Michelin, Euro 7 Yönetmeliği’nin çevresel hedeflerini desteklediğini ve lastik aşınmasından kaynaklanan partikül emisyonlarının azaltılmasında güvenilir test yöntemlerinin hayati rol oynadığını açıkladı.
Avrupa Birliği’nin 2024’te kabul ettiği Euro 7 yönetmeliği, ilk kez lastik aşınmasından kaynaklanan partikül emisyonlarına sınır getirdi. Avrupa’da kara yolu taşımacılığı her yıl yaklaşık 500 bin ton lastik aşınma partikülü üretiyor. Ancak üreticilerin kullandığı malzemelere göre emisyon miktarı dört kata kadar değişebiliyor.
Michelin, çevreyi en az kirleten lastikleri belirlemek için gerçek sürüş koşullarına dayalı test yönteminin kullanılmasını savunuyor. Bu yöntemin, Alman otomobil kurumu ADAC tarafından yapılan testlerle de doğrulandığı belirtiliyor. Buna karşılık laboratuvar ortamına dayalı alternatif yöntemin manipülasyona açık ve güvenilirlikten uzak olduğu vurgulanıyor.
ADAC’ın 2025’te yayımladığı çalışmaya göre Michelin lastikleri, diğer premium üreticilere kıyasla ortalama %26 daha az aşınma partikülü salıyor. Michelin, 2030 yılına kadar tüm ürün gamında Euro 7’ye uyum sağlayacağını duyurdu.
Michelin Yönetim Kurulu Başkanı Florent Menegaux konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Avrupa, ya çevre yararına inovasyonu ve sıkı standartları destekleyecek ya da yönetmeliğin etkinliğini zayıflatan tavizleri kabul edecektir” ifadelerini kullandı.