Monza’da İnce İşçilik: Verstappen geri aldı, tuttu, kazandı
F1 İtalya GP Monza’da Max Verstappen, starttaki yer iadesi sonrası liderliği geri alıp damalı bayrağı gördü. Norris ikinci, Piastri üçüncü oldu. McLaren’da yavaş pit stop ve takım emri yarışa damga vurdu.
Verstappen Monza’da Liderliği Geri Aldı, Zaferi Bırakmadı
İtalya GP’de Max Verstappen, starttaki tartışmalı hamle sonrası yerini Norris’e iade etti ama tur 4’te yaptığı cesur atakla kontrolü yeniden ele geçirdi. Red Bull pilotu, McLaren ikilisi Norris–Piastri’nin baskısına rağmen Hız Tapınağı’nda damalı bayrağı ilk gören isim oldu.
Tur Tur Gelişmeler – Monza GP 2025
📌 Tur 1: Startta Norris çimenlere taştı ama liderliği aldı. Verstappen keserek öne geçti, sonra yerini iade etti. Piastri–Leclerc yakın teması tribünleri ayağa kaldırdı.
📌 Tur 4: Verstappen, DRS yardımıyla Norris’i dıştan geçti. Liderliği geri aldı ve farkı açmaya başladı.
📌 Tur 19–20: Norris küçük bir hatayla çakıllara daldı, Verstappen en hızlı turu kaydetti. Alonso’nun süspansiyon arızasıyla yarışı sona erdi.
📌 Tur 26: Alonso pit yoluna geldi, “süspansiyon kırıldı” diyerek telsizi kapattı. Red Bull önde, McLaren ikilisi arkada stabil kaldı.
📌 Tur 38: Verstappen pitten çıktı, Norris liderliği devraldı. Red Bull stratejisi “erken dur” üzerine kuruldu.
📌 Tur 47: Norris’in 5.9 sn’lik yavaş pit stopu, Piastri’yi öne taşıdı. McLaren garajında şaşkınlık…
📌 Tur 49: Takım emri geldi: Piastri, Norris’e yol verdi. Şampiyona tablosu gözetildi, Norris tekrar ikinci sırada.
📌 Tur 53: Verstappen farkı 19 saniyeye çıkardı. Damalı bayrağı rahat şekilde gördü, McLaren ikilisi podyumu tamamladı.
Start: İade edilen liderlik, geri alınan kontrol
Işıklar söner sönmez Monza tarzı kaos: Norris çimenlere taşsa da çizgide tuttu, Verstappen ilk şikanı kesince yerini geri verdi. Ama Red Bull’un ritmi yerindeydi; tur 4’te dıştan cesur bir frenle liderliği kalıcı biçimde aldı.
Orta bölüm: “Metronom” tempoda farkı yazdı
Temiz havayı bulan Verstappen, tur üstüne tur metronom gibi çalıştı. McLaren ikilisi Norris–Piastri arkasında Ferrariler (Leclerc–Hamilton) ve Russell’lı Mercedes baskı denedi; fakat strateji penceresi tek stopa kilitliydi, “undercut” için şans azdı.
McLaren’ın talihsiz anı ve takım oyunu
Tur 47: Norris’in piti 5.9 sn’ye uzadı; Piastri öne geçti.
Tur 49: Garaj, “adil oyun” diyerek sıralamayı eski haline çevirdi; Piastri takım arkadaşını ikinci sıraya bıraktı. Norris, şampiyonluk matematiğinde üç puanı geri kazandı.
Formula 1 Pirelli Gran Premio D’Italia 2025 – Yarış Sonucu
(Autodromo Nazionale Monza | 05–07 Eylül 2025 | 53 Tur)
Poz. | No | Pilot | Takım | Turlar | Süre / Sebep | Puan |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 53 | 1:13:24.325 | 25 |
2 | 4 | Lando Norris | McLaren | 53 | +19.207s | 18 |
3 | 81 | Oscar Piastri | McLaren | 53 | +21.351s | 15 |
4 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 53 | +25.624s | 12 |
5 | 63 | George Russell | Mercedes | 53 | +32.881s | 10 |
6 | 44 | Lewis Hamilton | Ferrari | 53 | +37.449s | 8 |
7 | 23 | Alexander Albon | Williams | 53 | +50.537s | 6 |
8 | 5 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | 53 | +58.484s | 4 |
9 | 12 | Kimi Antonelli | Mercedes | 53 | +59.762s | 2 |
10 | 6 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 53 | +63.891s | 1 |
11 | 55 | Carlos Sainz | Williams | 53 | +64.469s | — |
12 | 87 | Oliver Bearman | Haas | 53 | +79.288s | — |
13 | 22 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | 53 | +80.701s | — |
14 | 30 | Liam Lawson | Racing Bulls | 53 | +82.351s | — |
15 | 31 | Esteban Ocon | Haas | 52 | +1 tur | — |
16 | 10 | Pierre Gasly | Alpine | 52 | +1 tur | — |
17 | 43 | Franco Colapinto | Alpine | 52 | +1 tur | — |
18 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin | 52 | +1 tur | — |
NC | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin | 24 | DNF (Süspansiyon) | — |
NC | 27 | Nico Hulkenberg | Kick Sauber | 0 | DNF (Formasyon) | — |
Güçlü puan avcıları ve talihsizlikler
Albon (P7): “Temiz yarış + isabetli strateji”yle puanları söktü.
Bortoleto (P8) ve Antonelli (P9): Gençlik–hata payı çizgisinde sağlam skor.
Hadjar (P10, pit alanından): Sessiz tırmanış, tatlı bir puan.
Alonso (DNF, tur 26): Süspansiyon arızası; Hülkenberg (DNS): formasyon turunda teknik problem.