egea cross hybrid test

Geçmişi 1920’li yıllara dayanan SW’lar, (şimdilerde bir çok üretici sadece Wagon kelimesini kullanıyor) bir zamanlar tüketicinin tercihlerinde ön sıralarda yer alıyordu. Sedanlarla kafa kafaya gittiği dönemlerde bile ailelerin bir numaralı tercihiydi SW’lar. Sonra gençlerin otomobillenmeye başlamasıyla tercihlerin önemli bir bölümü HB seçeneklere yöneldi. Şimdiyse SUV'lar trend... Aslında genel değerlendirme yaparken, bugün geldiğimiz noktada, SUV'lardan önce ve SUV'lardan sonra diye bakmak gerekiyor. Çünkü kan kaybı sadece Wagonlarda değil, HB ve Sedan tercihleri de SUV'lara yöneliyor.

egea cross hybrid test-goseli-2

SUV’lar insanların otomobil anlayışını bir anda değiştirdi

Malum son yıllarda SUV hakimiyeti tüm dünyayı sardı. En tutucu markalar bile ürün gamlarında SUV ağırlıklı seçenekler sunmaya başladı. Pazar, dünya genelinde SUV hakimiyetine geçti. Bu sevda ne kadar sürer, bekleyip göreceğiz. Bu bağlamda üreticilerin  SW seçenekleri de azalmaya başladı. Bazı markalar 'ortaya karışık tadında' coupe, crossover, HB görüntüsünü bir kasada toparlama becerisini göstererek, kendilerine farklı alanlar açtı.

Togg'un akıllı cihazı C SUV’u Arjantin kış testlerine Turkish Cargo taşıdı  Togg'un akıllı cihazı C SUV’u Arjantin kış testlerine Turkish Cargo taşıdı 

egea cross hybrid test-goseli-13

Hybrid Fiat Egea Cross Wagon'da neler var!

 SW bir araçtan alınacak keyif, bana göre SUV araçların çok azında var. Özellikle doğaya aşık biriyseniz, kamp yaşamını seviyorsanız... Abartı peşinde değilseniz, hayvan severseniz, sürekli bagajınızda bir takım alet edevat bulundurmak zorundaysanız SW’lar sizin için biçilmiş kaftan. Bu kısa girişten sonra şimdi gelelim bizim konuğumuz, Hybrid Fiat Egea Cross Wagon’a…

egea cross hybrid test-goseli-9

Öncellikle hiç lafı evirip- çevirmeden, doğrudan söyleyeyim. Bugün ben; bir araç alacak olsam, ilk sıradaki tercihim Egea Cross Wagon’dan yana olurdu. Çünkü hiç beklemediğim özellikler sunuyor.

egea cross hybrid test-goseli-5

1,5 litrelik 4 silindirli turbo benzinli FireFly motor ile 48-Volt bataryaya sahip 15 kw’lık elektrik motorun sinerjisi

Egea Cross Wagon Hybrid, performansını yeni nesil 130 HP güç ve 240 NM torka sahip, 1,5 litrelik 4 silindirli turbo benzinli FireFly motor ile 48-Volt bataryaya sahip 15 kw’lık elektrik motorun sinerjisinden alıyor. Egea Hybrid’de BSG (Belt Start Generator) ve 15KW’lık elektrikli motor 130 beygirlik içten yanmalı motoru destekliyor.

egea cross hybrid test-goseli-8
EgeaCross Wagon Hybrid'de, yeni güç aktarma organları sayesinde içten yanmalı motorun ısınma fazında oluşan yakıt tüketimi ve emisyonun düşürülmesi sağlanıyor. Egea’daki hibrit teknolojisi; aracın sessiz, akıcı, yakıt harcamadan, %100 elektrikli modda kalkış yapabilmesine (e-launch) ve düşük devirde tamamen elektrikli modda ilerlemesine (e-creep) imkan sağlıyor.

egea cross hybrid test-goseli-4

Egea Cross Wagon Hybrid, sadece elektrik motorunun gücü ile yoğun ve sıkışık trafikte kısa mesafelerde gaz pedalına basmadan ilerleyebiliyor (e-queueing). Egea Hybrid tamamen elektrik modunda park edilebiliyor (e-park). Hem frenleme hem de yavaşlama esnasında enerji geri kazanımı ile bataryasını şarj edecek şekilde geliştirilen Hibrit Egea, performanstan ödün vermediği gibi maksimum sürüş konforu sağlıyor.

egea cross hybrid test-goseli-11

7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman

7 ileri çift kavramalı otomatik vitesli Egea Cross Wagon Hybrid, 0-100 km hızlanmasını 8,6 saniyede tamamlıyor. 7 ileri şanzımanın ıslak çift kavraması sayesinde kayıpsız tork aktarımı ve vites geçişlerini hızlı ve pürüzsüz sağlıyor. Bu özellik yakıt tüketiminde de önemli bir avantaj sağlıyor. Katalog verilerine göre şehir içi kullanımda 100 km.de 5,0 lt’lik (WLTP) tüketim değerine ulaşıyor. Test sürecinde bu orana yakın bir tüketim değerine ulaştığımızı söyleyebilirim.

egea cross hybrid test-goseli-1

Bu arada Egea’daki hibrit teknolojisi, sürüş sırasında benzinli motoru tamamen kapatarak WLTP çevriminin yüzde 47’sinin benzinli motor çalıştırılmadan tamamlanabilmesini sağlıyor. Yine katalog verilerine göre şehir içi çevrimde bu oran yüzde 62’ye kadar çıkabiliyor. Sonuç olarak, yeni 48-Volt hibrit benzinli motor, şehir içi kullanımda hem benzinli, hem de dizel motorlara oranla daha düşük yakıt sarfiyatı sağlıyor. Tüm bu özellikleriyle sınıfındaki en gelişmiş 48-Volt hibrit motor seçeneğini sunuyor, diyebiliriz.

egea cross hybrid test-goseli-3

Güvenlik sistemleriyle de öne çıkıyor

İleri sürüş destek sistemleri (ADAS) ile donatılan hibrit motorlu Egea Cross Wagon, ‘Trafik İşareti Tanıma Sistemi’, ‘Akıllı Hız Asistanı’,’ Şerit Takip Sistemi’, ‘Sürücü Yorgunluk Uyarı Sistemi’, ‘Akıllı Uzun Far’ gibi güvenlik donanımlarıyla sürüşü hem güvenli hem de keyifli hale getiriyor. Ayrıca; “Anahtarsız giriş ve çalıştırma”, “kablosuz akıllı telefon şarjı”, “kablosuz multimedya bağlantısı” ve ‘Kör Nokta Uyarı Sistemi’ ile “otomatik bagaj açma sensörü” gibi özellikleriyle sınıfında öne çıkıyor. 

egea cross hybrid test-goseli-10

Cross stilini yaşamak

Egea Cross Wagon'a hangi cepheden bakarsanız bakın, spor çizgiler görüyorsunuz. Ön bölüm, arka bölüm ve yanlar. Adeta her detayda sportif bir ayrıntı gizli.

egea cross hybrid test-goseli-7

1818 mm genişliği, 4583 mm uzunluğu ve 1548 mm yüksekliğine bir de 550 litre bagaj (koltuklar yatırıldığında bu oran katlanıyor) kapasitesi eklediğinizde Fiat Egea Cross Wagon'un karnesine + olarak ekleyeceğimiz detaylar olarak öne çıkıyor. Yeni ön ve arka LED farlar, Cross tavrını yansıtan siyah çamurluk ve kaplamalar. Özel tasarım tampon ve sis farları, 17 inç alaşımlı elmas kesim jantlar,  önde daha belirgin yeni krom Fiat logosu, parlak siyah ön ızgara ve çerçeve. İçeri girdiğinizde, krom parçalı deri direksiyon, 10 inç tablet ekran, 7 inç dijital gösterge paneli, deri/kumaş tasarımlı kultuklar, kablosuz telefon şarjı, anahtarsız giriş ve çalıştırma, arkada USB portu, aktif ızgara kapatma. Kablosuz Apple carplay, kablosuz Android auto, park sensörü ve ısıtmalı ön koltuklar. İç hacim konusunda ise oldukça cömert. Hem ön hem de arka yolculara geniş bir diz mesafesi sağlıyor.

egea cross hybrid test-goseli-12

Kusursuz sürüş deneyimi

Fiat Egea Cross Wagon'la geçirdiğimiz 4 günlük deneyimde rahatsız eden bir detay yaşamadık, diyebilirim. Ne park etme sorunu, ne ivmelenmede sıkıntı ne de vites geçişlerinde bir sıkıntı yaşamadım. 1380 kg ağırlığına rağmen yeterli tork ve performansı sayesinde ani ataklarda da sürücüsünü üzmüyor. 

Fiat Egea Cross Wagon Hybrid alınır mı?

Egea Cross Wagon günümüz koşullarında ulaşılabilir fiyatıyla beklentileri fazlaca karşılıyan özelliklere sahip. Tam bir aile otomobili. Hibrit teknolojisi ile ekonomi sağlıyor. Cross özellikleriyle de fark edilen bir araç olarak öne çıkıyor.