Formula 1 takviminin yaz arasından sonraki ilk durağı, Kuzey Denizi kıyısında rüzgârın, kumun ve stratejilerin yarışı şekillendirdiği Zandvoort Pisti olacak.

Bu haftaki Hollanda Grand Prix’si, Pirelli için tarihi bir dönüm noktası anlamına geliyor. İtalyan lastik devi, 1950’den bu yana süregelen Formula 1 serüveninde 500. Grand Prix’sini kutlamaya hazırlanıyor. Ancak Zandvoort’ta bu kutlama sadece geçmişi değil, geleceğe dair büyük strateji savaşlarını da işaret ediyor.

Pirelli'nin 500. Gp’siPirelli'nin 500. GP’si: Tarih Yazmaya Devam

Pirelli’nin hikâyesi, 13 Mayıs 1950’de Silverstone’da başlayan ilk Dünya Şampiyonası yarışıyla başladı. O gün Alfa Romeo ve Maserati’ye sağladığı lastiklerle Giuseppe Farina’ya zafer kazandıran marka, tam 75 yıllık rekabetin simgesi oldu. Bu hafta sonu tüm takımların lastiklerinde özel 500 GP logosu olacak, Monza’daki bir sonraki yarışta ise FIA, Formula 1 ve Pirelli yöneticilerinin katılacağı büyük bir kutlama yapılacak.

Hollanda Gp'sinin Favori Takımı Mclaren Mi Olacak?Zandvoort Pisti: Kıyıdaki Arenada Zorlu Virajlar

Zandvoort, 4.259 km uzunluğu, dar yapısı ve düşük tutuş seviyeleriyle takımların mühendislik sınavı olacak. 14 virajdan özellikle ünlü Tarzanbocht (1. viraj) ve 18 derecelik eğime sahip son viraj, lastiklerde inanılmaz yükler oluşturuyor. Pist, kum fırtınaları ve kıyı rüzgârları nedeniyle sürekli değişen bir zemine sahip. Geçiş şansı sınırlı, bu yüzden sıralama turları yarış kaderini belirleyen en kritik seans olacak.

Hollanda Grand Prix’sinde Pilotları Zor Bir Sınav BekliyorLastik Stratejileri: Çifte Pit Stop Yolda

Bu yıl Pirelli, C2 (Sert), C3 (Orta) ve C4 (Yumuşak) bileşiklerini takımlara sundu. Geçen yıla göre bir adım daha yumuşak hamurlar seçilerek, iki pit stoplu strateji olasılığı artırıldı. Ayrıca FIA’nın pit şeridi hız limitini 60 km/s’den 80 km/s’ye çıkarması, pit sürelerini kısalttığı için stratejik esneklik sağlıyor.

Mclaren Hollanda Gp'sine Büyük Bir Moral Ile BaşlayacakGeçen yılın verileri:

  • 16 pilot orta lastiklerle başladı.
  • Yarışta %75 oranında tek pit stop tercih edildi.
  • Hulkenberg, sert lastikte 57 tur ile dayanıklılık rekoru kırdı.
  • Piastri, orta lastikte 33 tur çıkararak en iyi dengeyi yakaladı.

Bu yıl ise lastiklerin daha hızlı aşınmasıyla birlikte, iki pit stopun avantajlı olabileceği düşünülüyor.

Max Verstappen Kendi Evinde Kazanacak Mı?Verstappen Faktörü: Evinde Yenilmez mi?

2023 yılında Zandvoort’ta kazanan Max Verstappen, geçen yıl pistteki üstünlüğünü Lando Norris'e kaptırmıştı. Verstappen bu kez bir kez daha seyircisinin önünde kazanma hedefiyle piste çıkacak. Ancak McLaren’in çift pilotlu çıkışı (Norris ve Piastri) ve Ferrari’nin yeni aerodinamik paketleri, Red Bull’un “rahat zafer” ihtimalini ciddi şekilde zorlaştırıyor. Özellikle düşük düzlük hızlarına rağmen McLaren, dar virajlı Zandvoort için en uygun yere basma seviyesini yakalamış görünüyor.

Ferrari Hollanda'da Ne Yapacak?Beklentiler: Kim Kazanır?

Tüm Cuma ve Cumartesi verilerini analiz ettiğimizde öne çıkan tablo şöyle:

  • Lando Norris: Orta lastiklerde yarış temposu çok istikrarlı, özellikle uzun stintlerde avantajlı görünüyor.
  • Max Verstappen: Evindeki destekle hızlı başlama potansiyeli var ancak lastik aşınmasıyla mücadele edebilir.
  • Charles Leclerc: Ferrari’nin tek tur temposu yüksek, ancak uzun yarış simülasyonlarında lastik yönetimi sorunlu.

Bizim tahminimiz, Hollanda GP’sinde Norris – Verstappen – Piastri şeklinde bir podyum ihtimali yönünde ağırlık kazanıyor.

F1 Macaristan GP'sinde Leclerc Pole'de, Norris ve Piastri Nefes Nefese Takipte!
F1 Macaristan GP'sinde Leclerc Pole'de, Norris ve Piastri Nefes Nefese Takipte!
İçeriği Görüntüle

Mercedes Hollanda Da Sürpriz Yapar Mı?Pistte “Enerji Yoğunluğu” Gerçeği

Zandvoort, lastiklerin maruz kaldığı yüksek enerji yoğunluğu ile öne çıkıyor. Çok sayıda viraj, kısa düzlükler ve sürekli yön değiştirmeler, lastik sıcaklıklarının optimum seviyede tutulmasını zorlaştırıyor. Enerji yönetimini kötü yapan takımlar, tanelenme ve kabarcıklanma sorunlarıyla boğuşacak. Bu nedenle doğru araç balansı, yarış temposunu belirleyen ana unsur olacak.

İstatistik Köşesi

1952'deki ilk yarıştan bu yana tüm yarışlar Zandvoort'ta koşuldu. Mevcut pist düzeni, yarışın 1985'ten beri ilk kez takvime döndüğü 2021'de ilk kez kullanıldı. Jim Clark, Lotus'la dört galibiyetle burada en çok galibiyet alan sürücü.

Arkasında, üçer galibiyetle üç dünya şampiyonu daha var: Jackie Stewart, Niki Lauda ve Max Verstappen. Hollandalı pilot, René Arnoux ile birlikte üç pol pozisyonuyla liderliği paylaşıyor; Clark ve Lauda ise altışar podyumla listenin başında yer alıyor.

Ferrari, sekiz galibiyetle en başarılı takım olurken, Lotus altı galibiyetle ve McLaren dört galibiyetle önde. McLaren geçen yıl Lando Norris ile burada kazanmıştı. Lotus sekiz galibiyetle en çok pol pozisyonuna sahipken, onu yedi pol pozisyonuyla Ferrari takip ediyor. Podyumda ise bu pozisyonlar tersine dönüyor: Ferrari 26, Lotus ise 16.

  • En çok kazanan pilot: Jim Clark – 4 galibiyet
  • En çok pol pozisyonu: Lotus – 8 pol
  • Ferrari’nin Zandvoort zaferi: 8 galibiyet
  • Son kazanan: Lando Norris (2024)

F1 Hollanda GP 2025 – Pist Rehberi

Kategori Detaylar
Yarış Adı Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2025
Pist Circuit Zandvoort – Zandvoort, Hollanda
Pist Uzunluğu 4.259 km
Tur Sayısı 72
Toplam Mesafe 306.648 km
En Hızlı Tur Rekoru Max Verstappen – 1:11.097 (2023)
Lastik Seçenekleri C2 (Sert)C3 (Orta)C4 (Yumuşak)
Pit Hattı Hız Limiti 80 km/s (2025 itibarıyla artırıldı)
Geçiş Zorluğu Çok yüksek – dar pist, az düzlük
Enerji Yoğunluğu Yüksek – viraj yoğunluğu nedeniyle lastik yönetimi kritik
Hava Koşulları Değişken; rüzgar + kum pist tutuşunu etkiliyor
2024 Kazananı Lando Norris (McLaren)
2023 Kazananı Max Verstappen (Red Bull)
En Çok Galibiyet Alan Jim Clark – 4 Zafer (Lotus)
Takımların Stratejisi Tek pit-stop hâlâ en hızlı opsiyon, ancak Pirelli iki pit-stopu teşvik ediyor

Yarış Rehberi: 2025 F1 Hollanda GP Seans Programı

Tarih Seans Saat (TSİ)
29 Ağustos 2025 Antrenman 1 (FP1) 13:30 – 14:30
29 Ağustos 2025 Antrenman 2 (FP2) 17:00 – 18:00
30 Ağustos 2025 Antrenman 3 (FP3) 12:30 – 13:30
30 Ağustos 2025 Sıralama Turları (Q1-Q2-Q3) 16:00 – 17:00
31 Ağustos 2025 Yarış (Race) 16:00

Hangi Lastik ?

Lastik Tipi Bileşik Avantaj Dezavantaj Beklenen Kullanım
Sert C2 Dayanıklılık yüksek Tutuş düşük 20-28 tur
Orta C3 Dengeli performans Hızlı aşınma riski 18-22 tur
Yumuşak C4 En yüksek tutuş Çok hızlı bozulma 10-15 tur

Geçmişte Kazananlar & Önemli İstatistikler

Yıl Kazanan Takım Strateji Podyum
2024 Lando Norris McLaren 1 pit stop Norris – Verstappen – Piastri
2023 Max Verstappen Red Bull 2 pit stop Verstappen – Alonso – Gasly
2022 Max Verstappen Red Bull 1 pit stop Verstappen – Russell – Leclerc
2021 Max Verstappen Red Bull 1 pit stop Verstappen – Hamilton – Bottas