F1 Katar GP 2025: Verstappen McLaren’i Stratejiyle Mat Etti, Şampiyonluk Abu Dabi’ye Kaldı!

Lusail’de gece çökerken herkes aynı soruya kilitlenmişti: McLaren’in çift polü ve sprint zaferi mi, yoksa Verstappen’in şampiyonluk içgüdüsü mü kazanacaktı?

Cevap, 57 turun sonunda çok netti: Red Bull stratejiyle vurdu, Max Verstappen de bu fırsatı acımasızca değerlendirdi.

Katar GP’yi kazanan Hollandalı pilot, böylece şampiyonluk mücadelesini Abu Dabi’ye taşıdı.
Yarışı ikinci sırada bitiren Oscar Piastri ve dördüncü olan Lando Norris ise McLaren garajında hayal kırıklığıyla baş başa kaldı.

F1 Qatar Gp 2025 Kazanan VerstappenStart: Piastri roket kalktı, Verstappen Norris’i ilk virajda avladı

Işıklar söner sönmez Oscar Piastri kusursuz bir startla liderliğini korudu.
Arkasında ise şampiyona dengelerini değiştiren ilk hamle geldi: Verstappen, üçüncü cepten kalkıp ilk virajda Norris’in dışından dalarak ikinci sırayı aldı.

Norris, temas riskini büyütmemek için mantıklı olanı yaptı: Şampiyonluk düşüncesiyle ayağını çekti ve üçüncülüğe razı oldu. Kimi Antonelli müthiş bir çıkışla Russell’ı geçti, Mercedes cephesinde genç İtalyan yine parladı.

İlk turlarda tablo:

  1. Piastri
  2. Verstappen
  3. Norris
  4. Antonelli
  5. Sainz
  6. Alonso

Piastri önde çok erken bir ritim tuttu, ilk üç tur sonunda farkı 1.5 saniyenin üzerine çıkarmayı başardı. Norris ise Verstappen’in gerisinde kalınca lastiklerini kirli havada yormamayı tercih etti.

F1 Qatar Gp Red Bull GarajıGüvenlik Aracı Kararı: McLaren kumar oynadı, Red Bull cezayı kesti

Yarışın kırılma anı 7. turda geldi.

Nico Hülkenberg ile Pierre Gasly temas yaşadı; Hülkenberg duvara girdi, Gasly ise hasarla geriye düştü.
Sonuç: Güvenlik Aracı.

Burada strateji kitapları açıldı, simülasyonlar çalışmaya başladı. Çünkü: Pirelli’nin getirdiği özel kural gereği her lastik seti en fazla 25 tur kullanılabiliyordu. Yarış mesafesi 57 tur olduğundan en az iki pit stop zorunluydu.

Ve kararlar:

Verstappen dâhil tüm pilotlar (Esteban Ocon ikinci kez, bazıları daha sonra)
→ Güvenlik Aracı altında pite girdi, stratejik avantajı kaptı.

McLaren ise çok cesur –ve sonradan pahalıya patlayan– bir tercih yaptı:
Piastri ve Norris pistte kaldı. Yani yarış yeniden başladığında tablo şöyleydi:

Piastri (pit yok)

Norris (pit yok)

Verstappen (1 pit, stratejik üstünlük)

Arkada pite girenlerin hepsi taze lastikle, McLaren’ların “pit borcu” ise üstlerinde asılı kaldı.

Restart: McLaren tempo yapıyor ama Verstappen gölgede pusuda!

Yarış 11. tura yeniden başladı. Piastri restart’ı mükemmel yönetti, Norris’i DRS menzilinin dışına taşıdı.
Verstappen ise hem lastiklerini koruyor hem de McLaren’ların temposunu ölçüyordu.

Piastri farkı 1.5 → 2 → 3 saniyeye doğru büyütürken; Norris, arkasındaki Verstappen’i bir süre tutmayı başardı. Orta grubun kilit ismi Fernando Alonso oldu; arkasında adeta DRS treni oluştu ve bu sayede McLaren’ların pite girdikten sonra düşebileceği trafik şekillenmeye başladı.

McLaren’in planı açıktı:
“Önde temiz hava + yüksek tempo = Pite geç gir, son stintte taze lastikle herkesi yakala. ”Kağıt üzerinde mantıklıydı. Ama karşılarında bu hesapları cezalandırmayı çok iyi bilen bir isim vardı: Max Verstappen.

Orta Bölüm: McLaren ertele, Red Bull kilitle. Yarışın ortasına gelirken Piastri, Alonso treniyle arasına 20 saniyeyi bulan bir tampon koydu. Norris, takım arkadaşının birkaç saniye gerisinde kontrollü şekilde gidiyordu.

Verstappen, bu ikilinin arkasında lastiklerini sakince yöneterek; “Ben zaten pitimi yaptım, ikinci pitte de öne düşerim” senaryosunu işlemeye başladı.

Bu esnada; Isack Hadjar Racing Bulls ile yine çok güçlü bir yarış çıkarıyor, Carlos Sainz, Williams ile podyum potasını hiç bırakmıyordu. Kimi Antonelli, Norris’in temposuna yakın giderken Mercedes’in geleceği için büyük işaretler veriyordu.

McLaren cephesinde ise telsizlerden kararsızlık kokan mesajlar gelmeye başladı:

Piastri: “En iyi senaryo nedir?

Cevap olarak: “Simülasyon çalışıyor, biraz daha kal.

Bu arada Verstappen, farkı kontrollü biçimde tuttu. Yarışın psikolojik üstünlüğü yavaş yavaş Red Bull tarafına kaymaya başladı.

İkinci Pit Dalgası: Verstappen vuruyor, McLaren geç uyanıyor

Stratejinin ikinci perdesi 33. turda açıldı. Verstappen, ikinci zorunlu pitini yapıp, sert lastiğe geçti.
Böylece: → Yarışı tek bir pit penceresi daha kalmadan, rahat rahat sonuna kadar götürebilecek konuma geçti.

F1'de Kim Şampiyon Olur? Norris, Piastri ve Verstappen İçin Ne Gerekiyor?
F1'de Kim Şampiyon Olur? Norris, Piastri ve Verstappen İçin Ne Gerekiyor?
İçeriği Görüntüle

McLaren ise ısrarla pistte kaldı: Piastri, 43. turda pite geldi → sert lastik, Norris, 45. turda pite geldi → sert lastik, ama iş işten geçmişti! Verstappen bu süreçte 15 saniyeyi aşan bir liderlik kurmuştu. Piastri pite girip çıktığında artık gerçekçi hedefi izin verilen maksimum: 2.likti. Norris pite daha geç geldiği için, Sainz ve Antonelli’nin arkasında piste döndü. Üstüne bir de Norris’in pist dışına taşması ve “arabayı kontrol edin” mesajları, McLaren’in akşamını iyice gerdi.

Bu sırada: Ollie Bearman garip bir pit olayıyla (arka krikonun zamanlaması/teması) gerilere düştü ve daha sonra yarışı bıraktı. Alonso spin attı ama mucize eseri duvara değmeden yoluna devam etti. Hadjar iyi götürdüğü yarışı dramla bitirdi: yarışın sonunda gelen puanı götüren lastik patlaması ile.

F1 Qatar Gp 2025 PodyumFinal Turlar: Verstappen yürüdü, Sainz direndi, Norris kritik iki puanı kurtardı

Son 10 tura girildiğinde: Verstappen → rahat, kontrollü bir lider, Piastri → hız var ama fark eritmek için yeterli tur yok. Sainz → Williams’la sezonun ikinci podyumu için savunma modunda. Antonelli → kariyerinin ilk F1 podyumu için kokluyor. Norris → şampiyonluk için en azından birkaç puan daha peşinde. Hadjar’ın patlayan lastiğiyle orta grup karışırken, gözler öndeki üçüncü sıra savaşına çevrildi. Sainz, takım radyosundan ön tarafta bir parçanın koptuğunu, önden kayma yaşadığını söyledi.

Antonelli, Williams’ın arkasına kadar yaklaştı ama tam atak mesafesine giremeden lastikleri yoruldu. Norris ise arkadaki Mercedes’i sürekli zorladı; hem Antonelli’yi, hem lastiklerini, hem de sinirlerini test etti. Ve son darbeyi 56. turda Antonelli vurdu… kendine. Genç İtalyan, bir virajda hata yapıp genişe açılınca Norris, dördüncülüğü kapıp iki ekstra puanı cebine koydu.

Önde ise tablo değişmedi:
Verstappen, Katar gecesini domine ederek damalı bayrağı gördü. Damalı Bayrak: Zafer Verstappen’in, şampiyonluk yarışı Abu Dabi’ye kilitlendi

Yarış Sonu İlk Üç:

Max Verstappen – Strateji, tempo ve kriz yönetimi: üçü de tam isabet.

Oscar Piastri – Sprint + pole + yarışta hem liderlik hem de 2.lik, ama yüzü gülmüyor; çünkü bu tempoyla kazanılması gereken bir yarış, pit kararıyla kaçtı.

Carlos Sainz – Williams ile bir kez daha podyum; “en akıllı orta sınıf yarışı” ödülü ondaydı.

Norris’in 4.lüğü, şampiyonluk resmini tamamen değiştirmese de daralttı.
Antonelli 5., Russell 6., Alonso 7., Leclerc 8., Lawson 9., Tsunoda 10. sırada finişe geldi;
Hadjar patlayan lastikle puanları kaybetti.

Şampiyona Durumu: Üçlü düello, son perde Abu Dabi’de

Katar GP sonrası puan tablosu:

  1. Lando Norris – 408 puan
  2. Max Verstappen – 396 puan
  3. Oscar Piastri – 392 puan

Yani:

Norris’in 12 puanlık Verstappen, 16 puanlık Piastri avantajı var.

Abu Dabi için kaba tablo şöyle: Norris podyuma yakın bir sonuç alırsa hâlâ en güçlü aday. Verstappen’in Norris’in önünde, mümkünse galibiyetle bitirmesi şart. Piastri ise mutlaka kazanmak zorunda, üstüne Norris’in de ciddi puan kaybetmesini bekleyecek.

Katar, “McLaren’in çift pol + sprint zaferi sonrası işi bitiririz” yarışıyken, Red Bull’un ve Verstappen’in eline geçen devasa bir psikolojik momentum oldu.

Abu Dabi’de final tam anlamıyla: Norris, Verstappen, Piastri arasında tek kurşunluk final olacak!

FORMULA 1 KATAR GP'Sİ GENEL KLASMANI

Pos Pilot Zaman PIT
1 Max Verstappen Leader 2
2 Oscar Piastri +7.995 2
3 Carlos Sainz +22.665 2
4 Lando Norris +23.315 2
5 Kimi Antonelli +28.317 2
6 George Russell +48.599 2
7 Fernando Alonso +54.045 2
8 Charles Leclerc +56.785 2
9 Liam Lawson +60.073 2
10 Yuki Tsunoda +61.770 2
11 Alexander Albon +66.931 2
12 Lewis Hamilton +77.730 2
13 Gabriel Bortoleto +84.812 2
14 Franco Colapinto +1 Lap 2
15 Esteban Ocon +1 Lap 3
16 Pierre Gasly +1 Lap 2
17 Lance Stroll - 4
18 Isack Hadjar - 3
19 Oliver Bearman - 4
20 Nico Hulkenberg - -