Mattia Binotto-Carlos Sainz

Ferrari, sıralama turlarında gerçekten mükemmel bir takım çalışması yaptı ve bu çalışmanın karşılığını Carlos Sainz'in pole pozisyonu ile aldı. Scuderia Ferrari, Carlos Sainz ile Spa-Francorchamps'da pazar günü saat 16.00'da startı verilecek olan Belçika Grand Prix'sinde pole pozisyonundan başlama hakkını kazandı. Cumartesi günü gerçekleşen 3 sıralama seansı aslında 20 sürücüden yedisinin alacağı grid cezalarından büyük ölçüde etkilendi. Bunlar arasında günün en hızlı turunu atan Max Verstappen ve 16. sıradan başlayacak olan Charles Leclerc de vardı. Ancak bu durumdan en çok yararlanan F1-75'in potansiyelini en iyi şekilde kullanan Carlos Sainz oldu. Ferrari ekip çalışması ile Carlos Sainz'in sıralama turlarının son seansı olan Q3'ü; ikinci Red Bull sürücüsü Sergio Perez'in önünde bitirmek için mükemmel bir iş çıkardı. Takım çalışmasında Sainz'e hava koridoru sağlayan diğer Scuderia Ferrari sürücüsü Leclerc'in katkısı büyük oldu.

leclerc-7

Takım çalışması iyi sonuç verdi

İkinci sıralama seansından itibaren Scuderia Ferrari, sürücüleri arasında üretken olduğunu kanıtlayan bir işbirliğini harekete geçirdi. Q2'de Leclerc, Sainz'dan birkaç dakika sonra ilk denemesine çıktı ve ısınma turunda ona hava koridoru sağladı.  Sainz, üçüncü sektörde bu kez Leclerc'e hava koridoru sağladı ve böylece takım arkadaşıyla ödeşmiş oldu. Q3'te de takımın planı aynen uygulandı. Leclerc, Sainz'a ilk turda yine bir hava koridoru sağladı ve İspanyol pilot elde ettiği 1'44”297' derecesiyle Verstappen'in ardından en hızlı zamana imza attı. Bu derece Sainz'i ikinci sıraya yerleştirdi ve Sergio Perez'in önüne geçti. Leclerc ise 1'44”553'lük bir zaman elde etti. Monacolu sürücü grid cezası  nedeniyle  Hollandalı Verstappen'in hemen arkasında 16. sıradan start alcak olmasına rağmen, genel olarak en hızlı dördüncü pilot oldu. Q3'teki  son haklarında ne Sainz, ne de Perez zamanlarını geliştiremediler. Bu sonuçlarla İspanyol sürücü grid cezası almayan sürücülerin zirvesine çıkarak pole pozisyonundan başlama hakkını kazandı. Carlos Sainz Formula 1 ve Ferrari kariyerindeki ikinci pole pozisyonunu alırken;  Scuderia Ferrari ise 239. pole pozisyona ve 2022 sezonunun dokuzuncu pole pozisyonuna imza atmış oldu.

Formula 1'de Ferrari Leclerc ile kazanmaya devam ediyor! Formula 1'de Ferrari Leclerc ile kazanmaya devam ediyor!

Pole pozisyon Sainz'e şans getirecek mi!

Belçika GP'sinin her sonuca açık bir yarış olması bekleniyor,.. Evet, başlangıç ​​pozisyonu Sainz'in sahip olabileceği en iyi pozisyon ama birincilik için Verstappen, Leclerc ve Perez'in kazanmaya ihtiyacı var. Çünkü adı geçen üç pilot da şampiyonluk potasından uzaklaşmak istemiyor. Sainz'in işi çok zor olacak. Ön sıradaki sürücüler  en büyük şansa sahip, ancak cezaları nedeniyle daha geriden başlayan sürücüler,  geçiş hareketlerini en iyi yapabilen pilot özellikleri sayesinde ön sıraya çabuk yükselme şansına sahipler. 

NE DEDİLER?

Carlos Sainz (#55): Charles ile birlikte mükemmel bir ekip çalışması yaptık

"İyi bir sıralama turu geçirdik ve Spa'da pole pozisyonunda başladığım için mutluyum. Bugünün hedefi buydu ve Charles ile birlikte mükemmel bir ekip çalışmasıyla bunu başardık. Şimdi kendimize odaklanmalı ve yarışta rakiplerimizi arkamızda tutacağımızdan emin olmalıyız.
Bu hafta sonu performansları çok güçlü olduğundan, özellikle başlangıçta onları savunmak kolay olmayacak. Takıma yeni bir galibiyet getirmek için elimizdeki her şeyle savaşacağımız bir yarışa hazırım. Yarış hızı açısından, rekabetçi olmamız gerektiğini düşünüyorum."

Charles Leclerc (#16): Aramızdaki farka baktığımızda kolay bir yarış olmayacağını görüyoruz

"Rakiplerimiz hafta sonu başından beri çok hızlılar ve bugün aramızdaki farka baktığımızda kolay bir yarış olmayacağını görüyoruz.
Yarın için net bir hedefim yok; istediğim sonucu maksimize etmek istiyorum. Dün yarış hızımız oldukça iyiydi, bu yüzden umarım, iyi bir kalkışla  ve çok sayıda geçişle, çabucak geri dönüp cephede savaşabiliriz."

Laurent Mekies (Sportif Direktör): Pilotlarımız birlikte süper bir iş çıkardılar

"Çok yoğun ve karmaşık bir sıralama turuydu. Bu öğleden sonra çok güçlü rakiplerimiz vardı, özellikle Verstappen. Ama günün sonunda, ne Max ne de Charles ön sırada yer almak için savaşamadı çünkü ikisinin de grid cezası var, bu yüzden sadece Carlos ile uygun sıralama çalışmalarımızı yapabildik.
Sıralama seansları çok sıkıydı ve Carlos'u pole taşımak için Charles ve Carlos birbirlerine destek olurken; oldukça fazla ekip çalışması gerektirdi. Birlikte süper bir iş çıkardılar ve ekip onları mükemmel bir uygulama ile destekledi.
Charles ile öncelik, bugün cezaları olan diğer araçları yenmekti ve en sonunda, mümkün olan en yüksek konumu elde etmek için onu üçüncü çeyrekte yeni bir yumuşak lastik setiyle çalıştırmaya karar verdik. Bu, ona yarına, sahada güçlü bir şekilde savaşması için çok sağlıklı yeni bir lastik imkanı bırakıyor.
Birinci sırayı savunmak için tüm becerilerini kullanmak zorunda kalacak olan Carlos için yoğun bir yarış olacak."