Magment beton, çimento ve ferrit adı verilen geri dönüştürülmüş manyetik parçacıklardan oluşan yenilikçi, manyetize edilebilir bir ürün.

kolombiyalı Mauricio Esguerra, Siemens'te fizikçiydi. Kolombiyalı yıllar önce "Tüm bu e-atıklarla ne yapmalı?" diye kendi kendine sorar dururmuş. Mauricio Esguerra sonunda etkileyici bir çözüm bulmuş: Çöpe gidecek bilgisayar ve benzerlerinin bileşenlerinden metalleri çıkarın, öğütün ve çimentoyla karıştırın. Alın size "Magment" 

Elektromobilite için oyun değiştirici olabilir mi?

Kolombiyalı  fizikçi, elektromobiliteyi mümkün olan en kolay şekilde ilerletmek için kullanılabilecek bir patent aldı ve yola koyuldu. Çünkü magment bir yol yüzeyi olarak, elektrikli araçlar,  e-scooter'lardan forkliftlere ve kamyonlara kadar sürüş veya park sırasında indüksiyon yoluyla kablosuz olarak şarj olmalarını sağlayacak bir buluştu.

Betonla şarj nasıl çalışır?

Basitçe söylemek gerekirse, alt kaplaması bir bobin ile donatılmış bir araç ve buna karşılık gelen şarj elektroniği malzeme üzerinde hareket ederse, batarya için elektrik ileten bir manyetik alan oluşturuyor. Şarj kablosuyla uğraşmak yok, yakıt ikmali için durmak yok, çalışmayan veya kalabalık şarj istasyonlarıyla uğraşmak yok. Buna karşılık, manyetik çimento geleneksel bir kablo çözümüne benzer bir verimlilik seviyesi vaat ediyor,

Samsung, CES 2024’te Tesla ile iş birliği yaptığını duyurdu Samsung, CES 2024’te Tesla ile iş birliği yaptığını duyurdu

Kolombiyalı mucit şöyle diyor: "Gönderilen elektriğin yüzde 95'ine kadarı araca ulaşıyor. Bunun nedeni, özel çimentonun yüzde 90'a kadar elektronik hurda ve seramik ferritlerden gelen elektriksel olarak iletken parçacıklardan oluşmasıdır."
Kolombiyalı, fikrinin potansiyelini ancak trafiğin elektrifikasyonu ile fark etti ve yedi yıl önce Münih yakınlarındaki Oberhaching'de bir malzeme bilimcisi olan ortağı Ralph Lucke ile birlikte Magment'i kurdu.

Artık çözüm için harekete geçme zamanıydı. Bu sistem sayesinde elektrikli araçlara devasa bataryalar yerleştirmeye gerek kalmayacak. Çünü beton sistemiye daha küçük  bataryalar da ayni işi yapılabildiğinden, bu sadece araçların menziline fayda sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda kıt kaynakları da koruyacak.
Diğer bir avantaj: Diğer endüktif şarj teknolojileri, kırılmaya meyilli ve hepsinden önemlisi, üretimi çok pahalı olan nispeten küçük yer karoları veya bobinlerde çalışırken, manyetik malzeme normal çimento gibi işleniyor. Aynı zamanda son derece sağlam; çünkü metal partiküller arasındaki kimyasal bağ kum ve çakıldan bile daha güçlü.

Seri üretimi için Magnet, dünyanın en büyük yapı malzemesi üreticilerinden biri olan İsviçreli şirket Holcim AG ile işbirliği yapacak. 

Editör: Abdullah KURTAY