Sezonun son sıralama seansı Abu Dabi’de nefesleri kesti. Max Verstappen, Yas Marina’da 1:22.207’lik turuyla pole pozisyonunu alırken, şampiyona lideri Lando Norris ikinci, Oscar Piastri ise üçüncü sıraya yerleşti. Üçlü final öncesi kartlar yeniden dağıldı; pazar günü sadece yarış değil, bir dünya şampiyonluğu kazanılacak.

Verstappen’den Abu Dabi’de “şampiyonluk modu” turu

24 yarışlık maratonun son duraklarından Yas Marina Pisti, cumartesi akşamı klasik Verstappen imzası gördü.
Red Bull pilotu, Q3’te gelen 1:22.207’lik turuyla Lando Norris’e 0.201 saniye, Oscar Piastri’ye ise sadece birkaç yüzdelik farkla üstünlük kurdu.

Max Verstappen;“İnanılmaz mutluyum, birincilikteyiz. Kontrol edebileceğimiz tek şey bu,”
diyerek, pazar gününe mümkün olan en iyi senaryoyla başlamanın altını çizdi.

Bu pole, Verstappen’in sezon boyunca aldığı sekizinci (Sprint’ler dahil dokuzuncu) polü. Daha da önemlisi: Yas Marina’da son 10 yıldır yarış hep pol pozisyonundan kazanıldı ve bu 10 senenin 7’sinde ilk sıra, starttaki dizilişi korudu. Kâğıt üzerinde avantaj açık: finali belirleme gücü şimdi Verstappen’in elinde.

Norris: Şampiyona lideri ama duvarın dibinde

Lando Norris, seansa girerken Verstappen’in 12 puan önündeydi. Abu Dabi’de pole’ü kaçırsa da, ön sıradaki yerini korudu ve doğrudan rakibinin yanına yerleşti:

Max iyi iş çıkardı, tebrikler. Biz de elimizden geleni yaptık, çok kötü bir gün değil. Yarın kazanmaya çalışacağım, hedef hâlâ bu” dedi Norris.

İngiliz pilotun durumu net: Verstappen kazanır ve Norris 2. veya 3. olursa, şampiyonluk hala el değiştirmeyebilir. Ama startta Verstappen’in arkasına sıkışıp Piastri’ye de geçilirse, psikolojik üstünlük ve matematik bir anda Red Bull’a kayabilir.

Dolayısıyla Norris için bu pole kaybı dramatik olmasa da, pazar günü ilk viraja kadar olan metreler dünya şampiyonluğu değerinde.

Piastri: Ritmi buldu ama matematik ağır

Oscar Piastri, sıralama boyunca adım adım ritmini yükseltti. Q1’de attığı güçlü turdan Q3’teki son denemesine kadar hep çizgiyi zorladı ve sonunda takım arkadaşının sadece 0.029 saniye arkasında, üçüncü sırayı aldı.

Q1’de attığım turla sonunda ritim bulduğumu hissettim, Q3’teki son turda da arabada fazla bir şey bırakmadım” diyen Piastri, hız olarak yeniden en üst seviyede olduğunu gösterdi.

Ancak Avustralyalı’nın problemi hız değil, denklem: Norris’in 16 puan gerisinde. Şampiyon olabilmek için büyük olasılıkla yarışı kazanması ve Norris’in puan tablosunda ciddi kayıp yaşaması gerekiyor. Yani Piastri, hız olarak final üçlüsünün içinde; ama kaderi %100 kendi ellerinde değil.

Red Bull’un satranç hamlesi: Tsunoda ile tow oyunu

Q3’ün ilk çıkışlarında Red Bull, tüm kartlarını açık oynadı.
Yuki Tsunoda, eski spek tabanla piste çıkmasına rağmen, tamamen Verstappen’e “tow” (hava koridoru) sağlamak üzerine konumlandırıldı. Japon pilot önden temiz hava açarken, Verstappen arkasında maksimum düzlük hızı yakaladı.

Bu hamle, ilk haklarda Red Bull’a net pist avantajı sağladı; McLaren cephesi ise “tam tersi” bir stratejiyle, temiz hava + dengeli lastik kullanımı tercih etti. Son haklarda tekrar sahaya çıkan Tsunoda ve Red Bull, artık pazar günkü yarışta da bu takım oyununu Verstappen lehine nasıl kullanabileceklerini hesaplıyor.

Grid önü şöyle şekillendi:

Max Verstappen – Red Bull

Lando Norris – McLaren

Oscar Piastri – McLaren

George Russell – Mercedes

Bu diziliş, Verstappen’e hem savunma hem “Norris’i arkaya çekme” ihtimali için geniş bir taktik alan açıyor.

Mercedes ve Russell: McLaren ikilisini bozabilecek tek isim?

George Russell, kağıt üstünde “dışarıdan şampiyonluk savaşına müdahale edebilecek” tek isim konumunda. Q2’de ve Q3’te ufak hatalar yapsa da, Mercedes’in ayarları yarış temposuna göre şekillendirdiği mesajı pite sık sık verildi.

Russell;“Tur biraz dağınıktı ama dördüncü sıra kötü değil” diyerek, hem kendi performansının hem de potansiyelinin farkında olduğunu gösterdi. Arkasında Charles Leclerc, önünde üç şampiyonluk adayı varken Russell’ın hamle alanı çok geniş:

Startta iç çizgide iyi kalkarsa, McLaren’lerden birinin önüne geçebilir. Ya da yarış içinde strateji + lastik avantajıyla Pozisyon 2–3 bandına sızarak Norris–Verstappen–Piastri dengesini tamamen bozabilir.

Alonso, Bortoleto ve Hadjar: Orta grubun “gizli finali”

Ön tarafta şampiyonluk savaşı yaşanırken, orta grupta da adeta mini bir final var.

Fernando Alonso – P6: Aston Martin, sezonu zor başlayan ama son bölümde toparlayan ekiplerden. Alonso’nun yine sıralamada “fazlasını” alması, pazar günü stratejiyle ilk 5’i zorlayabileceği anlamına geliyor.

Gabriel Bortoleto – P7: Kick Sauber adına muazzam bir iş. Q1 ve Q2’de sürekli üst sıraları zorlayan Bortoleto, son Q3 ataklarında da hatasız kalarak gridde orta grubun liderlik koltuğuna oturdu.

Isack Hadjar – P9 & Yuki Tsunoda – P10: Racing Bulls cephesinde Hadjar bir kez daha hızını kanıtladı. Tsunoda ise tow görevi ve eski zeminle Q3’e kalarak “takım oyuncusu” rolünü üstlendi. İkili, takımlar ve sürücüler klasmanındaki pozisyon savaşında belirleyici olabilir.

Arada Esteban Ocon (P8) ise Haas’ın sezon sonu atağının taşıyıcısı. Monaco’dan bu yana ilk kez Q3 yapan Ocon, hem takımın bütçe savaşı hem de sürücülük piyasasındaki geleceği için kritik bir vitrine çıkıyor.

Hamilton için kabus sezon sonuna taşındı

Habere damga vuran tablo kadar, haberin satır aralarında kalan isim de önemli: Lewis Hamilton. Ferrari pilotu, üst üste üçüncü kez Q1’de elendi. Sadece Sprint haftasonlarını dahil edersek Qatar’da da benzer bir tablo vardı; Abu Dabi’de de FP3 kazasının ardından rebuilt şasiyle piste çıkan Hamilton, bu kez sıralamada hata yapınca kendini yine ilk eleme diliminde buldu.“Turun büyük kısmı geçmek için yeterliydi, sadece tamamlayamadım. Takım harika iş yaptı, daha iyisini hak ediyor,” sözleri, hem kendi hem de Ferrari’nin içinde bulunduğu sıkışmışlığı özetliyor. Scuderia cephesinde Leclerc’in P5’e yerleşebilmiş olması, Hamilton’ın sonuç kağıdını daha da ağır gösteriyor.

Sainz, Antonelli ve Bearman: Q2’de kalanlar

Q2, bazı isimler için tam anlamıyla bir mayın tarlasıydı:

Ollie Bearman – P11: Hafta boyu Haas ile olağanüstü turlar atan Bearman, Q2’nin son anlarında sadece 0.007 saniye ile Q3’ü kaçırdı. Performans olarak ilk 10’luk, ama rakamlar acımasız.

Carlos Sainz – P12: Williams’la iyi bir ivme yakalayan Sainz, gridin “gizli yıldızlarından” biri olmayı sürdürse de, bu kez son bölümde piste koyacak ekstra zaman bulamadı.

Kimi Antonelli – P14: Mercedes’in genç yıldızı, hafta sonu boyunca arka taraf tutuşu ve balans konusunda şikâyetçiydi; Q2’de “arkayı hissedemiyorum” diyerek telsizden durumu özetledi. Seansa giremeyince, pazar günü yükseliş odaklı bir yarış onu bekliyor.

Bu üçlü, pazar günü ters strateji + pist üstü ataklarla gridin ön tarafını rahatsız edebilecek kapasitede.

Hamilton, Albon, Hulkenberg, Gasly, Colapinto: Q1’de kalanlar

Q1 elenenler:

Abu Dabi’de Tarihi F1 Finali: Norris–Verstappen–Piastri
Abu Dabi’de Tarihi F1 Finali: Norris–Verstappen–Piastri
İçeriği Görüntüle

Lewis Hamilton

Alex Albon

Nico Hülkenberg

Pierre Gasly

Franco Colapinto

Özellikle Ferrari ve Williams cephesi, bu sonuçlarla yarışa savunma psikolojisiyle girmek zorunda kalacak. Hülkenberg ve Colapinto için ise iş, daha çok takım savaşlarındaki küçük puan ihtimallerine indirgenmiş durumda.

Pazar günü: Senaryo sadece hızlı olanı değil, cesur olanı da ödüllendirecek

Şampiyona tablosu yarış öncesi şöyle:

  1. Lando Norris – 408 puan
  2. Max Verstappen – 396 puan
  3. Oscar Piastri – 392 puan

Basitçe: Norris, kazanırsa tartışmasız Dünya Şampiyonu. Verstappen’in şansı, Norris’in önünde finiş görmekten geçiyor. Piastri’nin tek şansı yarışı kazanıp, Norris ve Verstappen’in ciddi puan kaybetmesi.

Verstappen’in “gerekirse Norris’i Piastri’nin menziline çekme” ihtimali, Russell’ın startta pozisyon kazanma şansı, McLaren’in olası takım emri senaryoları… Hepsi birer varsayım; ama bir gerçek var:

Abu Dabi startında sadece 20 araç değil, üç ayrı kariyer kırılma noktası aynı anda kalkış yapacak.

Formula 1 Abu Dabi GP 2025 sıralama sonuçları

Poz. No Sürücü Takım Q1 Q2 Q3 Turlar
1 1 Max Verstappen Red Bull Racing 1:22.877 1:22.752 1:22.207 18
2 4 Lando Norris McLaren 1:23.178 1:22.804 1:22.408 17
3 81 Oscar Piastri McLaren 1:22.605 1:23.021 1:22.437 17
4 63 George Russell Mercedes 1:23.247 1:22.730 1:22.645 18
5 16 Charles Leclerc Ferrari 1:23.163 1:22.948 1:22.730 18
6 14 Fernando Alonso Aston Martin 1:23.071 1:22.861 1:22.902 18
7 5 Gabriel Bortoleto Kick Sauber 1:23.374 1:22.874 1:22.904 21
8 31 Esteban Ocon Haas F1 Team 1:23.334 1:23.023 1:22.913 18
9 6 Isack Hadjar Racing Bulls 1:23.373 1:22.997 1:23.072 18
10 22 Yuki Tsunoda Red Bull Racing 1:23.386 1:23.034 - 17
11 87 Oliver Bearman Haas F1 Team 1:23.254 1:23.041 - 11
12 55 Carlos Sainz Williams 1:23.187 1:23.042 - 12
13 30 Liam Lawson Racing Bulls 1:23.265 1:23.077 - 14
14 12 Kimi Antonelli Mercedes 1:22.894 1:23.080 - 12
15 18 Lance Stroll Aston Martin 1:23.316 1:23.097 - 15
16 44 Lewis Hamilton Ferrari 1:23.394 - - 9
17 23 Alexander Albon Williams 1:23.416 - - 6
18 27 Nico Hülkenberg Kick Sauber 1:23.450 - - 9
19 10 Pierre Gasly Alpine 1:23.468 - - 9
20 43 Franco Colapinto Alpine 1:23.890 - - 9