Automechanika Istanbul 2024 için geri sayım başladı Automechanika Istanbul 2024 için geri sayım başladı

 Listedeki sıralamasını bir önceki yıla göre 4 basamak birden yükselten Petlas, değerini en çok artıran lastik üreticisi oldu.

Dünyanın önde gelen uluslararası marka değerleme ve strateji kuruluşlarından Brand Finance, 2023 yılında Türkiye’nin en değerli markalarını açıkladı. Bu yıl 17’ncisi yayımlanan “Türkiye’nin En Değerli Markaları” raporunda 62’nci sıraya yerleşen Petlas, en güçlü ve değerli 100 Türk markası arasında yükselmeye devam etti. Çalışmaya göre, Türkiye’deki en değerli 100 markanın toplam değeri 16 milyar dolardan 15,6 milyar dolara gerilerken, sıralamasını bir önceki yıla göre 4 basamak yükselten Petlas, marka değerini artıran tek lastik üreticisi oldu. Petlas ayrıca marka derecesini A’dan A+ kategorisine yükseltmeyi başardı.

“Türkiye’nin bayrak taşıyıcı markası olarak değerimizi yükseltiyoruz” 

esra boran-1Küresel ekonomi çevreleri tarafından dikkatle izlenen raporda yer alan Petlas’ın sıralamasını yukarıya çekmesine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Petlas Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran, “Petlas, ürün çeşitliliği ve toplam metrekare olarak Avrupa’nın tek çatı altında en büyük lastik fabrikasına sahip. Bünyemizde binek araçlardan kamyonlara, otobüslerden yarış araçlarına, traktörlerden askeri birlik ve güvenlik güçlerinin kullandığı araçlara, iş makinelerinden uçak lastiklerine, neredeyse tüm araç tipleri için yaklaşık 300 farklı desende toplam 3 bin 500 farklı ebatta lastik üretimi gerçekleştiriyoruz. Petlas ayrıca sektörde birçok ilke imza atan bir marka. Türkiye de üretilen ilk radyal traktör lastiği, ilk ve tek tam çelik iş makinası lastiği, ilk run-flat lastiği ve tabi birçoğunuzun bildiği gibi ilk ve tek askeri uçak lastiği Petlas tarafından üretiliyor” dedi.

Petlas’ın Türkiye’nin ilk ve tek lastik test pistine sahip markası olduğunu aktaran Ertuğrul Boran, "Brand Finance tarafından hazırlanan rapor kapsamında, Petlas’ın ülkemizin tüm sektörlerden en güçlü ve değerli 100 markası arasındaki yükselişi “Türkiye’nin Lastiği Dünyanın Tercihi” sloganıyla çıktığımız bu yolculukta markamızın doğru stratejiyle büyüdüğünün bir göstergesi. Bu başarı için tüm Petlas ve AKO Grup çalışanlarına, iş ortaklarımıza, markamızı tercih eden tüketicilerimize ve kurumsal müşterilerimize teşekkür ederiz” dedi.
 
Dünya’nın önde gelen bağımsız marka değerleme ve strateji danışmanlık şirketleri arasında yer alan Brand Finance’in Türkiye’nin en değerli ve en güçlü markaları raporu, yıllık olarak hazırlanıyor. Raporda Türkiye’nin tüm sektörlerden en güçlü ve değerli 100 markasının yıllık performansı değerlendiriliyor.