazıdı. 

Monte Carlo Rallisi PodyumFIA Dünya Ralli Şampiyonası'nın ilk yarışı olan Monte Carlo Rallisi podyumunda yarışı kazanan Sébastien Ogier/Vincent Landais ikilisi.(Fotoğraf:Jaanus Ree )

Ralli'den Notlar:

  • Toyota GR Yaris Rally1 kullanan Ogier, Fransız Alpleri'ndeki zorlu etapların ardından takım arkadaşı Elfyn Evans'a karşı 18,5 saniyelik bir farkla zafere ulaştı.
  • Evans, Hyundai'de ilk kez yarışan Adrien Fourmaux'un baskısı altında kaldı ancak ikinciliği korumak için Wolf Power Stage'de Fransızı yendi ve Monte-Carlo Rallisi'ni ikinci sırada tamamladı.
  • Adrien Fourmaux, Elfyn Evans ile arasındaki 26 saniyelik farkı kapatamayınca üçüncülükle yetinmek zorunda kaldı.
  • Kalle Rovenpara ise fanlarını hayal kırıklığına uğrattı ve ancak 4. sırada finişe gelebildi.
  • Ott Tanak 5. olurken, Thierry Neuville ise 6. olabildi.
  • Japonların gurur kaynağı Takamoto Katsuta 16. etepta yarış dışı kaldı.

Pilotlar ilk kez Hankook lastikleriyle parkura çıktı

Sébastien Ogier, 2025 FIA Dünya Ralli Şampiyonası'nın açılış ayağı olan Rallye Monte-Carlo'da 10. galibiyeti ile rekor kırdı ve adını tarihe yazdırdı.

Elfyn Evans-1Toyota GR Yaris Rally1 kullanan Ogier, Fransız Alpleri'ndeki tırnak ısırtan son günün ardından Toyota GAZOO Racing'deki takım arkadaşı Elfyn Evans'ı 18,5 saniye geride bırakarak zafere ulaştı.

Pazar günkü belirleyici final ayağı gidişatı değiştirme tehdidinde bulundu. Ogier ve Toyota GAZOO Racing takım arkadaşı Elfyn Evans, dört çivili Hankook lastiği ve sadece iki süper yumuşak slick lastik takmayı tercih etti - bu yaklaşım Avançon - Notre-Dame du Laus'un buzlu yollarında etkili oldu ancak onları Digne-les-Bains / Chaudon-Norante'deki daha kuru sondan bir önceki testte savunmasız bıraktı. Orada, Adrien Fourmaux tam slick tercihiyle parladı, her iki Toyota'yı sırasıyla 23,9 saniye ve 17,8 saniye geride bıraktı ve bir an için podyum sırasını bozmakla tehdit etti.

Fourmaux, WRC'deki ilk çıkışını yaptı!

M-Sport Ford'dan  Hyundai'ye geçen ve WRC'deki ilk çıkışını yapan Fourmaux, ralli sonu Wolf Power Stage'de kaygan lastik avantajını en üst düzeye çıkarmak için daha kuru koşullar umuyordu. Bunun yerine buzlu Col de Turini etabında dengeli bir seçim yaptı ve bu seçim onu Ogier ve Evans ile aynı karma lastik düzeninde bıraktı.

Ogier bir etap galibiyetiyle durumu telafi ederken, Evans ise Fourmaux'un geç ataklarını, bir kaya yüzeyine çarpmasına rağmen sadece 7,5 saniyeyle durdurmayı başardı.

"Ne hafta sonuydu ama"

"Ne hafta sonuydu ama" diye düşündü Ogier. Buradaki ilk zaferini 2009'da Rallye Monte-Carlo'nun IRC günlerinde kazanmıştı."Nereden başlayacağımı bilmiyorum, ne hafta sonuydu. Sanırım bu hafta sonu şanslı yıldızım yanımdaydı - bir yıl önce kaybettiğimiz amcam. Bana güç getirdiğinden eminim ve bu başarı onun için."

Rallinin şansız isimleri

Ford Ralli TakımıDram, podyum mücadelesinin çok ötesine uzandı, Pazar günkü tehlikeli koşullar pistin aşağısında da tahribata yol açtı. Toyota'dan Sami Pajari ve Takamoto Katsuta, SS17'de yoldan çıkarken, Grégoire Munster'ın M-Sport Ford Puma Rally1'i de hemen bir sonraki etapta benzer bir kaderle karşılaştı.

Ott Tänak, yanlış lastik seçiminin kurbanı oldu

Ott TanakEvans'ın arkasında, Hyundai'den Ott Tänak, yanlış lastik seçimi nedeniyle son günde dördüncü sırayı Toyota'dan Kalle Rovanperä'ya kaptırdı. İkili sadece 4,7 saniye arayla bitirdi.

Yenilenen Citroen C4'ler geldi, işte satış fiyatları Yenilenen Citroen C4'ler geldi, işte satış fiyatları

Thierry Neuville HyundaiŞampiyonluk yarışının önemli ismi Thierry Neuville, çalkantılı bir olaydan sonra altıncı sırayı zar-zor kaptı. Erken bir kazadan kaynaklanan kırık süspansiyon, patlak lastik ve açıklanamayan bir elektrik sorunu kombinasyonu, ona beş dakikadan fazlaya mal oldu ve geçen yılki zaferini koruma umutlarını bir sonraki sezona bırakmak zorunda kaldı.

Rally1'deki ilk yarışında yedinci oldu

M-Sport Ford'dan Josh McErlean, Rally1'deki ilk yarışında yedinci olarak etkileyici bir performans sergilerken, Rally2'deki yarışmacıları Yohan Rossel, Nikolay Gryazin ve Gus Greensmith ilk 10'a giremediler. Rossel'in olağanüstü performansı, ona WRC2 şampiyonasında erken bir liderlik kazandırdı.

Gelecek WRC yarışı ne zaman?

Monte Carlo Rallisi'nin Zorlu Gece EtaplarıWRC'nin ikinci yarışı İsveç'in kar ve buzunda gerçekleşecek. Serinin en zorlu kış fyarışı 13 - 16 Şubat tarihleri ​​arasında Umeå'da gerçekleşecek.

NE DEDİLER:

Jari-Matti Latvala (Takım Patronu)
“Gerçekten çok mutluyum. Sezona bundan daha iyi bir başlangıç ​​yapamazdık: Takım olarak maksimum 60 puan aldık, genel olarak bir-iki dört ve Sébastien Ogier'in Rallye Monte-Carlo'daki 10. zaferi, gerçekten inanılmaz ve eşsiz bir başarı. Koşullar sonuna kadar çok zordu ve lastik seçimi bu sabah stresliydi çünkü rota notu ekipleri geçtikten sonra yol donuyordu. Ne yazık ki Sami ve Taka piste çıktı ve belki de onları daha güvenli bir seçim yapmaya zorlamalıydım, ancak bu ralli onlar için tamamen deneyimle ilgiliydi. Diğer sürücülerimizle sonunda iyi sonuç aldık, bu yüzden onlara teşekkür ederim. Aynı zamanda çok eğlenceli bir ralliydi ve önümüzde heyecan verici bir sezon olduğunu düşünüyorum.”

Elfyn Evans ( Klasman 2.'si -33 nolu aracın pilotu)
“Bu tipik bir Monte-Carlo Rallisi idi., Son yıllara göre biraz daha uç noktadaydı ve gerçekten zorlu bir hafta sonuydu. Burada iyi bir puan yığınıyla finişe geldiğim için çok mutluyum. Bugün yarış, çok zorlu koşullarla başladı, son anda dört çivili lastik takmak için değişiklik yaptık ve bunun doğru karar olup olmadığından emin değildim. Sonunda iki seçenek arasında çok fazla fark yok gibi görünüyor ve bitirmek için oldukça heyecan verici bir Güç Aşaması geçirdik: sona birkaç viraj kala yakın bir an yaşadık ama neyse ki bunun üstesinden gelmeyi başardık.”

Kalle Rovanperä (Genç Şampiyon 69 nolu aracın pilotu)
“Monte Carlo Rallisi her zaman zordur ve bu yıl özellikle öyleydi. Benim için kişisel olarak oldukça zor bir hafta sonuydu. İstediğimiz sonucu veya istediğimiz hızı alamadık ama sonunda oldukça iyi puanlar almak için mutlu olmalıyız. Bugün bizim için kötü bir gün değildi: sadece elimizden gelenin en iyisini yaptık, istikrarlı kaldık ve bunun karşılığını aldık. Takıma çok teşekkürler, şimdi İsveç'te neler yapabileceğimizi görelim.”

Sébastien Ogier ( Yarış Birincisi 17 nolu aracın pilotu)
“Bu ralliyi 10. kez kazanmak harika: beni inanılmaz mutlu ve gururlu kılıyor. Bu ralli bana ralli sürücüsü olma hayalini verdi, bu yüzden bir sezonda sadece birini kazanmayı seçebilseydim, her zaman bu olurdu. Bu yıl son etaba kadar büyük bir mücadele oldu. Değişen koşullar, zor lastik kararları ve sonuna kadar baskı vardı, bu yüzden kontrol altında tutmayı başardığımız için mutluyum. Kesinlikle bazı anlarımız oldu ama bu ralliyi kazanmak için her zaman biraz şansa da ihtiyacınız olduğunu düşünüyorum. Takım için yılın mükemmel bir başlangıcı, bu yüzden daha fazlasını isteyemezdik.”

Takamoto Katsuta (Japonların hayran olduğu Rallici-18 nolu aracın pilotu)
“Bu sabah ilk etapta koşulların oldukça zor olabileceğini biliyorduk, ancak tempo notlarımızda bu bilginin olmadığı buzlu bir sağ viraja geldik. Viraja girerken oldukça yavaştık, ancak araç geniş gitti ve çıkamadığımız küçük bir hendeğe saplandı. O zamana kadar oldukça iyi bir ralli olmuştu, özellikle Cumartesi günü tempo iyiyken yazık oldu ama şimdi İsveç'teki bir sonraki ralliye odaklanmam ve orada takım için iyi bir iş çıkarmaya odaklanmam gerekiyor.”

Sami Pajari ( 5 nolu aracın pilotu)
“Bugünkü yaklaşım öncekiyle aynıydı ve özellikle çok zorlamayı planlamıyorduk. Sadece bizi yakalayan şaşırtıcı derecede buzlu bir fren noktası vardı. O zamana kadar planladığımız gibi gittiği için rallimizin talihsiz bir sonuydu. Özellikle Cumartesi günü zamanların iyileştiğini, hissin iyileştiğini ve güvenin arttığını gördük. Her şey kontrol altındaydı, bu yüzden ralliyi böyle bitirmek üzücü, ancak olanlardan ders çıkarmaya çalışacağız ve İsveç'i dört gözle bekleyeceğiz."

MONTE-CARLO RALLİSİ GENEL KLASMANI
1 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1) 
2 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1) 
3 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1) 
4 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1) 
5 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1)
6 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) 
7 Josh McErlean/Eoin Treacy (Ford Puma Rally1) 
8 Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) 
9 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2) 
10 Eric Camilli/Thibault de la Haye (Hyundai i20 N Rally2) 

SÜRÜCÜLER ŞAMPİYONASI PUAN DURUMU
1 Sébastien Ogier 33 puan
2 Elfyn Evans 26
3 Adrien Fourmaux 20
4 Kalle Rovanperä 18
5 Ott Tänak 11
6 Thierry Neuville 9
7 Josh McErlean 6
8 Yohan Rossel 4
9 Nikolay Gryazin 2
10 Eric Camilli 1

MARKALAR ŞAMPİYONASI PUAN DURUMU
1 TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team 60 puan
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 36
3 M-Sport Ford World Rally Team 11